Chrysler 160/180 var en stor bil, der blev produceret af
Chrysler Europe fra 1970 til 1982. Den blev også solgt som
Chrysler 160/180/2 liter, Chrysler-Simca 1609/1610/2 liter,
Talbot 180,
Talbot 1610/2 liter og
Talbot Simca 2 liter. Bilen blev designet af Roy Axe og Curt Gwinn og havde et layout med frontmotor og baghjulstræk. Den var beslægtet med
Chrysler Centura. Kraften kom fra 1, 6 L Type
180 I4- eller 1, 8 L Type
180 I4- eller 2, 0 L Type
180 I4-motorer, som var koblet til 4-trins manuelle eller 3-trins automatiske gearkasser. Bilens navn var afledt af dens skattepligtige hestekræfter på 160 hk og et drejningsmoment på
180 lb-ft. Bilen var også et tidligt eksempel på badge-teknik, da den havde et Simca-designet karrosseri monteret på et Chrysler-chassis, selv om bagenden er tættere på det design, der blev brugt på
Hillman Avenger/Hunter og
Sunbeam Rapier, end det, der blev brugt på
Simca 1100 og beslægtede biler.