Chrysler 160/180 var en stor bil, der blev produceret af Chrysler Europe fra 1970 til 1982. Den blev også solgt som Chrysler 160/180/2 liter, Chrysler-Simca 1609/1610/2 liter, Talbot 180, Talbot 1610/2 liter og Talbot Simca 2 liter. Bilen blev designet af Roy Axe og Curt Gwinn og havde et layout med frontmotor og baghjulstræk. Den var beslægtet med Chrysler Centura. Kraften kom fra 1, 6 L Type 180 I4- eller 1, 8 L Type 180 I4- eller 2, 0 L Type 180 I4-motorer, som var koblet til 4-trins manuelle eller 3-trins automatiske gearkasser. Bilens navn var afledt af dens skattepligtige hestekræfter på 160 hk og et drejningsmoment på 180 lb-ft. Bilen var også et tidligt eksempel på badge-teknik, da den havde et Simca-designet karrosseri monteret på et Chrysler-chassis, selv om bagenden er tættere på det design, der blev brugt på Hillman Avenger/Hunter og Sunbeam Rapier, end det, der blev brugt på Simca 1100 og beslægtede biler.