Folkeskolens pædagogisk-juridiske opslagsbog

Folkeskolens pædagogisk-juridiske opslagsbog

75 kr.

Hardback, 183 sider. Som ny. Sendes gerne, porto = 50 kr. MobilePay. Mogens Cranil er læreruddannet, cand.pæd. Kulturdirektør i Hvidovre Kommune. Tidligere lærer, konsulent i Danmarks Lærerforening og institutleder i Forskningsinstituttet for Pædagogik og Uddannelse. Forfatter-, foredrags- og forskningsvirksomhed om skolen som lokalt kulturcenter, skoleudvikling, skoleledelse, lærerkvalifikationer og skole-hjem samarbejde. Signe Holm-Larsen er læreruddannet, cand.pæd. Redaktør for sprog og pædagogik ved Danmarks Nationalleksikon. Konsulentvirksomhed mht. pædagogik, administration og skoleledelse. Tidligere lærer, skolevejleder, fagkonsulent, skoleinspektør og skoledirektør. Foredrags- og forfattervirksomhed om undervisning, skoleledelse og skolens lovgrundlag samt forskningsopgaver og organisationsarbejde mv. Kirsten Krogstrup er cand.jur. og fuldmægtig i Undervisningsministeriets Folkeskoleafdeling. Har bl.a. arbejdet med 1993-lovens udformning, herunder områderne undervisningens formål, indhold og organisering samt styrelsesforhold. Konsulent for Folkeskolens Udviklingsråd. Sekretær for arbejdsgruppen for skolebestyrelser. Udlånt til Kommunernes Landsforening. Forfattervirksomhed om folkeskolens regelsæt. Thurid Øregaard er læreruddannet, speciallæreruddannelse. Konsulent i Københavns Lærerforening. Tidligere lærer, konsulent for specialundervisningsområdet og konsulent i Danmarks Lærerforening med sagsområderne folkeskolens udvikling og folkeskolens lovgrundlag, herunder skolens formål, indhold og styrelse.

Valby·5. nov. 2023·

Første år som Lærer

Første år som Lærer

100 kr.

Tina Taarsted, Niels de Voss & Signe Holm Larsen. Softcover, 224 sider i god stand. Sendes gerne, porto = 45 kr. MobilePay. Som nyuddannet lærer får man et stort ansvar. Den første skoledag som lærer er derfor lige så spændende, som da man startede skolen som elev. Første år som lærer er tænkt som støtte til at løse de mange nye problemstillinger, man vil møde. Bogen er opdelt i fem afsnit. Det første omhandler jobsøgnings- og ansættelsessituationen samt skolens indslusning af nye lærere. Andet afsnit fokuserer på mødet med eleverne - også dem, der har brug for særlig støtte. Næste afsnit drejer sig om samarbejdet med og om eleverne. Hvordan realiserer man elevmedbestemmelse? Hvordan får man positive resultater af skole-hjem-samarbejdet? Hvordan bliver man en god samarbejdspartner for sine teamkolleger? Fjerde afsnit går på kontant vis ind med praktisk vejledning om skolens fagfordeling, efter- og videreuddannelsesmuligheder, fagforeningsforhold og arbejdstids og lønforhold. Femte afsnit bringer uddrag af centrale lovbestemmelser, som det er nødvendigt eller nyttigt at kende allerede fra den første tid som ny lærer.

Valby·27. dec. 2022·