Hvad skal man lede efter når man kigger på genbrug?

// Annoncørbetalt indhold

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
 
Sponsoreret af Lead Supply
Mode og trends er cirkulære. Mange kritikere af modeindustrien og mainstreaming på tværs af kulturelle spektrum har ytret sig om, at intet er nyt og alt bare er en reproduktion af det gamle. Den dekonstruktive måde at se på nye fænomener, specielt indenfor inventar og mode, kan man benytte som almindelig forbruger - både til at tjene penge på, men også til billigt at følge med i de nyeste trends. I denne artikel vil man kunne læse om hvordan man bedst finder de gode fund, når det kommer til tøj og inventar. 

Når man kigger på genbrug eller andre vintagefund kan det risikere at blive en dyr fornøjelse. Derfor er det en god idé at sikre sig, at man har pengene til at foretage sig sine køb af genbrugsfund. Hvis du eksempelvis er typen, der har samlet sine lån til et samlelån, for at spare penge på renter og gebyrer på flere forskellige lån, viser dette, at du er en kunde der har overblik over din økonomi, hvilket sandsynligvis sætter dig i et bedre lys over for sælgeren af dit nye vintagefund - særligt, hvis du står og skal afdrage på det sideløbende med dit samlelån.

Gode råd til at finde gode tøjfund 

Det første gode råd er at benytte sig af de rigtige platforme. Vintage platforme, køb og salgs platforme og andre forummer kan være behjælpelig når det handler om at finde godt tøjfund. Internettet er et fantastisk sted på mange punkter, og en af punkterne er den formning af online fællesskaber, der gør vintage tøjfund, til en dejlig ting at begive sig ud i. Der findes mange gode steder, hvor man kan diskutere, finde og købe vintage tøj. Som artiklen vil nævne senere er vintage tøj, en af de bedste måder - i det nuværende second hand landskab - at tjene penge på. Det gælder om at finde de rigtige sider og forummer, og her er Reddit et godt sted at starte. Derudover er Facebook en god platform, hvis man heller vil have opdaterede brands og tøjfund fra nyere og mere eksklusive brands, som Supreme og Off-white. 

Memorabilia varer er vejen frem. Klassiske og originale varer fra en tv-serie, en film eller et spil er guld værd for mange samlere og hvis man ønsker at gå med tøjet selv, er det en god identitetsmarkør. Band T-shirts blev populære igen tilbage i 2016 pga. Brands som Fear of God, men dets popularitet er kun fortsat. 

Viden er nøglen

Når man skal handle tøj på nettet og varer generelt med fokus på at videresælge er det vigtigt, at man kender til værdien og priserne på en stor mængde varer. Viden omkring brands, det eksklusivitet og oplaget af de forskellige varer er alfa omega for at kunne bedømme dens værdi og efterspørgsel. Her er erfaring utrolig vigtigt, og man kommer til at brænde fingrene et par gange før man rigtig ved hvad man skal lede efter. 

Det er også af den grund, at mange der har mode og design som hobby naturligt er gode til at finde vintagefund og andre gode designvarer - de ved allerede naturligt hvad de skal kigge efter. Rådet ligger derfor i at akkumulere så meget viden som overhovedet muligt inden man kaster sig ud i køg/salg af vintage varer. Hvis det er på et hobbyplan gælder det bare om at komme i gang, og handle ind til personlig brug. 

Vintage er den nye pengegris

Som tidligere nævnt er vintage det nye sort. Vintage er blevet utrolig populært, da det spiller ind i hele bæredygtigheds-snakken. Man er bæredygtig når man handler vintage. Mange forveksler vintage med retro og omvendt. Retro beskriver et look, hvor det ‘nye’ tøj ligner noget fra en anden tidsalder. Vintage er tøj fra en anden tidsalder. Vintage kan bruges til at beskrive tøj og designmøbler, og vintage er det som mange leder efter når de skal have “nyt”. Derfor kan man med fordel blive ekspert på de store brands inden for tøj og design, hvor man skal kende de vigtigste kollektioner fra år tilbage.

 Denne artikel indeholder sponsoreret indhold 

Om annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør. Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites. Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde. Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.