Derfor spiller danskerne mindre end resten af Norden

// Annoncørbetalt indhold

 
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Vi hører ofte, hvordan vi danskere slår rekorder i det ene og det andet sammenlignet med vores omkringliggende europæiske og fortrinsvis nordiske nabolande. Hvor mange gange har du for eksempel ikke hørt parolen om, at Danmark er et lille land, men at danskerne alligevel er nordiske mestre i overforbrug af den ene eller anden art? Ikke sjældent hører vi om, at vi indtager en førsteplads, når det gælder køb af cigaretter eller indtaget af store mængder af alkohol. Til gengæld ser tendensen og tallene helt anderledes ud, når vi kigger på danskernes forbrug af spil, og det gælder både online spil på nettet og fysiske spil på casinoer og i spillehaller. Du bliver måske overrasket over at høre, at danskerne spiller mindre end alle vores nordiske nabolande, Finland, Island, Norge og Sverige, som vi normalt sammenligner os med, når det gælder vores forbrugsvaner. Men den er god nok, og herunder kan du få nogle bud på, hvorfor det forholder sig sådan.

Danske casinoers erfaringer 

Tendensen der viser, at danskerne spiller mindre end de øvrige nordiske nabolande er en tendens, der ligeledes er velkendt hos de danske casinoer og spilsider på nettet. Det er nemlig ikke kun Spillemyndigheden.dk, der kan bekræfte den danske tendens, for Casinobonussen.dk oplever som ekspert på området det samme, når de sammenligner sig med de nordiske spiludbydere. Her står det klart, at danskerne er vilde med at spille casino, men når eksperterne sammenligner deres tal med befolkningen i de øvrige nordiske nabolande, så rangerer danskernes forbrug lavest. Finland er ifølge Spillemyndigheden i Danmark det land i hele Europa, som spiller allermest med et årligt forbrug per indbygger på intet mindre end 3148 kroner. Det viser en undersøgelse fra år 2019, som samtidig kan fortælle, at danskerne placerer sig på en niende plads.

Danskernes forbrug stiger stadig årligt 

Danskerne er vilde med spil, og selvom danskerne ikke topper de øvrige nordiske landes forbrugsvaner i forbindelse med casino og spil, betyder det imidlertid ikke, at danskernes forbrug ikke er stort og stadigt stigende. Danskerne er nemlig vilde med at spille, og udviklingen i danskernes forbrug af spil viser, at det er stiger år for år. Her er tendensen den samme som i de fleste af vores nordiske nabolande, hvor generelle opgørelser viser, at danskerne de seneste år har rykket størstedelen af deres casino og andre spil over til det online marked. Efter den delvise liberalisering af det danske spilmarked i år 2012, har alle mulighed for at søge om tilladelse til at udbyde spil, og der er derfor både kommet flere udbydere og spillere på det danske marked siden hen. 

Danskernes sportsglæde afspejler sig i spillet

Har du oddset på en sportsbegivenhed og kan du godt lide et væddemål i sportens navn? Hvis svaret er ja, så er du med på en tilsyneladende særlig dansk tendens. I hvert fald hvis man sammenligner danskernes forbrugsvaner i spil med de øvrige europæiske og nordiske lande. I betragtning af størrelsen på vores lille land, er Danmark en stor og stolt sportsnation. Danskernes store glæde ved sport afspejler sig derfor i høj grad i deres måder at spille på. Europæerne bruger i gennemsnit flest penge på casino og lotteri, hvorimod danskerne med al tydelighed er særligt glade for spil, der indbefatter væddemål. Det fremgår af det danske forbrug i år 2019, hvor danskerne brugte cirka 26 procent af deres samlede forbrug på væddemål, hvilket er hele 11 procentpoint mere end de øvrige europæiske borgere.

Danskerne spiller med glæde og omtanke

En af de væsentlige faktorer, når man ser på danskernes forbrug af spil med henblik på at sammenligne med vores omkringliggende nabolande i Norden og Europa, er, at danskerne generelt har stort kendskab til den danske spillemyndighed. Danskerne er glade for spil - både fysisk og online, og det mærker de danske casinoer, hvor særligt de online udbud af casino på nettet er blevet meget populære de senere år. Derudover tyder alt på, at danskerne er godt oplyste, hvad angår regler og vilkår i Danmark. Blandt danskerne er der generelt stor viden om vilkår og regler på det danske marked, og det har indflydelse på, at danskerne i høj grad spiller med omtanke.

Danskerne er vilde med de danske spil

Casinobonussen.dk er blandt andre en af de populære sider i Danmark, der kan konkludere, at danskerne er vilde med at spille danske spil. De forskellige udbud af dansk casino er populære, fordi meget tyder på, at danskerne genkender den danske markedsføring og kvaliteten af spillene. Derudover er der mange veletablerede danske spiludbydere på det danske marked, som stadig er store i dag, og der er en særlig tryghed og tillid forbundet med at spille dansk. I Danmark er spilbranchen god til at varetage og sikre danskernes interesser på markedet, hvilket er betryggende for de danske spillere. Det største formål med danskernes spil er nemlig en god blanding mellem underholdning og spænding, og sådan skal det gerne blive ved med at være fremover. 

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold 

Om annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør. Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites. Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde. Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.