Oliemaleri - Anton Brask
400 kr.
Oliemaleri på lærred af Franske Anemoner i vase af kunstneren Anton Brask. Fra røg- og dyrefrit hjem. Bredde 57 cm højde 61 cm
400 kr.
Oliemaleri på lærred af Franske Anemoner i vase af kunstneren Anton Brask. Fra røg- og dyrefrit hjem. Bredde 57 cm højde 61 cm
23.000 kr.
Nydeligt landskabs olie maleri i flot guldramme. Et virkelig flot værk af Emilie Mundt, med detaljer af næsten fotografisk kvalitet. Billedet måler excl. ramme 68 x 47 cm, er sign. E.M., og er formentlig malet omkr. 1910. Opbevares ikke hjemme, men vil efter aftale kunne ses, og evt. leveres på strækningen mellem Aabenraa - Skanderborg / Odder. Om kunstneren, der på det seneste, og helt fortjent er blevet ganske eftertragtet, kan i øvrigt oplyses: I begyndelsen af 1870'erne begyndte Mundt at uddanne sig som kunstner - først ca. to måneder hos maleren Jørgen Roed og bagefter på Vilhelm Kyhns tegneskole for kvinder, hvor hun mødte sin livsledsagerske maleren Marie Luplau. I 1874 søgte begge kvinder at blive optaget på Kunstakademiet, men de blev begge afvist - kvinder fik først adgang til Kunstakademiet i 1888 ved oprettelsen af Kunstakademiets Kunstskole for Kvinder. Pgra. afvisningen rejste de to kvinder efter råd fra Elisabeth Jerichau Baumann til München for at videreuddanne sig, og hvor kvinder, modsat i Danmark, havde mulighed for at tegne efter levende model. I 1878 debuterede Mundt på Charlottenborg. I 1882–84 tog Mundt og Luplau til Paris for at studere på det private franske kunstakademi, Académie Colarossi, hvor blandt mange andre også Paul Gauguin og Helene Schjerfbeck har gået. Efter hjemkomsten fra München oprettede hun og drev sammen med Luplau frem til 1912 en privat tegne- og maleskole for kvinder, som havde dimissionsret til Kunstakademiets Kunstskole for Kvinder, og de kom således til at præge en hel generation af unge kvindelige kunstnere. Mundt er kendt for sine mange skildringer af fattige asylbørn. Før hun uddannede sig som kunstner, havde hun i mange år været tegne- og skrivelærer på N. Zahles skole, hvorfra hun havde fået et indgående kendskab til børn, og hun var uovertruffen i sin maleriske skildring af dem
1.900 kr.
Maleri af barneansigt - kunstnerens barn? Maleri af kunstmaler Pia Birkholm, Hjortdal ved Fjerritslev. Pia Birkholm er født i Nykøbing F den 25.4.1945. Hun har bl.a. studeret fransk og kunsthistorie ved Orbonne Universitetet i Paris. Højde 42 cm. Bredde 32 cm. Et mindre oliemaleri på lærred i træramme lige til at hænge op. Fuldstændig intakt. Sælges fra 9300 Sæby. Kun afhentning!
750 kr.
Oliemaleri på lærred af " H.Riems S"? Br.39cm H: 49,5cm med ramme (forgyldt ramme) Signatur H. Riems S ? se billede 3. Motiv: blomster franske anemoner i vase . Kan evt. leveres Stilart: Stilleben
800 kr.
B: 60 H: 80 Nypris 1500 kr.
150 kr.
str. 20 x 20 cm Motiv: BLÅ FRANSKE ANEMONER Excl. fragt kr. 40,00 med GLS Instagram: malerier.iben
1.475 kr.
Fantastisk smukt maleri af franske Aleze. Signeret akryl på lærred 2020 og måler 50 x 50 cm ! Prisen er vurderingspris fra auktionshus, og kan sælges ved acceptabelt bud ! Virkelig smuk og anderledes kunst med titlen "ONE LOVE "
850 kr.
Olie på lærred uden år, signeret Poncini Paris, "Pige med napoleonshat", i sølvfarvet træ-svæveramme hjd.31,5 x 26 cm. Santini, er en fransk verdensberømt kunster
650 kr.
Oliemaleri på plade 24x36 cm. Udført af fransk kunstner.
500 kr.
Le Mont du Roi Fontaine de Vancluse Provence, Bing Jørgensen har malet dette varme motiv med inspiration fra de fire konger på bjerget i Provence. Beskrivelse og postkort følger med maleriet. B: 46 H: 61
4.500 kr.
Christian Zacho, Udsigt fra en Søbred, 1898. (70x50cm) Christian Zacho gennemgik en usædvanlig grundig uddannelse. Først skoledes han i den danske landskabstradition, dels på Kunstakademiet, dels hos La Cour, P.C. Skovgaard og V. Kyhn. Hos sidstnævnte tilegnede han sig en ny frihed over for motivet og en storladenhed i udtrykket, der gjorde ham usædvanligt åben over for nye kunstneriske udtryk. 30 år gammel var han i Italien sammen med Anton Thiele, Otto Haslund og Chr. Blache, men nok så afgørende var besøget på hjemrejsen på verdensudstillingen i Wien. Her blev han, fortæller Haslund i et brev, stærkt betaget af de franske landskabsmalere, heriblandt repræsentanterne for Barbizon-skolen. Turen gik snart til Paris, hvor han uddannede sig videre, og hvorfra han sammen med Godfred Christensen og Vilhelm Groth formidlede den ny begejstring for fransk kunst og kultur hjem til Danmark. Sammen med en anden Bonnat-elev, P.S. Krøyer, tilbragte han en sommer i Bretagne. Og hjemkommen til Danmark tilsluttede han sig kredsen af nytænkende litterater og billedkunstnere, der mødtes i foreningen Bogstaveligheden. Z. begyndte tidligt at udstille. Arbejderne fra 1872-73, året for hans første store rejse, må betegnes som særdeles talentfulde. Kunsthistorisk er hans malerier fra Frankrig af stor betydning ikke mindst for forståelsen af de mere berømte malere, der fulgte i hans spor. Z. forblev nemlig trofast mod sin første oplevelse af fransk landskabsmaleri. Det er den lidt ældre generation med Théodore Rousseau i spidsen, der prægede ham, som det er tilfældet med de to kunstnere, han gerne grupperes med, Godfred Christensen og Groth. Impressionistisk påvirkning søger man forgæves efter. Landskaberne fra Fontainbleau er i den henseende karakteristiske, ligesom det store vinterbillede, malet i Bretagne, på Statens Museum for Kunst. Betragter man imidlertid Z.s produktion som helhed, finder man mange træk, der viser ham som en maler i den danske landskabstradition.
2.000 kr.
Sally Philipsen, En af malerens klassiske vinter motiver fra København. Sally Philipsen (1879-1936) Elev af H. Grønvold, Tekn. sk. og Otto Bache, kunstakademiet begyndte som portrætmaler, og de tidlige billeder, bl.a. Portræt af moderen og Dobbeltportræt af kunstneren og hans hustru viser tidens interesse for især Rembrandts portrætter, hvis komposition såvel som den mørke fernistone blev tilstræbt. Opholdet i Paris 1910, hvor P. lærte impressionismen at kende, betød et omslag i hans kunst. Efter hjemkomsten fandt han i stedet sine motiver i Københavns udkant, hvor hans sans for at gengive lys og atmosfære og for det maleriske kom til sin ret. Flere billeder blev til i Dragør, hvor han var bosat fra 1919-36, andre på maleren Sven Schous ejendom Havnø ved Mariager Fjord, hvor P. sammen med bl.a. Einar Olsen, Henrik Schouboe, Aage Lønborg-Jensen og Lauritz Mikkelsen malede i flere somre. Andre igen blev udført på Christianshavn, hvor P. ligeledes boede en årrække. Påvirkning fra Fridolin Johansen og Albert Gottschalk ses i gråvejrsbilleder og havnebilleder med snesjap. I disse arbejder kom P.s fornemmelse for harmonien mellem motiv, farve og lys måske bedst til sin ret, oftest på bekostning af den mere realistiske gengivelse af forfaldne miljøer. P. skabte sig i årenes løb en større kunstsamling, omfattende dels nyere dansk kunst, bl.a. af Fridolin Johansen, Albert Gottschalk og Th. Philipsen, dels franske værker, dels negerskulpturer og kinesiske antikviteter.
150 kr.
Maleri fra 50-60?erne. Akryl i tykt lag. Spartlet? Signeret. Hyggeligt motiv til Retro spisestuen eller i et fransk landkøkken. Billedramme af træ, guldmalet og lærredskant. Velholdt. Mål 93,5 x 53 cm.
600 kr.
Oliemaleri malet af franskmanden Claudine Georgette Kierger ca. 60 x 40 cm. Malet i Nordafrika ca. 1925. Rammen er en træramme med speciel ophøjet bemaling.