Rover 820 var en bil, der blev fremstillet af
Austin Rover Group fra 1986 til 1988 og af
Rover Group fra 1988 til 1998. Den blev også kaldt
Rover 820,
Rover 825,
Rover 827 og Sterling 825. Bilen blev produceret i Cowley, Oxford, England. Designeren var Gordon Sked. Det var en executive car (E) med et FF-layout. Den var beslægtet med
Honda Legend (1. gen. ) og
Acura Legend (1. gen. ). Motorvalget var benzin eller diesel. Valgmulighederne for gearkasse var 5-trins manuel eller 4-trins automatisk gearkasse. Hjulbasen målte 2. 761 mm (108, 7 in), og den havde en bredde på 1.
725 mm (67, 1 in) og en højde på 1.
480 mm (58, 4 in). Bilen blev markedsført som
Rover 820 fra 1986 til 1988, hvorefter den blev omdøbt til
825 for produktionsårene 1989-1994. Dieselmotoren blev droppet efter 1992, mens alle benzinmotorer blev erstattet af V6-motorer i 1993-94.