Jaguar XK150 var en sportsvogn, der blev produceret af Jaguar Cars fra 1957 til 1961. Den erstattede XK140 og blev efterfulgt af E-Type. XK150 blev introduceret, i første omgang som coupé, på biludstillingen i Genève i marts 1957. Roadster-versionen fulgte i juni. Bilen var udstyret med en ny 3, 4-liters (3442 cc) motor med dobbelt SU-forgasser, der producerede 210 bremsehestekræfter (hk). En 3, 8-liters motor blev tilbudt efter 1959. Den fire-trins manuelle gearkasse forblev konstant i hele produktionen, men Borg Warner-automatgearkassen blev en mulighed i 1958. Hjulbasen voksede med 50 mm (2 tommer) i forhold til XK140, og der blev monteret en ny, helt synkroniseret gearkasse samt en uafhængig baghjulsaffjedring. Skivebremser var standard på både for- og baghjul. Bilen kørte på trådhjul med Dunlop-skivebremsedæk.