Optimistjolle DEN 8668

Optimistjolle DEN 8668

17.500 kr.

Optimist DEN 8668 sælges nu for DKK 17.500 ink. alt udstyr. Kapsejladsklar, med tre sejl, inkl. et glitrende fint AH OneSail, som kun er anvendt til én træning samt 2023-stævnerne, men det har IKKE været med på Garda (fordi udstyr får lidt tæsk dér). Til NM 2023 sejlede jollen hele tre sejladser i top-3 i mål. Desuden vandt jollen to stævner i 2023. Båden har næsten ikke været anvendt til aftentræning, men har været opbevaret i garage det meste af året, inkl. vinter. OneSails: MP fra 2021, AH fra 2023. Optimax-rig, to bomme, to sprydstager inkl. en hyperflex. Det er billigt. Klar til udlevering, og Natalie kan sagtens sejle de næste stævner i den jolle, som ikke når at blive solgt. Der medfølger jollevogn, over- og underpresenning og ror/sværd-taske.

Fredericia·i går

Ny
Sejljolle

Sejljolle

11.000 kr.

Askeladden kombi-jolle 14 fod med trailer til salg for 11.000kr. Model 14/2135. Årgang ca. 1973. Godkendt af Norske Veritas til 4 personer. Båden er i rigtig god stand, Det er en stærk og sødygtig båd med aluminium sænkekøl og ror. Båden flyder i vandfyldt tilstand. Den er 4,30 m lang og 1,70 m bred. Den har en komplet rig med mast og bom af aluminium. Sejl følger ikke med. De kan købes hos Resen Sales. Traileren er en Brenderup bådtrailer, T750.

Læsø·9. jun.·

Fremhævet
Velholdt Piratjolle i træ sælges

Velholdt Piratjolle i træ sælges

7.500 kr.

Efter at ha’ været pirat siden 1970 siger helbredet nu stop, og jeg må derfor nødtvunget afhænde min Piratjolle - en velholdt træjolle, som jeg har ejet i 12 år, Nummeret, som jo burde være indhugget i eller ved sværdkisten, mangler (Slebet væk? Ny sværdkiste?), så jeg kender derfor ikke årgang. Sejlene er fra en anden piratjole (D1093), så der er ikke meget hjælp at hente her. At dømme efter beslag og ”aptering” er Jollen antageligvis bygget omkring 1970. Jollen er bygget i (lys) mahogni, fribord er dog hvidmalet af tidligere ejer, og bund udvendig er malet med grafitmaling. Indenbords er jollen behandlet med en blanding af linolie og finsk trætjære. Dæk er mahognifinér, karmtræet er teak. og bundbrædder er massivt mahogni. Sværd er af galvaniseret stål. For og agter er der vandtætte skotter, således at båden er opdriftssikret, ifald man skulle være så uheldig (læs: klodset) at kæntre. Båden har altid været opbevaret indendørs om vinteren, og den henstår altid på land overdækket med pressing. Ny messing fenderliste på stævn påsat sidste år, og 4 stk. nye Andersen bailere er isat for 5 år siden. Vedrørende vedligehold: Jeg har malet fribord og bund – og det kun ÉN gang for 3 år siden, så forårsklargøringen begrænser sig i de næste små 10 år til udbedring af småskrammer og lignende. Medfølger: Alumast og –bom Spilerstage Paddelåre og øse Original 4 år gl. ”over bom” mastepressing i Polycotton (åndbart) 2 ror – det originale + et hjemmelavet med vipbart rorblad 2 stel sejl incl. spiler. Det ene er som nævnt fra D1093 og udmærket til hyggesejlads. Det andet har kun nostalgisk værdi. Maling, lak m.v. til vedligehold + diverse smådele. Galvaniseret jollevogn Efter aftale kan indregistreret Brenderup bådtrailer 750 kg medfølge for en symbolsk pris. Det er en rimelig pæn trailer, MEN akslen er netop knækket og skal skiftes + der skal 2 nye hjul til. Disse dele koster i alt ca. 2.700kr., og man kan selv foretage udskiftningen.

Middelfart·25. maj.

Fremhævet