Sådan sparer du som klassisk forretningsejer

// Annoncørbetalt indhold

Samarbejde med GulogGratis branded content

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Der er mange fordele ved at være selvstændig og have egen forretning, men der er også ulemper. Den økonomiske side kan være hårdtslående, for tandhjulene skal kunne løbe rundt. Er du klassisk forretningsdrivende med smalhals i farvandet, kan du finde tips til at spare her.
 
Gå online
Har du en fysisk butik, kan du kæmpe med manglende kunder på grund af geografisk placering, og du har måske også en høj husleje. De to faktorer kan være svære at ændre på, men du kan forsøge at forøge din kundekreds ved at gøre dine produkter mere tilgængelige for flere – det gør du ved at åbne en online-butik.
 
Du behøver ikke nødvendigvis skrotte din fysiske butik, men du kan supplere salget ved også at åbne op for handelen online. Selve oprettelsen og håndteringen vil være en udgift, hvis du ikke selv er meget IT-kyndig, men investeringen kan være godt givet ud. Især i dag hvor internet-handelens popularitet stiger og stiger.
 
Du vil kunne nå ud til en meget større kundegruppe med en online-butik – potentielt hele verden, og du vil få bedre afsætningsmuligheder. Opret en tilhørende kundeklub med tilbud og fordele for at holde på kunderne, og tilbyd for eksempel nyhedsbreve, rabatkoder til nye kunder og bonusser.
 
Overvej at droppe den fysiske butik
Ligger din butik et geografisk afsondret sted, eller får du kun få kunder ind et sted med en høj husleje,
kan det være en ide at lukke den fysiske butik helt. Så slipper du for at betale huslejen. I stedet kan du leje et billigere lager, eller måske har du en stor lade eller lignende derhjemme til opbevaring af varer, inden du sælger dem. Det eneste, du skal anskaffe mere af, er emballage til forsendelse og nedpakning, som er nødvendigt, da du så skal sende produkterne med posten til kunderne.
 
Når du har en fysisk butik, skal den også være bemandet i hele åbningstiden, og det kan være en stor udgift – især hvis du ikke selv varetager den position, men har en medarbejder til det. Med en online-butik kan du håndtere ordrer, når det passer dig. Du kan sågar processere henvendelserne om natten, hvis du ønsker det.
 
Markedsføring
Sælger du en vare, gælder det om at skaffe kunder. Og det kan du gøre på mange måder. Markedsføring og reklamering får dit budskab og kendskab til din virksomhed ud, og du behøver ikke nødvendigvis alle de klassiske kanaler, som kan være dyre. Tænk kreativt, indgå samarbejder med andre, og benyt dit netværk.
 
Sådan sparer du som klassisk forretningsejer
 
●      Start en webshop
●      Opret en fordels-kundeklub
●      Overvej at droppe den fysiske butik og dermed udgifterne til medarbejderløn
●      Vær kreativ med markedsføringen
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold 

Om annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør. Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites. Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde. Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.