Pilatus Porter PC6 stormodel med benzinmotor.

Pilatus Porter PC6 stormodel med benzinmotor.

5.500 kr.

Pilatus PC6 stormodel 275 cm spænvidde med 30 ccm DLE motor og canister dæmper, der er bygget ind i kroppen. Modellen har flaps og krængeror. Hver højderors flade her sin egen kraftig servo. Samling af servoledninger til vingerne er med et multiplex stik i hverside. Motoren er monteret i vibrations støjdæmpende ophæng. Modellen er samlet med kvalitets servoer og andet udstyr. Der er monteret dual modtagerbatteri system med failsafe samt spændings regulator til tændings batteri med mulighed for afbrydning af tænding via radiosender. Når der er tænding på, lyser fuglens øjne røde og der er kontrollampe for tændt radio i instrumentbrættet. Under samlingen er der lavet div. Forstærkninger bl.a. omkring underste,l i vingerne, vingestræber system og i halen. Fin godmodig, velholdt ”floater”. Der medfølger IKKE batterier til modtager og tænding. Der medfølger heller ikke modtager. Modellen kan forholdsvis nemt konverteres til eldrift. Jeg har en helt ny kraftig elmotor liggende der kan tilkøbes for 700 kr. Elmotoren var egentligt købt til en Piper Cub, i samme størrelse, som jeg er ved at bygge, men ved ikke om jeg kommer så langt med mit modelflyvning igen.... Der skal selvfølgeligt derudover bruges en regulator og nogle batterier. Men flyveren kan fint flyve med den benzinmotor der sidder i.

Nykøbing M·14. maj.

Modelfly radiostyret

Modelfly radiostyret

1.400 kr.

Gammelt håndbygget modelfly af træ, ligner en Cessna 172, til radiofjernstyring. Der er indbygget små servomotorer til gasgivning, flaps, hale- og højderor. Pæn stor brændstofmotor, der skal startes med elvarmning og ekstern el-startmotor. Skroget er pænt tung, vingepartiet vejer nærmest ingenting. Elvarmer og el-startmotor medfølger. Størrelsesforholder er ca. 1:6 i forhold til den ægte vare. Længde på skrog 1,25 m, vingespænd 1,93 m. I bil/mc verdenen ville man nok kalde det et ladefund, som er kommet i mine hænder. Mine færdigheder rækker hverken til at undersøge, reparere eller flyve med maskinen, men jeg tænker, at den vil vække stor interesse for en modelflyvenørd eller måske bare for en, der gerne vil have et stort modelfly til hænge som pynt i loftet. Den har en mindre skade i træet bag cockpittet, men det har næppe betydning og kan repareres. Der medfølger en ekstra motor, flere servomotorer, elvarmer, el-startmotor, en ekstra propel og et svensk blad fra omkring 1978. Der gives ingen garanti for, at noget virker, men det kan den rigtige køber selv finde løsninger på. Giv gerne et seriøst bud.

Jelling·13. jun. 2023·