De første 100 dage - Succes som Leder i nyt job

De første 100 dage - Succes som Leder i nyt job

100 kr.

Lars Bo Hansen. Softcover, 204 sider. Helt ny og ubrugt. Sendes gerne, porto = 50 kr. MobilePay. De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence. Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen en lang række bud på i denne nye og opdaterede udgave af hans bog, som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation. Bogen præsenterer de udfordringer, den nye leder står over for. Den giver specifikke anbefalinger baseret på interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen. Nogle af de indledende råd lyder: Sæt holdet, læg strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs - og der henvises løbende til andre lederes erfaringer. Desuden finder man gode råd til, hvad man ikke må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud eller tale om den virksomhed, man kommer fra. Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen, da den udkom første gang: "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."

Valby·9. okt. 2023·

Slå den røde Dronning

Slå den røde Dronning

120 kr.

Dansk virksomhedsledelse i Kina. Softcover, 242sider. Ny og ubrugt. Sendes gerne, porto = 50 kr. MobilePay. I 1994 blev Humphrey Lau første gang sendt til Kina for Novo Nordisk, og selv om han er født i Kina, er han opvokset på Amager. Med den udefrakommendes, men dog indfødtes, øjne kigger han på Kina, på landets mægtige størrelse og ufattelige muligheder, på de interne forskelligheder i landet og på de kulturelle særheder, der gør det svært at komme fra Vesten og opbygge virksomheder. Humphrey Lau fortæller om, hvorfor det kan betale sig at glemme alt om janteloven, forstå hvad ”godt nok” egentlig betyder i Kina - og om hvordan gårsdagens, dagens og morgendagens perspektiver sagtens kan eksistere side om side, når bare landet er stort nok. Han fortæller om oplevelser og erfaringer med at etablere og lede en dansk virksomhed i Kina, om at udvikle og implementere den rigtige strategi, om at vinde markeder og mennesker i et spændingsfelt mellem forskellige kulturer og virkelighedsopfattelser. Bogens forord er skrevet af Steen Riisgaard, bestyrelsesformand og tidligere administrerende direktør for Novozymes A/S.

Valby·16. aug. 2023·