Modtageren som medproducent af Jørn Helder og ...

Modtageren som medproducent af Jørn Helder og ...

35 kr.

En ny kommunikationsforståelse er brudt igennem i løbet af 90'erne. I dag er det markedet og modtageren, der sætter dagsordenen. Den gamle opfattelse af kommunikation, hvor det var afsenderen, der ensidigt styrede kommunikationen, er en saga blot. Moderne kommunikation er centrifugal og nærmest ustyrlig. Men selv om al mening bliver skabt i uafsluttede kommunikationskredsløb, så er det afsenderen, der har det første udspil og som har ansvaret for at drive kommunikationen i den retning, som virksomheden ønsker at bevæge sig. I denne bog har en række praktikere og teoretikere samlet, indfanget og fastholdt mangfoldigheden og udviklingen i moderne virksomhedskommunikation. Ledelseskommunikation, forandringskommunikation, nye regnskaber, netværkskommunikation, presserelationer og elektronisk kommunikation er blot nogle af de mange emner, der bliver taget op. Bogen er oprindelig skrevet ud fra ønsket om at have en lærebog i faget Virksomhedskommunikation på Handelshøjskolen. Men bogen har appel til en langt bredere kreds: informatører, markedsførere og ledere. Forlag: Samfundslitteratur 2. udgave, 2. oplag 2006

Hørsholm·1. dec. 2023·

The Color of Oil by Michael Economides mm

The Color of Oil by Michael Economides mm

45 kr.

Pænt eksemplar "The Color of Oil" The History, the Money and the Politics of the World's Biggest Business by Michael Economides & Ronald Oligney. Publisher: Lone Star Books, Lanham, MD, U.S.A. Publication Date: 2000 The primary colors of oil today are money (lots of it), technology (basic but demanding) and people (special ones). The colors of the rainbow can be seen in the 100+ oil producing countries. There are a dozen large petroleum producing and exporting countries. Yet most have little in their history that links them to wealth, technology and management. Corruption among the elite and governments, mismanagement and the squandering of the petroleum wealth are endemic. Culture is everything, and no other human endeavor makes this as pointedly obvious as the world of petroleum. From the Author: What was your motivation behind writing this book? Economides: Well, first we really wanted to tell a story, pieces of which we have told many times. It is a story that needs to be told and has not been told before. We also wanted to bind together, in almost metaphysical terms, society and this particular industry because we think that the impact, influence and importance of petroleum on humanity are civilization-shaping. We wanted to stress the international side of the industry. We take this for granted and yet the fact that my co-author Ronald Oligney and I have worked in 72 countries, perhaps excessive even by oil business norms, is absolutely incomprehensible to all outside the industry.

Hørsholm·1. dec. 2023·

MP3 Heart core. Tanker om ledelse af Mads Øvlisen

MP3 Heart core. Tanker om ledelse af Mads Øvlisen

25 kr.

Tanker om ledelse af Mads Øvlisen og Mikael R. Lindholm (V50) -Ti år efter at han fratrådte som koncernchef, følger Novo Nordisk fortsat Mads Øvlisens ledelsestænkning med stor succes. "Heartcore" er en ledelsesform, der er udsprunget af den danske kultur, men som giver succes verden over. Mads Øvlisen fortæller om de tanker og strategier, der lå bag, da Novo Nordisk indførte den tredobbelte bundlinje: den finansielle, den miljømæssige og den sociale. Om hans ledelsesform, Heartcore. "Min ambition var at udvikle en virksomhed, som var respekteret for sin måde at gøre tingene på og for sine resultater, og som blev husket. Altså den virksomhed, der fornyede, gjorde tingene anderledes og bedre.", skriver Mads Øvlisen i sit indledende kapitel. Og det er da også imponerende resultater på alle fronter, han kan berette om. Bogen giver et indblik i, hvad der har drevet ham gennem disse mange år, og hvilket verdenssyn der ligger til grund for hans ledelsesform. Det er en meget personlig bog, hvor eksemplerne fra livet i Novo er mange og levende og hvor Mads Øvlisen ikke er bange for at tage ord som: ansvar, tillid, plig og respekt i sin mund. I Heartcore får vi beretning om, hvordan Novo nåede større mål ved at arbejde lige så målrettet med bløde værdier som hårde resultater, hvordan finansiel konkurrenceevne blev balanceret med sociale og miljømæssige ansvar. Det er en ærlig bog: "Når jeg siger, at man som leder bør gå til opgaven med ydmyghed, så mener jeg i mødet med andre mennesker. Når det gælder virskomhedens mål, har jeg derimod ingen ydmyghed haft." Mads Øvlisen bevæger sig 360 grader rundt i sine betragtninger om ledelse og lederskab: Lederen selv og kravet om selvindsigt, medarbejdere, lederkolleger, bestyrelsen, virksomheden, kunderne, samfundet . Og man får gennem hans beretnig indtrykket af, hvilken krævende, udfordrende, men også meget respektfuld leder, Øvlisen har været i Novo.

Hørsholm·24. nov. 2022·