VW Bobbel

VW Bobbel

69.900 kr.

VW Bobbel jeans årgang 73’ med en 1600 AS motor hvor der er monteret et 1775ccm cylindersæt og dobbelt karburator og tarmslyngsmanifold. Den trækker godt og har den helt rigtige lyd. Sidelisterne er fjernet, skærmene er svejst sammen med karrossen og indspartlet, dørgreb fjernet i højre fordør, håndtag i hjelm fjernet, instrumentbordet er lavet i clean stil, forlygterne er med angeleyes og meget mere. Bilen er renoveret for en del år siden hvor toppen har været løftet af, bunden er renoveret og lakeret lige efter bogen men forvent den ikke står som ny mere men stadig i pæn stand. Der er justerbar forbro og dropspindler foran samt eftermonteret foldetag. Køre og starter som den skal. Holder syn til 10/2024 Bilen sælges udelukkende pga. den ikke bliver brugt nok.

Viborg·13. okt. 2023

Vw bobbel 1200 fra 1975, veteranbil

Vw bobbel 1200 fra 1975, veteranbil

69.500 kr.

Jeg vil gerne sælge min dejlige bobbel som jeg har ejet de sidste 12 år. Fakta om bilen: * 7år til syn *1300 ccm motor med elektronisk tænding *Justerbar forbro *Droppede spindler med skivebremser *Lædersæder *Autolakeret for 10år siden og står stadigvæk pæn i lakken * Koster kun 1500kr at ha på plader om året Standard spindler og tromlebremser haves så den kan laves tilbage til original højde hvis det ønskes. Skriv endelig hvis du har spørgsmål. Står i 8850 Bjerringbro

Bjerringbro·30. jun. 2023

Volkswagen 1200, også kaldet Volkswagen Type 1, Super Beetle, "el auto del pueblo", "vocho", Käfer, Garbus, Fusca, Carocha, Cocinnella var en bagmotor, baghjulstrukket bil, som blev fremstillet af Volkswagen mellem 1938 og 2003. Der blev produceret over 21 millioner i alt, hvilket gør den til en af verdens mest succesfulde bilkonstruktioner. Beetle blev designet af Ferdinand Porsche, og blev først produceret i 1938. Den var tænkt som en overkommelig "folkebil" (Volkswagen på tysk), og dens enkle luftkølede motor og chassisdesign egnede sig til nem fremstilling og reparation. Beetle blev designet til at være økonomisk og pålidelig, og den blev meget populær i USA efter Anden Verdenskrig. Bilens traditionelle funktion som et billigt, rummeligt og holdbart arbejdshestekøretøj er ved at blive erstattet af mere moderne designs. I 1966 begyndte den tyske regering at subsidiere VW-produktionen, så alle tyskere havde råd til en bil; denne politik førte til et højere salg af større biler som Golf.