Galleri annoncer
Seat Leon 1.6 tdi 2013

Seat Leon 1.6 tdi 2013

40.000 kr.

Fin Seat Leon, kører og starter godt Tidligere nummerplade: BT36008 Forbrug: 23,8 km/l Vægtafgift: 1810,- halvårligt Næste syn: 01/2026 Brændstof: Diesel Gear: Manuel HK: 105 Partikelfilter: Ja Anhængertræk: Ja Nøgler: 2 Årgang: 2013 Km: 261.000 Udstyr: Klima Sædevarme El ruder foran Fartpilot Navigation Multifunktionsrat Start/stop Drejelys ISOFIX Aux Usb Centrallås med fjernbetjening Bilen står på vinterhjul, hvor der er fint med mønster på. Den har lige fået lavet service med olieskift, viskerblade, luftfilter, luftmassemåler, 2 x kødben foran, 1 bagfjeder og en starter. Den har en revne i bunden af forruden, dog er den synet med dette så har ingen betydning. Pæn bil trods alder og km.

Hornslet·14. mar.

Seat er et datterselskab af Volkswagen Group, der er baseret i Martorell, Catalonien, Spanien. Det blev grundlagt den 9. maj 1950 af Instituto Nacional de Industria (National Institute of Industry) og er det ældste spanske bilmærke. Virksomheden producerer biler på sine Martorell og Barcelona fabrikker og eksport til 80 lande. I 2014 beskæftigede Seat 14.751 medarbejdere og havde en produktion på 468.478 køretøjer. Seat har været et helejet datterselskab af den tyske Volkswagen-koncern siden 1986 og er integreret i koncernens aktiviteter. Virksomhedens oprindelse går tilbage til 1950, hvor "Instituto Nacional de Industria (INI)" dannede INI Automotriz S.A. (INISA) med det formål at producere biler i Spanien, baseret på design af Porsche og Renault samt andre virksomheder som Austin, Morris eller Volvo; Dette var et vigtigt vendepunkt for den spanske bilindustri, som indtil da havde været domineret af udenlandske virksomheder som Ford eller General Motors. Den første bil, der blev produceret af INISA, var en version af den franske Simca Vedette, som først blev fremstillet i 1953; denne model markerede Seats indtræden i bilproduktion. INISA's første bil, Seat 1400 (eller "Seat-140"), var baseret på en Fiat-platform. Det blev lanceret i 1954 og eksporteret til de fleste europæiske lande; det var især populært i Spanien. Fura, som var Seat's første helt spanske design, fulgte i 1955; det var også baseret på en Fiat-platform og understregede virksomhedens ønske om at bryde med sin oprindelige afhængighed af udenlandske designs.