Rover P5B var en britisk ledelsesbil, der blev produceret af
Rover Co. Ltd (1958-1967),
Leyland Motors (1967-1968) og British
Leyland (1968-1973). Den blev designet af David Bache og havde et FR-layout med en akselafstand på 2.
807 mm (110, 5 in), en længde på 4. 737 mm (186, 5 in), en bredde på 1. 778 mm (70 in) og en højde på 1. 549 mm (61 in). Salonen vejede 1. 587 kg, mens coupéen vejede 1. 571 kg. Den erstattede
Rover P4 og konkurrerede med
Rover P6. Der blev produceret i alt 83. 851 eksemplarer.
Rover P6 var en luksusbil produceret af The
Rover Company Limited mellem 1963 og 1969. Den blev designet af David Bache som afløser for den aldrende
Rover P4 og blev kun solgt som sedan med en monocoque-struktur indtil 1968, hvor en stationcar-version (P6B) blev tilgængelig.