MGB 1966

MGB 1966

128.500 kr.

Ikke den billigste MBG på markedet, men en af de rigtig gode, det kan en gang imellem svare sig at slippe for alle de små ærgelser ved at betale lidt mere...... Meget velholdt i Old English White med en flot sort kabine med lædersæder med hvid piping. Motorrummet viser lidt om standen, det er lige som med en hest, der skal alle se tænderne, her er det motorrummet der siger meget om standen. Bilen kom til Holland i 2007-08, og indregistreret i Danmark i 2008 hvor den så er passet og plejet siden.

Nykøbing F·tir.·

Ny
MGB er en to-sædet sportsvogn, der blev fremstillet af British Motor Corporation (BMC), senere British Leyland, fra 1962 til 1980. Bilen blev også samlet i Australien og New Zealand. Fra 1992 til 1995 blev MG B også fremstillet af Rover Group. MG B er en to-dørs roadster med frontmotor og baghjulstræk. Den erstattede MGA og blev efterfulgt af MG F. Den oprindelige MGB havde et karrosseri helt i stål med en motorhjelm af aluminium. Den havde en 1471 cc firecylindret motor med fire cylindre, der ydede 68 hk (51 kW) og et drejningsmoment på 96 N-m (70 lb-ft). MGB var den første lille bil, der anvendte variabel ventilstyring. Den originale MGB havde uafhængig forhjulsophæng med skruefjedre og wishbones, med en levende aksel placeret ved hjælp af trækstænger og en Panhard-stang på hver side af differentialehuset samt indvendige bremser bagtil (tromletype). Styretøjet var med tandstang og pindon.