MGB Touring cabriolet 1800

MGB Touring cabriolet 1800

118.000 kr.

Flot velholdt MGB cabriolet touring model årgang 1978. Sidst synet 2016 (79.000 miles på klokken) nu kørt ca 89.000 miles. 10.000 miles på 10 år (16.000 km) Har stået i et opvarmet garageanlæg i de sidste 10 år. Leveres nysynet (skal synes i juni måned) Meget velholdt og står rigtig flot i British Racing Green. Sorte lædersæder. Sort indtræk og kaleche. Rigtig mange dele skiftet inden for de sidste par år. Oliekøler, slanger til olie, benzin og kobling. Strømfordeler, rotor, tændrørskabler, tændrør, generator, oliefilter, olie, koblingscylinder, slavecylinder, koblings- køler- og bremsevæske. vinduesviskere er skiftet. Sikringer og lyskilder skiftet. LED baglygter. Minilite 15" alufælge med helt nye GoodYear 185/65 15 dæk. 5 originale fælge medfølger. Motor er i meget fint stand og trækker fint. Rigtig god lyd fra udstødningen. Flot olietryk og normal vandtemperatur. Der er monteret 2 stk 1 3/4 tomme SU karburatorer, der er indstillet perfekt på værksted. Bedre end dobbelt Weber. Normal størrelse er 1 1/2 " SU. Motor er blyfri og lettere tunet. 4 gear og virker perfekt. Alle væsker er skiftet inden for de sidste par år. Olie hvert år. Undervogn er rigtig fin med malet inder skærme og rustbehandlet. Støvdækken kan medfølge og mange mindre reservedele, bremsebelægning, kilerem, med mere. Virkelig flot og velholdt model, med mange timers køre glæde.

Allerød·man.·

Ny
MGB er en to-sædet sportsvogn, der blev fremstillet af British Motor Corporation (BMC), senere British Leyland, fra 1962 til 1980. Bilen blev også samlet i Australien og New Zealand. Fra 1992 til 1995 blev MG B også fremstillet af Rover Group. MG B er en to-dørs roadster med frontmotor og baghjulstræk. Den erstattede MGA og blev efterfulgt af MG F. Den oprindelige MGB havde et karrosseri helt i stål med en motorhjelm af aluminium. Den havde en 1471 cc firecylindret motor med fire cylindre, der ydede 68 hk (51 kW) og et drejningsmoment på 96 N-m (70 lb-ft). MGB var den første lille bil, der anvendte variabel ventilstyring. Den originale MGB havde uafhængig forhjulsophæng med skruefjedre og wishbones, med en levende aksel placeret ved hjælp af trækstænger og en Panhard-stang på hver side af differentialehuset samt indvendige bremser bagtil (tromletype). Styretøjet var med tandstang og pindon.