MG MIDGET

MG MIDGET

49.995 kr.

Ik den flotteste men helt sikkert den hurtigste, alt er lavet efter bogen, til en sporty vogn. Dele for 15.000 Banan manifold Ebc greenstof bremseklodser Nye Fjedre og støddæmpere med sportsventil. Alle Bøsninger til hårdere type Anti tramp bars så bagaksel ikke vrider sig ved acceleration. Excentrisk bøsning i styrespindel top for mere negative camper. Styre arme rettet til for at minimerer bumpsteer. Alt fedtsmurt for nylig Baghjuls lejer og pakning. Motor olie, gearkasse og bagtøj olie Bremsevæske koblingsvæske Køleslanger, kølervæske Glasfiber flipfront gør det dejligt nemt at komme til i motor rummet. Motor er af forrige ejer ca. 6000 km. siden åbnet og gennemgået renovering. Kalechen har revner i vinduet, ny kan fås for 4.000, men har også bare et topcover til den. Fin kabine, nyt gulvtæppe, Instrumentbræt knap så kønt, andet pænere medfølger dog. Men alt i alt en rigtig fin lille bil og med sine 660 kg. (Målt på brovægt) kører den jo formidabelt intet slår lav vægt 😉 Vægt afgift 355. Forsikring 1400. Synet sommeren 2021 næste syn 2029 Ellers virker alt som det skal. Regninger haves på det hele. Alle dele kan fås til den. Flere forhandler i DK. Har kørt MG klubbens manøvrerprøve 2 gange vandt begge. Kan ses 3.39 min inde i videoen. https://youtu.be/nOnVdso_Dyc?si=gCjpCk_WQHKkTPrF

Sandved·5. maj.

Fremhævet
MG Midget er en lille to-dørs sportsvogn, der blev produceret af MG (BMC, senere British Leyland) fra 1961 til 1980. Den var baseret på Austin-Healey Sprite og var udstyret med enten en 948 cc A-serie I4-motor eller en 1, 1 l (1098 cc) A-serie I4-motor. Hjulbasen var 2 032 mm (80 in), længden var 3 480 mm (137 in), og bredden var 1 372 mm (Mk I og II) og 1 397 mm (Mk III og 1500 55 in). Højden var 48, 5 in (1 232 mm) (før fjedrene blev forstørret til 1974-modellen med gummikofanger). Før "S"-versionen af Midget var der en Mk I og II, der blev bygget fra 1961 til 1967.