Quickguide: Sådan bygger du din egen hjemmeside

// Annoncørbetalt indhold

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Onlinemarkedsføring er populær som aldrig før, og flere og flere virksomheder benytter sig af det. For rigtig mange fungerer det godt, og de oplever rigtig meget succes på baggrund af den måde, de markedsfører sig på online, men også på hvordan deres hjemmeside fungerer, og hvordan den fungerer visuelt. Der er dog også rigtig mange, hvor de ikke lige umiddelbart har lykkedes lige så godt med hjemmesiden. Produktet er som regel lige så godt som de andres, det er bare hjemmesiden, der halter. Det er heldigvis ret nemt at fikse, når det ikke er produktet, der er noget galt med, og hjemmesiden kan faktisk fikses ved hjælp af nogle enkle og simple trin.

Det visuelle
En god hjemmeside skal være nem at finde rundt på og samtidig være noget, som springer dig i øjnene. Vi som mennesker bliver ofte tiltrukket af farverige ting, altså ting, som er indbydende at se på og noget, som vores øjne føler er rart at kigge på i længere tid. Sagt på en anden måde, så skal det altså være noget, som er iøjnefaldende og spændende, men ikke noget, der bliver irriterende at kigge på i længden. Dette kan gøres nemt og enkelt ved hjælp af farver. Vælg nogle farver, som ikke er kedelige, men behagelige at se på.

Du kan også lege med skrifttyperne og den font, du bruger. Det, som du skal tænke over, er, om det er noget, du selv har lyst til at se på, og endda klikke ind på.
Et lille tip er, at du kan finde det bedste webhotel og have din hjemmeside logeret der, det er ganske billigt og en rigtig god løsning for mange.

Det tekniske
Det tekniske ved en hjemmeside er mindst lige så vigtigt som det visuelle, det er vigtigt, at du skaber en stabil hjemmeside, der ikke går ned i tide og utide. Det skal dog siges, at selv de største virksomheders hjemmesider kan opleve at gå ned, og dette er faktisk set ske mange gange før. Du skal altså ikke lade det slå dig helt ud, hvis du engang kommer til at opleve, at din hjemmeside går ned.

Når det så er sagt, er det på tide at fokusere på det tekniske. Du skal som sagt skaffe dig en stabil hjemmeside, hvilket et webhotel forresten også kan hjælpe med. Udover dette skal det være let at navigere rundt på hjemmesiden. Du skal altså sørge for, at brugeren eller kunden faktisk kommer derhen, hvor de klikker sig hen. Det kan ikke nytte noget, at de trykker på ”mere om os” og så kommer ind på en side fyldt med produkter. For mange giver det lidt sig selv, men det er meget vigtigt at nævne, da det kan skabe rigtig stor frustration hos brugeren, hvis dette element ikke sidder i skabet.

Det også vigtigt, at din hjemmeside bare generelt fungerer optimalt, altså at den som sagt er stabil, men også at den fungerer hurtigt. Selvfølgelig har nettet hos brugerne noget at sige, men også at du sørger for, at din hjemmeside har et flow, der er let, elegant og hurtigt. Dette kan gøres ved at kombinere det tekniske med det visuelle.

Til sidst er det vigtigt at pointere, hvor vigtigt det overskuelige element er. Din hjemmesides stærkeste faktor er, at den er overskuelig at være inde på. Hvis den er dette, så undgår du unødvendig frustration og irritation.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør. Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites. Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde. Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.