Opnå flere besøgende på din hjemmeside

// Annoncørbetalt indhold

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Har du nok besøgende på din virksomheds hjemmeside? Ja? Vi tvivler på at du ville sige nej til flere. Flere besøgende er som regel lig med mere salg. Mere salg er lig med større overskud. Så man kan aldrig få for mange besøgende. Men hvordan kan man får flere ind på sin hjemmeside? Det kan virke som en teknisk uoverkommelig opgave. For hvor starter og slutter man lige, når det gælder noget så stort som Google? Vi var selv i vildrede, men så satte vi os for at blive klogere på emnet, og det gjorde vi sammen med PK Medier, som er eksperter inden for området. Her kommer derfor vores guide til SEO. Læs med og bliv klogere, så du ikke bruger dine penge forkert på Google, ligesom mange andre virksomheder gør det.


Hvad er SEO?

Helt grundlæggende kan man spørge, hvad er SEO egentligt? SEO er en forkortelse for det engelske begreb Search Engine Optimization. Det handler altså om, hvordan man kan optimere på søgeresultater. Gennem arbejdet med SEO, så kan man får sin virksomhed højere op på Googles hitliste, så snart der søges på en bestemt række ord, som knytter sig til netop din virksomhed. Men hvor vigtigt er dette? Det er ekstremt vigtigt! Prøv at tænk over det her: hvor tit klikker du videre på side to på Google? Det gør du nok så godt som aldrig. Det er derfor altafgørende, at man ligger så højt som muligt. En høj placering betyder flere kliks, og formentligt også en større omsætning. Det kan vi godt lide.


Teknisk SEO

Strukturen på din hjemmeside er noget af det vigtigste for SEO. Men hvad indbefatter dette? Det betyder, at det er enormt vigtigt, at brugerne har en god oplevelse på din hjemmeside. Den skal være pæn, og de vigtigste ting skal være nemme at finde. Men hvad er det, som gør disse ting relevante for Google? Jo, du bør tænke Google som en bruger. Google skal også kunne finde rundt på din hjemmeside, præcis som dine kunder. Ligger dine vigtigste sider måske fem klik væk på hjemmesiden, så vurdere Google dem ikke som særligt vigtige, og de ryger derfor ikke højt op ved en søgning.


En troværdig hjemmeside

Jo mere troværdig Google synes din hjemmeside er, jo højere placerer den dig. Men hvordan får Google tillid til din virksomhed? Det kan virke som en underlig størrelse, men der er faktisk et ret klart svar på det. Jo flere sider som linker til din hjemmeside, jo mere troværdig tror Google den er, og den placerer dig derfor højt ved en søgning. Du bør derfor få mange andre hjemmesider til at linke til dig, for på den måde kan du skabe mere trafik, og på den måde også mere omsætning.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold 

Om annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør. Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites. Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde. Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.