Gode råd ved fraflytning af lejemål
// Annoncørbetalt indhold
Samarbejde med GulogGratis branded content
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
De fleste mennesker vil i løbet af deres liv blive udsat for den situation, hvor de står til at skulle flytte til et nyt sted - og flytte fra et andet. En ny start kan være spændende, og i forbindelse med en flytning er det derfor også dér, at ens fokus bør være - en ny og spændende start. Desværre forholder det sig sådan, at en indflytning som oftest også indebærer en fraflytning fra et andet.
Der er mange ting i forbindelse med en fraflytning, der skal holdes styr på. Det er en proces, der kan fjerne glæden over det nye man står overfor. For bedst muligt at undgå dette, så er der her samlet tre gode råd til dig, der står og skal til at flytte ud af dit lejemål.
Få hjælp af andre til at udføre de mindre sjove opgaver
Der er mange ting, som skal klares og ordnes, når man flytter ud af et lejemål. Oftest er det et krav, at lejemålet skal være nymalet, når man afleverer nøglerne tilbage til udlejeren, og netop maling af hus eller lejlighed er en opgave, som mange gerne vil slippe for at skulle.
For de personer, der synes dét at male er en rigtig træls opgave, kan det vise sig at være guld værd at betale nogen udefra til at klare malerarbejdet for dem. Selvom man selvfølgelig betaler en sum penge for at få andre til at klare jobbet for en, så kan det stadig være det, som er med til, at der bliver både tid og overskud til at få klaret nogle af de andre opgaver, der også skal klares i forbindelse med fraflytningen.
Vær skarp allerede når du flytter ind
Når man flytter ind, så har man 14 dage fra overtagelsestidspunktet til at få udfyldt en indflytningsrapport, og her handler det bare om at få det gjort så grundigt som muligt fra start af. Lejeloven siger nemlig med undtagelse af almindeligt slid og ælde, så skal et lejemål afleveres i samme stand, som det blev overtaget i.
Ønsker man derfor at undgå uforudsete og eventuelt uretfærdige udgifter i forbindelse med fraflytningen, så kan man derfor hjælpe sig selv enormt ved at sørge for, at man har fået skrevet al nyttig information grundigt ned i indflytningsrapporten allerede når man flytter ind det nye sted.
Tag billeder og brug dem som beviser
Når man står og skal til at flytte fra et sted, så kan det være en rigtig god idé, at man tager billeder af lejemålet, som man derefter sørger for at få vedhæftet i fraflytningsrapporten. Ved at gøre det, så kan man nemlig bevise overfor udlejeren, at man har beskrevet lejemålets tilstand korrekt, når man flytter ud af boligen igen.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold