5 gode råd til dig der gerne vil have flere kunder

// Annoncørbetalt indhold

 Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Driver du en webshop eller en virksomhed, der sælger ydelser eller viden? Så ved du sikkert allerede godt, hvor svært det kan være at skaffe kunder til butikken.

Der er sikkert mange andre, der tilbyder det samme som dig, og det koster som regel penge at få penge. Derfor får du her i denne artikel 5 gode råd til, hvordan du kan få mest muligt ud af dine markedsføringskroner, så du kan få flere kunder.

1. Få en professionel hjemmeside
Det første skridt i processen mod at få flere kunder til din virksomhed er, at du skal få lavet dig en professionel hjemmeside. Hjemmesiden behøver ikke at koste en formue. Det vigtigste er, at den ser professionel ud, og at den fungerer for de besøgende. Hvis du gerne vil spare penge, og du har tiden til det, kan du faktisk selv lave hjemmesiden med en simpel Wordpress-template.

2. Markedsfør din hjemmeside på Google
Når du har fået lavet din hjemmeside, skal du have kunderne ind forbi den. Det kan du gøre på flere forskellige måder. Den mest effektive måde er via Google, for det er her, 9 ud af 10 af dine potentielle kunder faktisk selv søger efter det, du tilbyder. Derfor er det med professionel hjælp til SEO, du får absolut mest får dit markedsføringsbudget.

3. Brug de sociale medier
En anden måde du kan markedsføre din hjemmeside på online er ved at lave annoncer på de sociale medier. Dette koster dog overordnet set væsentligt mere, end det gør at få lavet SEO-optimering, og du får ikke det samme afkast. Men det kan være en fin starthjælp, især hvis du er i B2C-segmentet.

4. Ræk ud til dit netværk
Hvis du slet ikke har nogen penge at gøre godt med rent markedsføringsmæssigt, eller hvis du bare godt kunne tænke dig at spare nogle penge, så kan du også forsøge dig med at række ud til dit netværk. Måske kender du nogen, der evt. kender nogen, der har brug for det, du tilbyder.

5. Overvej at melde dig ind i et erhvervsnetværk
Dette punkt gælder især for dig, der er B2B. Her kan du overveje at melde dig ind i et erhvervsnetværk, hvor du blandt andet kan få sparring og rådgivning fra andre selvstændige erhvervsdrivende og få gode inputs til, hvad der virker for dem – og hvad der ikke gør.

Måske kan du endda også få nogle kunder den vej fra, eller måske kan du komme i kontakt med nogen, der kan hjælpe dig videre – fx med at oprette annoncer på Facebook til en god pris.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold 

Om annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør. Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites. Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde. Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.