Volvo 240 (tidl. politibil)

Volvo 240 (tidl. politibil)

65.000 kr.

Volvo 240 1991. med syn til 2026. Den har tidligere kørt som politibil. Kører rigtig godt, stadig original motor med 550000km på klokken og en 5-trins gearkasse der har gået 220000km. Motoren bruger ikke olie. B230fx med 531 topstykke og vx knast. Hvide blink mont. Sænket 40mm. komplet bilstein B6 undervogn. Powerflex bøsninger over alt. Volvo sport rat. Volvo 740 fælge. Dvs. manometer R-sport trykur Oliestryk. Olie temp. Ur. Manometre er ikke tilsluttet. Generalt meget godt vedligeholdt Volvo, der følger 1 sæt meget pæne turbofælge med vinterdæk med. Den har fået undervogns behandling et par gange. Alle org. dele som blinklygter, baglygter og rat følger med. Står uden plader.

Hasselager·9. nov. 2023

VOLVO 240 GL 1993

VOLVO 240 GL 1993

22.000 kr.

Volvo 2,3l FD fra 93 AW71 automatgear Kørt 415XXXkm 7 personers stationcar 2 forskærme følger med hvis ønskes, en næsten ny, den anden skal rep. i bunden. i 2022 Skiftet olie og filter i 2021 4 nye støddæmpere 40mm fjerder i for (har også til bag) Toppakning Planslibet, slibet ventiler. A-knast. i 2020 Alle pakdåser på motor Tandrems sæt Vanddamp Starter Generator Motor ophæng Pakdåser på gearkasse Bagerste leje på gearkasse Olie på gearkasse Gearkasse ophæng Midter leje + ophæng på kadan Tank. Benzin pump Benzin filter. 4 kaliber Komplet bremser Smuk, gammel arbejdshest, som kører som en drøm og starter hver gang! Tagbøjler og tågelygter kan købes med, hvis ønsket. Sælges da jeg har for mange biler:(

Thisted·30. dec. 2022

Volvo 240 er en mellemstørrelse luksus- og executive-bil, der blev fremstillet af Volvo Cars fra 1974 til 1993. Det var Volvos mest populære model med mere end 2, 8 millioner biler, der blev bygget. 240'eren kunne fås som to-dørs sedan, fire-dørs sedan og fem-dørs vogn. Alle modeller havde den samme 103, 9 tommer (2. 664 mm) akselafstand. Motoren var en 2, 4L I4 eller 2, 8L V6. 240'eren blev designet af Jan Wilsgaard og introduceret i august 1974 som afløser for 140-serien. De første 240'ere blev produceret på Volvos Torslandaverken-fabrik i Sverige, men produktionen flyttede snart til bilproducentens nye fabrik i Uddevalla. 240'eren kunne fås som sedan eller stationcar, med enten forhjulstræk (serie 1) eller firehjulstræk. Dette "twin engine"-layout blev populært i Europa i 1970'erne og 1980'erne, hvor det stadig bruges i dag af bl. a. Audi og Subaru. 240-serien blev solgt som 200-serien på nogle markeder som f. eks. i Indien og Sydafrika.