MG A 1,5 72HK 2d

MG A 1,5 72HK 2d

220.000 kr.

1958 MG MGA 1500 Coupe MGA 1500 Mark I Coupe i god mekanisk og kosmetisk stand. Bilen har den originale 1,5-liters inline-fire, der yder 72 hestekræfter, og 4-trins manuel gearkasse. Kun 14930 miles på kilometertælleren. Bilen har bevaret mange unikke og originale detaljer herunder originale fælge og udvendige dørhåndtag, der kun kom på coupéen. Bilen har været serviceret gennem årene, og fakturaer for over 5000 euro siden 2019 er inkluderet i salget. Dansk ejerskab med dansk registreringsattest og papirer. Nysynet i november 2019. Specifikation: Stelnummer: BP15GB18703 Kilometertæller: 14930 miles Motor: 1,5-liters inline-4 Gearkasse: 4-trins manuel Historien om 1956 - 1962 MG MGA: MGA roadster blev introduceret til 1956 og erstattede de aldrende T-seriebiler. Salget i det første hele år (1956) var 13.394 og steg til 16.467 for 1957. I 1959 blev MGA 1600 introduceret med en større 79,5 hestekræfter motor og skivebremser foran. MGA's sidste iteration var 1600 Mk II, med en 90 hestekræfter 1.622cc motor. MGA'er er den ideelle første samlerbiler. De er overkommelige, nemme at arbejde på, robuste og attraktive. Derudover er dele let tilgængelige.

Langeskov·i dag·DK Classic Cars

Fremhævet
MG A 1,5 72HK 2d

MG A 1,5 72HK 2d

225.000 kr.

1959 MG MGA 1500 Coupe MGA 1500 Mark I Coupe i god mekanisk og kosmetisk stand. Bilen har den originale 1,5-liters inline-fire, der yder 72 hestekræfter, og 4-trins manuel gearkasse. Kun 48040 Km på kilometertælleren. Bilen har bevaret mange unikke og originale detaljer herunder originale fælge og udvendige dørhåndtag, der kun kom på coupéen. Dansk ejerskab med dansk registreringsattest og papirer. Nysynet i marts 2019 med 47000 Km på kilometertælleren. Specifikation: Stelnummer: 3348246 Kilometertæller: 48040 Km Motor: 1,5-liters inline-4 Gearkasse: 4-trins manuel Historien om 1956 - 1962 MG MGA: MGA roadster blev introduceret til 1956 og erstattede de aldrende T-seriebiler. Salget i det første hele år (1956) var 13.394 og steg til 16.467 for 1957. I 1959 blev MGA 1600 introduceret med en større 79,5 hestekræfter motor og skivebremser foran. MGA's sidste iteration var 1600 Mk II, med en 90 hestekræfter 1.622cc motor. MGA'er er den ideelle første samlerbiler. De er overkommelige, nemme at arbejde på, robuste og attraktive. Derudover er dele let tilgængelige.

Langeskov·i dag·DK Classic Cars

Fremhævet
MG A 1,5 72HK Cabr.

MG A 1,5 72HK Cabr.

220.000 kr.

1957 MG MGA 1500 Mark I Roadster - Berettiget til deltagelse i Mille Miglia Andet produktionsår MGA 1500 Mark I roadster i flot mekanisk og kosmetisk stand. Den har den originale 1,5-liters 4 cylinder motor med en 4-trins manuelle gearkasse. Og kun 78172 miles på kilometertælleren. Bilen er oprindeligt en californisk bil, og kommer ud af langvarigt dansk ejerskab (13 år) og har dansk registreringsattest. Den tidligere ejer tilføjede omkring 4172 miles i løbet af de sidste 8 års ejerskab. Service er udført internt, og bilen kan nydes som den er i mange år fremover. En af de bedste MGA vi har set længe. Specifikation: Stelnummer: BP15GB23329 Kilometertæller: 78172 miles Motor: 1,5-liter, 4 cylinder Gearkasse: 4-trins manuel

Langeskov·i går·DK Classic Cars

Fremhævet
MG A 1,5 72HK Cabr.

MG A 1,5 72HK Cabr.

220.000 kr.

Sidste produktionsår MGA 1500 Mark I roadster i flot mekanisk og kosmetisk stand. Den har den originale 1,5-liters 4 cylinder motor med en 4-trins manuelle gearkasse. Og kun 84662 miles på kilometertælleren. Bilen kommer ud af langvarigt dansk ejerskab og har dansk registreringsattest. Den tidligere ejer tilføjede omkring 5500 miles i løbet af de sidste 6 års ejerskab. Service er udført internt, og bilen kan nydes som den er i mange år fremover. Specifikation: Stelnummer: HDL43/64773 Kilometertæller: 84662 miles Motor: 1,5-liter, 4 cylinder Gearkasse: 4-trins manuel

Langeskov·søn.·DK Classic Cars

Fremhævet
MG A var en sportsvogn, der blev produceret af MG (BMC) fra 1955 til 1962. Den blev samlet i Abingdon, England og Enfield, NSW, Australien. Karrosseristilen var en 2-dørs roadster eller 2-dørs coupé. Layoutet var FR-layout. Hjulbasen var 94 in (2 388 mm) og længden 156 in (3 962 mm). Bredden var 1. 473 mm (58 in) og højden 1. 270 mm (50 in). 1. 270 mm (50 in). 1. 270 mm (58 in) var uafhængig affjedring med spiral- og wishboneophæng. Motoren var en firecylindret motor med en slagvolumen på 1. 172 cc (69 kubiktommer), der ydede 68 hk (51 kW). MG A brugte 4-trins manuel gearkasse og tandstangsstyring. Bremserne var hydrauliske skivebremser på alle hjul. I 1958 blev de bageste tromlebremser erstattet af skivebremser.