• 497.449 annoncer
  • 48.263 nye annoncer
  • 1.252.413 medlemmer
  • 7.111 online
Tråd startet: d. 21. november, 2011 · kl. 22.59
Sidst opdateret: d.  1. maj, 2012 · kl. 18.45
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d. 21. november, 2011 · kl. 22.59)

Hjælp - Højttalere til Mazda

Jeg har en mazda som denne http://www.guloggratis.dk/mazda/323/annonce/13373344 hvor ingen af højttalerne virker.

Hvor finder jeg nogle nye som kan monteres HELST uden brug af adaptere, osv.? Gerne både og bagi bilen...

Der må meget gerne svares på idiot-niveau, for jeg er virkeligt en kegle til den slags

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d. 21. november, 2011 · kl. 23.57)

Hvorfor skriver du, at der gerne må svares på idiot niveau..?? mig bekendt er der ikke nogen dumme spørgsmål, men som regel kun dumme svar, hvis jeg var dig ville jeg tage ud og besøge de forskellige ophugger, medbring et lille batteri og 2 ledninger, hvis du kan komme til højtalerne i bilen så sæt plus på den ene pol på højtaleren og minus på den anden pol, hvis højtaleren bevæger sig enten ind eller ud så virker den, flytter den sig ikke så virker den som regel ikke. en højtaler skal altid spille i face, ellers lyder det ikke særlig godt, så når din højtaler slår ud af så er plus monteret rigtigt på højtaleren slår den derimod ind så skal plussen over på den anden pol på højtaleren. jeg tror jeg ville prøve de forskellige ophugger det er nok det eneste sted du kan finde dem uden at betale en formue for dem,

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d. 22. november, 2011 · kl. 08.51)

købe nogen nye ved t-hansen. brug 400 kr. så det det. :)

BLOKERET BRUGER
#4 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d. 22. november, 2011 · kl. 09.41)

Afmonter dørbeklædning, mål højtaleren, og daf i T Hansen, Biltema eller andre steder.
Bemærk at du skal måle i tommer, da det oftest er de mål der bruges.
Har en fornemmelse af, at det er 5,5 tommers i dørene.
Bagi ved jeg det ikke helt - de sidder vel ude i siden ved sidebeklædningen? Eller sidder de i hattehylden?

Langt det nemmeste er at afmontere en af hver, og tag dem med ind på disken - så sikrer du også, at dybden ikke bliver for stor.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d. 22. november, 2011 · kl. 13.47)

Jeg vil gerne lige tilføje at det nemmeste du kan gøre er at pille højtalerne ud og vise dem til forhandleren som så kan give dig dem i rigtig størelse osv. men 400 kr for 4 x højtalerer vil ikke give særlig god lyd. Hellere smide 1000 kr og få noget der nogenlunde er i orden end at købe noget der bare lyder dårlig og kun kan spille lavt før de skratter.

Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 10.10)

mål størrelsen på højtaleren og find nogle brugte højtalere her på G&G der er rigtigt mange folk der sælger deres højtalere, og da det kun er dem i døren du vil udskifte, er det rent plug and play.
se eventuelt den video her, eller lignende om hvordan du skifter en højtaler selv. - når dørpanelet er af, er det faktisk kun 4 skruer der lige skal tages ud, så skal 2 små kabelsko tages af, og sættes på den ny højtaler. og Vupti! så har du musik igen.
hvis du har mulighed for det, så find ud af hvor mange Watt per kanal din radio laver ( typisk omkring 30-50) og køb nogle højtalere der kan levere det også (i RMS, ikke MAX).

Du får bedre lyd ved at købe et par uoriginale højtalere til bilen, og de koster det samme. - de fleste biler er mig bekendt ikke specielt veludstyret når det kommer til højtalere (medmindre vi snakker Audi eller Mercedes).

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 10.11)

linket kom ikke med, tror ikke det virker på gul og gratis. men søg på youtube på " Replacing car door speaker Mazda" og så kommer der en del forskellige.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 19.59)

Lad hver med at bruge penge på højtaler bagi. Du får ikke noget ud af dem.
Du har heller ikke højtalere bag dig når du er til live koncert

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 28. april, 2012 · kl. 09.22)

Hej Roland
Regner med du har fundet en løsning på dit problem men synes alligevel lige jeg ville svare dit spørgsmål.
I den bil du har er mazdas egen størrelse højtalere. De er ovale i fordøren (ikke 6*9)
Så gå enten til mazda der vil kunne sælge dig nogle passende. Men mit bud vil kraftigt være at du får fat i adaptore til dem. Blandt andet Carsound har nogen der passer i den. Og så køber du nogle ordentlige højtalere for de billige bliver du hurtigt træt af. Og udskift også dem i bagdøren. For dig vil det ikke give det store men når du har passagerer med kan de også høre musikken. Klart et plus. Husk en bil er ikke som en stue eller andre steder hvor man vil have lyd. Grundet bilens mange kanter, forhindringer osv. er lyden helt anderledes. Mange der laver musik afprøver ofte musikken i en bil med ok anlæg inden de får deres produkt udgivet pga akustikken der er i en bil.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 28. april, 2012 · kl. 09.27)

Og forresten ang brugtforhandler. Du kan sagtens være heldig og finde nogle der er noget værd men det er det samme som og lede efter en nål i en høstak. For skal du undgå en adaptor skal du have nogen der passer til din bil (som sagt mazdas egen størrelse) og har de fået fugt eller stået for længe kan du sagtens risikere de ser ok ud. men først efter et stykke tid vil du opdage membranen er muggen. så køb nogle nye. snak helst med carsound. de kan hjælpe dig med det rette og i den prisklasse du vil have det i.

Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  1. maj, 2012 · kl. 18.45)

mindes højtalere på mazda er 6.5" foran og 5.25" bagi, men køb aldrig brugte højtalere da du ikke ved med 100% sikkerhed hvor længe de har spillet og hvor meget de er blevet fyrret op for, mit råd er at købe nogle nye.
Du bestemmer jo helt selv hvad prisklasse du vil købe dem i men heller give lidt mere og få en bedere lyd

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: