• 460.608 annoncer
  • 55.398 nye annoncer
  • 1.417.016 medlemmer
  • 1.632 online
Tråd startet: d. 20. september, 2010 · kl. 17.22
Sidst opdateret: d. 23. september, 2010 · kl. 15.25
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 17.22)

Afleveringsattest gyldig dokumenation?

hvor ville det snart være dejligt om G&G blandede sig lidt i debatterne omkring afleveringsattester som gyldig dokumenation for at en vare er sendt! Vi sidder tonsvis af personer i div fora og er meget uenige. Problemet er at i sidste ende er det ikke "os" der bestemmer det alligevel, men Emire som udbyder G-handel! Jeg skrev for tid siden til G&G med forespørgsel om afleveringsattester godkendes som gyldig dokumentaion og fik svaret: "Jeg vil henvise dig til ewire support og dem kan du fange på tlf. 70 25 21 25. De kan helt sikkert hjælpe dig med reglerne omkring hvornår der er gældende og lovlig dokumentation"
Så tænker jeg - ok det er da også en slags svar? men det er vel G&G der har en aftale med Ewire omkring G-handel så G&G har vel en vis forpligtelse til at kunne svare på dette? Jeg mener det er gennem G&G vi indrykker vores annoncer. Jeg synes G&G er for slappe her og BØR komme på banen med et klart svar de så SELV kan indhente hos ewire :O) :O) er jeg den eneste af den opfattelse?

BLOKERET BRUGER
#2 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 17.33)

Hm. jeg mener andre har vendt omkring dette emne inden for det sidste døgn--Jo du, enten var christina deltager eller Tille Mvh.

#3 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 17.37)

Svar til Big T:
præcis! vi "vender" alle emnet TIT, men ingen er enige om hvilken dok der er til strækkelig og ingen ved det for så vidt - for det må være G&G OG ewire som skal på banen, men du kan se hvilket svar jeg fik :O) :O) jeg synes G&G bør melde klart ud (efter hvad ewire siger til dem) så vi andre kan vide om det er nok? eller om det skal sendes forsikret - G&G vil jo så gerne have vi bruger Ghandel ikke :O) :O)

BLOKERET BRUGER
#4 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 17.54)

Hej smurfmama var lige inde og kigge på : jeg fatter det ikke : og ved nu hvorfor gale katte får revet skind........Fagre ny verden!

BLOKERET BRUGER
#5 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 18.03)

Hvorfor ikke læse FAQ:

'Vi anbefaler, at du sender varen enten som en pakke eller som rekommanderet brev. Så har du en kvittering på, at varen er sendt til Køber.

GulogGratis.dk og Ewire har ikke et juridisk ansvar i forbindelse med vareforsendelse.'

http://www.guloggratis.dk//hjaelp/92

#6 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 18.08)

Jeg ville selv mene at indleveringsattest er gyldig dokumentation. Andre hjemmesider som fks. Trendsales bruger dette som gyldig dokumentation. Hvis sælger køber indleveringsattest og køber siger hun ikke har modtaget, kan support intet gøre hvis sælger har en indleveringsattest :-)

#7 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 18.26)

Svar til GiSeNgOj:
jeg siger ikke de har noget ansvar overhovedet! det jeg mener er - at det må da være G&Gs ansvar (som gerne vil have folk benytter Ewire G-handel formentlig pga dejlige gebyrer) at kunne svare på og en attest udfyldt og underskrevet af postdk er nok som dokumenation hvis køber siger at varen ikke er modtaget! det er ikke et spørgsmål om ansvar eller forsikring. Jeg mener blot at nogen i G&G må kunne svare helt reelt på dette. jeg HAR læst FAQ - det svarer IKKE på mit spørgsmål desværre.
Svar til luxus-stuff:
Det er lige netop sagens kærne! G&G vil IKKE svare mig på den situation jeg beskriver, altså kunne jeg som sælger MED en indleveringsattest risikere at køber alligevel fik lov at tilbageholde mine penge måske - jeg vil bare gerne have at G&G svarer 100% rent på dette - JA eller NEJ - er en indleveringsattest accepteret og gyldig dokumentation ved benyttelse af ghandel hvor køber påstår at varen ikke er modtaget :O) :O) :O)

BLOKERET BRUGER
#8 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 18.29)

Svar til smurfmama:

Uaset om GulOgGratis anbefaler G-handel, så er det stadigvæk sælger der skal dokumentere afsendelse - det står der på sort på hvidt her på GulOgGratis's FAQ.

#9 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 18.33)

Svar til GiSeNgOj:
vi er 100% enige - det er slet ikke det som dette her går ud på.
jeg vil bare gerne have rent svar - er en afleveringsattest til 12kr underskrevet af postdk NOK som dokumenation fra sælger på at køber har fået tilsendt sin vare - (ligesom det er nok i alle andre lande, andre sider som trendsales, qxl mfl) :O) :O)

BLOKERET BRUGER
#10 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 18.36)

Jeg var lidt for hurtig:

Det er sælger der skal dokumentere afsendelsen af pakke/brev, derfor må kvitteringen fra posthuset være gældende dokumentation - hvis pakke/brev er sendt som forsikret post og forsendelsen bliver væk, så må det være PostDanmark der er den erstatningsansvarlige (Erstatning til sælger) - og er pakken meldt forsvundet skal E-Wire selvfølgelig frigive pengene til købers konto (er pakken forsvundet, er der ingen handel).

...men kun min tolkning efter jeg har læst her på GulOgGratis og E-Wire.

BLOKERET BRUGER
#11 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 20. september, 2010 · kl. 18.37)

Svar til smurfmama:

Vores indlæg krydsede hinanden... sorry.

#12 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 21. september, 2010 · kl. 00.03)

hvis du har en indleveringsattest med modtages navn og adr. og der posthuset underskrift osv. så er det dit bevis du har sendt vare og har derfor ret til at få dine penge så G&G SKAL giv dig penge da du har et accepteret og gyldig dokumentation det siger købelov også så har du problemer med ikke at få dine penge fordi køber ikke har modtage vare er det købes ansvar fordi de vil have den sendt som brev og da du har en indleveringsattest kan du bare sende en kopi til køber hvis det er det gøre jeg altid jeg scaner den og sende den pr. mail samme dag jeg sender vare efter jeg gøre det har jeg ikke haft nogen køber der skriv til mig at vare ikke er modtage eller om hvor bliver mig tinge af få jeg ikke snart vare vil jeg har penge tilbage det kan køber ikke da du har besvis køber du har sendt vare og har derfor ikke noget ansvar længer ;o)

Mvh. Pia

#13 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 21. september, 2010 · kl. 08.39)

Svar til GiSeNgOj:
Svar til The Big Boss:
Jeg er fuldstændig enig i at de bør/skal acceptere en af/indleveringsattest som dokumenation for at varen er sendt MEN MEN MEN G&G vil ikke svare på om dette er nok, så jeg tænker man kan havne med håret i postkassen og tro at alt er godt, brevet bliver væk og SÅ kommer G&G/Ewire og siger de IKKE vil acceptere dette og så får jeg ingen penge SNØFT. Jeg efterlyser simpelthen KLAR udmelding fra G&G/Ewire at denne attest ER NOK! :O) :O) :O)

#14 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 21. september, 2010 · kl. 10.51)

jeg synes du skal skriv til forbrugerråd og høre om det problem og få den på skrift fra dem af også sende en kopi til G&G/Ewire få det er på inde måde rigtig eller fair at en sælger som sender en vare og har en accepteret og gyldig dokumentation på at vare er sendt også ikke modtage sine penge det er slet ikke på nogen måde fair få det kan li så godt være at købe er fuld af løjen også har de både vare og penge jeg synes de skulle tag og acceptere købelov for privat sælge af privat salg
jeg overvej da at skriv til dem få jeg vil da ikke inde i samme problem også slet ikke have G&G/Ewire i ryggen så hjælp ved postdanmark smider min vare væk mig skal de høre fra en af dagen du er velkomme til at kopi min beskeder til G&G/Ewire og siger jeg også er fast gammel bruger herinde i en del år og vil de på inde måde hjælpe os sælge som handel ærligt og giv os finger så vil jeg gøre alt hvad jeg kan få at lave en kæmper reklame om at alle skal holde sig væk fra G&G/Ewire få her bliver men snydt og smidt ved døren og ikke noget hjælp at hendle også selvom købelov siger det jeg har stor kontakt og komme fra en familie med både politi og advokater så mig vil ikke koste meget staten betaler

mvh. Pia

#15 - Skrevet for ca. 3 år og 10 måneder siden (d. 21. september, 2010 · kl. 11.20)

Svar til The Big Boss:
jeg er 100% enig - det SKAL accepteres. Jeg synes bare det er for ringe af G&G at man ikke vil svare på det og bare henviser til Ewire - de arbejder jo sammen (og deler sikkert gebyrer mellem sig) så jeg mener stadig at når G&G anbefaler G-handel og har indgået samarbejde med Ewire at de skal kunne svare på det :O) :O)

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: