• 499.490 annoncer
  • 48.868 nye annoncer
  • 1.253.892 medlemmer
  • 1.059 online
Tråd startet: d.  8. november, 2011 · kl. 19.13
Sidst opdateret: d. 11. november, 2011 · kl. 10.48
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  8. november, 2011 · kl. 19.13)

Vandvarmer i båden

Vil tilslutte en vandvarmer til bådens kølesystem.
Motoren er ferskvands kølet.

Går ud fra at jeg bare kobler den mellem slangen fra termostathuset til ferskvand indgangen på varmevekslen.

På den måde er den i serie forbindelse med motor.

Er dette rigtig forståret?

På forhånd tak

Gode svar:

Octopuss: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  8. november, 2011 · kl. 20.05)

Svar til Octopuss:
Kan godt følge dig - tror jeg da - Men så får du jo kun varmt brugsvand, når din hovedmotor kører !! ?? Mvh. T

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 07.38)

Hej
Det med el er simpel .Der er jo en elvarmelegeme som får landstrøm.
Ikke her problemet er ,men omkring tilslutning til motorens kølesystem.
Der må være en her som virklig ved noget om dette og ikke bare gætter sig frem.
Mv
Jan

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 08.37)

Det man gør er at erstatte.. den saltvandskøling der er af dit ferskvandskøle vand, med varmtvandsbeholderen, men du er jo nødt til at kunne styre, at den går tilbage til saltvandet, når din beholder er blevet varm, der findes et væld af termiske 3vejs ventiler kunne forestille mig at du måske osse fik brug for en avtb eller avta ventil til at styre beholder med og aldrig glemme en overtryks ventil på beholder, da den potentionelt er en dræber ellers.... men lav et skitsediagram først med rørføring, dernæst med de styrende ventiler....

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 08.46)

med de termiske ventiler er det jo vigtigt at din motor hele tiden er dejlig varm om man må sige, men det burde ligge i det kølingsanlæg, du allerede har... har svært ved at overskue om du er nødt til at have en veksler mere = gaab...

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 09.22)

Tak for forslag.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 11.08)

Svar til Octopuss:
Det kan du saktens.
på en varmvandsbeholder, er der tilgang og afgang, så det er bare at skære en køleslange over, og forbinde den med til og afgang, så kører det for dig.
Ps. Har selv et sådan system i min båd, bortset fra at den går til en varmeveksler, men princippet er det samme.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 11.50)

Svar til Octopuss:
Gætteriet afstedkommer du jo selv, ved ikke at definere konkret , hvad det er du vil - og manglende info derom.
Det du skal bruge er en "varmepatron" + dertil på/eller indbygget en cirkulationspumpe i systemet, hvor vandet skal være tilsat frostvæske. Hej do.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 13.46)

Big.t beklager jeg støder dig.
Men jeg definere klart hvad jeg vil.
jeg skriver det er et ferskvandkølet system.Hvis man kender et sådan system ved man der er en pumpe kun for dette.
Jeg skriver klart det er en vandvarmer.Det må for de fleste være klart at der er en patron i denne for kølevand.

Det eneste jeg spørger om er montering af denne.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 15.33)

Svar til Octopuss:
Du støder mig ikke - Jeg er s´gu ligeglad, men du glemte at oplyse, at det du ville montere var til el; og det fremgik heller ikke om det var til Produktion af varmt brugsvand, eller om det skulle bruges som "motorvarmer".for så hedder det ikke længere en vandvarmer. Jeg fravælger altid dårlige halve løsninger, og monterer kun noget sådant i forbindelse med thermostatstyret oliefyr/eller automatisk opstart af generatoranlæg, hvis landstrømmen skulle blive afbrudt.
At vide : at der kun er en pumpe for dette får mig til at spørge: om hvad Volt den kører på ? De fleste, kan åbenbart ikke indbefatte mig, der kun er maskinmester , og havde 5 fartøjer i gang på bla.a storebælt; men udtryk dig fremover med lidt mere faglig viden, så det deraf vil fremgå hvad det er du spørger om. (nu bare rolig - Jeg sidder og griner! Hej do)

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 16.14)

De fleste spørgsmål herinde er vel på lystbåde og ikke skibe i handelsflåden.
Altså kom nu ned på jorden.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 16.15)

Sidste ord fra mig.skulle aldrig have prøvet hjælp dette sted.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 17.11)

Svar til Octopuss:
Som man råber i skoven, får man svar - -Men man skal ikke ret ukyndigt spørge, og så tale ned til folk der forsøger at spørge ind til Humlen, for at hjælpe bedst muligt. Nej det var ikke handelsflåden, skønt jeg også har været der! Jeg var medsejlende i eget (lille) rederi, hvor fartøjerne var Slæbebåde, dykkerskibe og hurtigbåde til mandskabstransport, og havde selv en Moonen 12,5 Motorsejler liggende i Middelhavet. Held & lykke, med dit projekt. Mvh. T

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 18.39)

Jamen vi er da alle glade for at høre din fantastiske livshistorie og jeg glæder mig da også over at du har mulighed for at få udvidet din horisont på et forum på en genbrugsavis.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  9. november, 2011 · kl. 19.58)

Svar til Octopuss:
hmm mr. big sidder og hjælper gud og hvermand herinde, hvilket må betragtes som at være opofrene, og big har en retorik som ikke kan misforståes... og spørger først forsigtigt ind, og senere kraftigt... såen er det... du skal stadig have løst hvornår varmen skal prioritere din beholder, og hvornår din motor... og stadig glem ikke din kogesikring....

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: