Tråd startet: d. 25. oktober, 2011 · kl. 17.20
Sidst opdateret: d. 16. marts, 2013 · kl. 08.19
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 25. oktober, 2011 · kl. 17.20)

Kan 2 hamstere gå sammen?

Jeg har mange gange tænkt på, om et hun hamster og et han hamster kan gå sammen hele tiden, indtil hunnen bliver drægtig? Mit hamster ved jeg ikke om er for gammel til at få hamsterunger, da jeg ikke ved hvor gammel hun er overhovedet....
Der er link til et billede af hende, men det er taget for max 1 måned siden...

http://i55.tinypic.com/2zdvl9s.jpg

Knus .

Gode svar:

Chinchi: Læs svar
Nicoline n: Læs svar
Birgitte Dyrehauge: Læs svar

Nanna16 Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#2 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 25. oktober, 2011 · kl. 19.04)

Hej.
Dværghamster - som din ligner, er scociale dyr og kan/bør gå sammen i par, eller en mindre gruppe. Dog kan man godt komme ud for at to hamstre ikke forliges specielt godt - som mennesker er det ikke alle der kan sammen.

Guldhamster er solitær, dvs at den kun er sammen med en artsfælle når den skal parre, og for hunnerne indtil ungerne er fravænnet. Den bør derfor holdes alene.

En hamster kan være kønsmoden allerede fra 4-5 ugers alderen! Og i naturen vil den naturligvis parre sig straks. I fangenskab foretrækker vi at lade dyret vokse færdigt.

Det er umuligt at sige om din hamster er "for gammel" da en ung hamster naturligvis vil have nemmere ved at klare en fødsel.
En hunh hamster kan sædvanligvis få unger hele livet, - eller bliver ufrugtbar af sig selv.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 26. oktober, 2011 · kl. 07.26)

Hej..

Ved ikke så meget om hamstre, men ved at med ørkenrotter og rotter, skal man, hvis det en hun og en han, skal de sættes sammen så snart de kan..
De kan nemmere komme op og tottes hvis de sættes sammen for sent
Og gælder vidst også med hun-hun eller han-han <- men er ikke sikker
Tror hamstre er nogenlunde det samme - sæt dem sammen så tideligt som muligt

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 26. oktober, 2011 · kl. 07.32)

Hej.. Vi købet for en del år tilbage 3 hamstere.. Desværre kunne de ikke sammen, så tog det ene over i et andet bur og lod de sidste 2 være sammen, det var der overhoved ikke problemer med.. Men aner ikke hvilke køn de havde

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 26. oktober, 2011 · kl. 10.34)

De seneste år har det vist sig, at det Nanna16 siger, er helt forkert.

I langt de fleste tilfælde, vil dværg hamstere slås når de bliver sat sammen. Ikke lige med det samme, men det kommer som regel på et eller andet tidspunkt.
Der er ingen garvede hamster mennesker her hjemme, der råder til at man holder nogen art af hamster i par eller grupper.

Der findes linjer, der er avlet med det specifikke formål, at de kan gå sammen i grupper. Men der er vist ingen af dem her hjemme.

Problemet bunder formentlig ud i, at det reelt ikke er flokdyr, og de i naturen har meget bedre mulighed for at komme væk fra hinanden. Den mulighed har de ikke når man smider dem ned i et lille bur sammen.

Men prøv at hoppe ind på hamsterland.dk og spørg der inde.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 26. oktober, 2011 · kl. 12.21)

Tak for svarene allesammen! Vil gå i gang med at undersøge det straks!

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 26. oktober, 2011 · kl. 20.07)

Hejsa:)
det kommer meget an på hamsternes personligheder - det er meget forskelligt om de kan gå sammen:)
Min kunne abselut ikke gå sammen med andre - mens min fætters elsker at gå sammen med andre:)
Som sagt er det meget forskelligt:)
Hilsen tasi6

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 26. oktober, 2011 · kl. 22.03)

Heii. jeg vil bare lige sige at jeg har haft to sibiriske dværghamster hunner til at gå sammen, men de kom også fra samme sted og sov sammen da jeg valgte dem, men jeg har så en veninde hvor det også var to sibiriske hunner de satte sammen med de angreb efter nogen timer så den en døde og den anden blev aflivet. Så vis du vil sætte to sammen så prøv at få dem til at gå ved siden af hinanden i lidt tid og vis de ikke virker aggressive kan du prøve at sætte dem sammen og holde øje med dem
Hilsen Nicoline

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 27. oktober, 2011 · kl. 10.18)

NEJ hamstere må absolut ikke gå sammen , dem der siger det er total misvisende !!
Hamstere skal gå ALENE, 1 bur, 1 hamster!!
Selvf. kan en han og hun gå sammen hvis der skal laves unger, men ellers ikke og hold endelig øje med dem!

Det samme med kaniner - 1 kanin - 1 bur - med mindre begge er neutraliseret og man har været heldige at fører dem sammen (aldrig 2 af samme køn!).

Rotter kan man holde sammen i grupper , hanner og hunner for sig.

Mus kan gå sammen (piger) , men hanner alene, sjældent hanmus kan gå sammen .

Marsvin kan også gå sammen 2 og 2 , men man skal holde øje da de lyn hurtig også kan komme op og slås!

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 27. oktober, 2011 · kl. 15.06)

Svar til Maria47:
Hvis min hun hamster bliver drægtig hvilket hun nok gør, så fjerner jeg hannen over i et helt andet bur, da jeg godt ved at hannen æder ungerne hvis det er. Mit hamster som jeg har nu, har gået sammen med nogle andre hamstere i en løbegård, og det gik helt fint. Det jeg tvivler på nu, er om hun har vennet sig til at gå alene. Hun er helt klart en ung dame der gerne vil bestemme lidt, men sådan er hamstre altså.. Men igen igen, tak fordi I svarede på mit spørgsmål.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 28. oktober, 2011 · kl. 07.55)

Maria:
Jeg er helt enig, til du begynder at snakke om marsvin, der knækker filmen.

Rotter og mus kan desuden ikke gå sammen, de skal gå sammen, da de er sociale flokdyr.
Det samme gør sig gældende for marsvin - ALTID sammen!

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 28. oktober, 2011 · kl. 16.22)

Svar til Chinchi:
in bedste veninde har et marsvin der går alene, skal den gå sammen med andre?

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 28. oktober, 2011 · kl. 17.57)

skriv citat her
Svar til Emilie N.:
de kan godt gå sammen vi har en han og en hun og de går sammen hele tiden, men hvis de får unger så skal ungerne fjernes når de er 4 uger gammel for ellers kan hun blive gravid med børnene og de bliver ikke normale

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 28. oktober, 2011 · kl. 22.17)

Emilie N. skrev:
Svar til Chinchi:
in bedste veninde har et marsvin der går alene, skal den gå sammen med andre?

Jeg er ikke ekspert på området, men ja, de bør altid gå sammen.
Der er et eller andet med, at der er undtagelser med avlshanner.

Jeg vil foreslå dig eller veninden at gå ind på www.marsvineklub.dk og søge informationer der.
De er rigtig søde, og jeg ved at de meget gerne vil hjælpe, hvis man henvender sig direkte.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 29. oktober, 2011 · kl. 12.52)

Svar til grandtmadsen:
Hvad mener nu med at de ikke bliver normale ?

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: