• 495.854 annoncer
  • 46.770 nye annoncer
  • 1.254.848 medlemmer
  • 5.938 online
Tråd startet: d. 23. oktober, 2011 · kl. 11.38
Sidst opdateret: d. 16. oktober, 2012 · kl. 17.37
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 23. oktober, 2011 · kl. 11.38)

HUSK Miljøgodkendelse inden du SÆLGER

http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Luft/Luftforurening_fra_braendeov...

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 22.33)

Svar til BullerBasser:
Hej Ved du så også om man kan få godkendt et anlæg og er det dyrt

#3 - Skrevet for ca. 9 måneder og 21 dage siden (d.  3. august, 2012 · kl. 22.10)

Vi har undersøgt det, og det er skorstensfejeren, der skal godkende installationen, når fyret er sat ind.
Prøvelsesattester printes ud fra nettet, og så skal skorstensfejeren underskrive, når den nye installation er på plads.
Man kan ikke bruge sælgers godkendelse til noget, der skal laves en ny.

#4 - Skrevet for ca. 9 måneder og 12 dage siden (d. 12. august, 2012 · kl. 12.44)

Svar til Mette Broni:
Hej Mette
Vil det sige at anlægget som er fra 1999 og er meget brugbart faktisk vil kunne godkendes af en skorstensfejer når fyret er opsat

#5 - Skrevet for ca. 8 måneder og 14 dage siden (d. 10. september, 2012 · kl. 11.51)

Hej. Jeg ville kontakte skorstensfejeren dér hvor du bor. Her hvor jeg bor, er meldingen at intet der er ældre en årgang 2008 kan godkendes når det skifter adresse. Altså når det skal opsættes et andet sted end der hvor det stod før du købte det.
I Odder er det teknisk forvaltning der skal give dispensation, og det gør de ikke. Jeg tror det er det samme i resten af landet.
Vh Thor

Billig varme!
Spar op til 66% på dit varmeforbrug
www.kinnan.dk
Gulve i bedste materialer
Lave priser og topprofessionel montage. AV Gulve
Din garanti for kvalitet!
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

marlif Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#6 - Skrevet for ca. 7 måneder og 18 dage siden (d.  6. oktober, 2012 · kl. 14.24)

Det er ikke helt rigtigt, Mette. Anlægget må gerne være fra før 2008, bare det har attest at det overholder EN 303-5 kl.3. Og attesten behøver ikke at være udstedt af Teknologisk. Hvilken som helst prøvnings anstalt akkrediteret i EU kan gøre det. Bare den er oversat til dansk.

#7 - Skrevet for ca. 7 måneder og 8 dage siden (d. 16. oktober, 2012 · kl. 17.37)

Ak ja! DET ØKOLOGISKE RÅD har virkelig rådgivet de såkaldt ansvarlige beslutningstagere grundigt!

Prøv at læse loven.
Du må stille en brændeovn op uden attest, hvis den er fra før 1946. Det samme gælder fyr.

Du må selv lave din egen brændeovn af en olietønde! Det eneste forbehold er:
Der må intet være fra en tidligere ovn. Det hele skal laves selv!

Jeg har hørt at ved kontruktive ændringer af brændeovn kan den påny godkendes.
Kontruktive ændringer kan være en ny låge...

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: