• 497.259 annoncer
  • 49.015 nye annoncer
  • 1.253.417 medlemmer
  • 4.411 online
Tråd startet: d. 14. september, 2010 · kl. 19.40
Sidst opdateret: d.  6. juni, 2012 · kl. 14.54
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 14. september, 2010 · kl. 19.40)

Hjælp :)

Jeg har kigget på en passat fra 98, den var super flot osv, men den har en knirke/knæge lyd når man drejer, og har oplevet det en gang før bare med en Golf.
Det lyder nærmest som noget gummi/plastik der går imod når man drejer.
Og lyden kommer ca ved rattet, eller lidt inde bagved.
Nogen der kender til hvad det er/kan være.?

oguz Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#2 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 14. september, 2010 · kl. 20.32)

HMM....
VW er gode biler men deres børnesygdom har altid været bremsesystem, manchetter osv. få tjekket at manchetter ikke er mørnede og der evt. siver olie ud. dette kan koste mange tusind kroner at få lavet. det kan måske også være plastik der gnider mod hinanden som ikke burde betyde det helt store. Det er jo en ældre bil så lidt lyde her og der kan vel ikke undgås
Er det hos privat køber du har set bilen? ellers tag bilen hvis du kan og kør til nærmeste vw værksted. Så er du sikker. pøj pøj...

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 14. september, 2010 · kl. 21.28)

Nu spørg jeg nok lidt dumt, men manchetter, det er dem der sidder i toppen af støddæmper ikk.?
Hvis det er dem, er det så både for og bag elller er det særlig slemt et sted.?

oguz Brugeren er offline
#4 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 15. september, 2010 · kl. 13.34)

Svar til Estiva:
jo de hedder støddæmper manchetter vist nok... det jeg ville frem til at passat er en god bil men alle dem jeg kender der har eller har haft en vw har altid brokket sig over dyre rep på bremser og bremsedele.... jeg selv kom af med 14000 kr for en passat fra 2001 der havde kørt 170000 km da jeg købte den. det er typisk vw sagde mekanikeren.... da havde jeg haft den i 6 mdr. jeg vil dog pointere at det er en kanon bil ellers. finish og kvalitet er bare bedre end de fleste. held og lykke

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 16. september, 2010 · kl. 18.58)

Fejlende på Passat er typisk: Manchetter (ALLE), Kødben og rust i bunden af døren

Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 16. september, 2010 · kl. 19.16)

Hej
På rarstammen nede i bunden hvor ratstammen går ned til tandstangen sidder der en pakdåse som bliver tør og skal skiftes
det er en typisk fejl på mange biler og sådant som du beskriver det er det den pakdåse der er galt med , det er dyrt at få lavet på værksted da tandstangen skal skilles ad for at komme ind til den

Danni G Brugeren er offline
#7 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 18. september, 2010 · kl. 21.47)

Svar til Estiva:
Hej Estiva, hvis du står og mangler en Passat som er tip top i orden mekanisk, så har jeg en du kan købe

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 24. september, 2010 · kl. 00.50)

Svar til per399:
nu må man da lige stoppe en tand det hun spørger om er knirkene lyde og mig bekendt som mekaniker siden 72 så ka en pakdåse ikke knirke, men det normale probs er at topleje ved støddæmper de kan, samt fjeder top og det siges fra en vw mekaniker og det ka hurtigt lokalisers af hvad det drejer sig om, så'eeeeeee

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 24. september, 2010 · kl. 03.19)

brink5 helt enig! mvh.

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d. 25. september, 2010 · kl. 08.44)

min mand er selv meget stor tilhænger af passat og den knirke lyd kan i følge ham også være det plastik rundt om rattet der knager. vores gjorde det også men efter en 20 minutter arbejde hvor det blev skildt ad og sat ordentligt på plads så holdte den op. og vi har da haft den i snart 4 år

Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 8 måneder siden (d.  1. oktober, 2010 · kl. 10.08)

hvis det lyder som om det kommer udefra skal du få udskiftet bærearmene det er en sygdom de alle havde i starten og man kan købe et sæt med alle sammen i.

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 14.54)

per399 skrev:
Hej
På rarstammen nede i bunden hvor ratstammen går ned til tandstangen sidder der en pakdåse som bliver tør og skal skiftes
det er en typisk fejl på mange biler og sådant som du beskriver det er det den pakdåse der er galt med , det er dyrt at få lavet på værksted da tandstangen skal skilles ad for at komme ind til den

Hejsa Per399 .... vil du ikke lige være sød, at skrive til Gandhi1 vedr. schæferhvalpe fra Kennel Gipsygåden :o) Har skrevet til dig via deres annonce ... da jeg ikke kan finde dig ad andre veje ....
Såfremt een af I andre herinde på tråden skulle kende per399 og vil hjælpe mig med en direkte kontakt, vil jeg være MEGET taknemmelig ... da jeg fra samme kennel har et KÆMPE mellemværende...........
Sluttelig en STOR undskyldning til trådholder, fordi jeg totalt bryder tråden ... jeg beklager .... men har SÅ meget brug for at få fat i per399 .... Jeg kan kontaktes på 24 89 80 90 eller på Nostalgiladen...,
Tusind TAK .... og UNDSKYLD!!!!!

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: