• 499.328 annoncer
  • 46.853 nye annoncer
  • 1.254.138 medlemmer
  • 6.712 online
Tråd startet: d. 10. oktober, 2011 · kl. 17.34
Sidst opdateret: d. 27. januar, 2013 · kl. 14.22
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 10. oktober, 2011 · kl. 17.34)

piger på vandet

I forbindelse med min Speedbådsundervisning kan jeg konstatere at under 10% af alle kursister er piger.
Det kan der være mange årsager til, men hvilke?

Piger sejler nok ikke så meget, men det kan ikke være hele forklaringen for der er en masse piger på havet.

Så piger, kom frem her med hvad årsagen kan være. Jeg ved fra min egen hustru at bølgerne ikke må være alt for store og farten hellere 20 knob end 40

Gode svar:

nibbe: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 10. oktober, 2011 · kl. 17.51)

Svar til CARSTEN KROGHSBO:
At fare rund i sådan en speedbåd er ikke at sejle.

Nej, at sejle er uden motor og op med sejlene. Rigtig sidde og nyde det, stille og roligt, lytte til bølgernes "kluggen", indtil der kommer sådan en sindsyg speedbåd og ødelægger det hele.

Jeg er af hunkøn og har haft egen båd over 25 år..

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 10. oktober, 2011 · kl. 18.19)

Svar til nibbe:
Har selv sejlet sejlbåd i mange år, findes ikke bedre.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 10. oktober, 2011 · kl. 20.38)

Svar til togs:
Det har du nemlig ret i.
At sejle er at leve.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 10. oktober, 2011 · kl. 20.42)

Jeg skal sku ikke begi mig ud i at sejle, kan godt lide en frisk sejle tur, meeen er sikker på, var det mig der skulle styrre, ville det være til fare for mig selv og de ydeligere passagere. Så det lader jeg andre om

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 10. oktober, 2011 · kl. 23.27)

Jeg kan nu også godt lide noget med noget fart på, men har bestemt heller ikke noget imod at tage det stille og roligt og nyde turen og omgivelserne

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 11. oktober, 2011 · kl. 15.09)

Svar til nibbe:
Er 200% enig med nibbe har ikke selv båd, men har seljet en del år, har duelighedsbevis (taget i speedbåd da andet ikke kunne lade sig gøre) men er bestemt for sejl frem for motor!

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 11. oktober, 2011 · kl. 16.10)

Svar til nibbe:
Hej Nibbe Er fuldt ening, men nu er reglerne nu en gang sådan at der skal kort til speedbåd og I vil jo gerne stå på skiene bag båden. Men at man sejler sejlbåd, ændrer reelt ikke ved mit oplæg for det er 90 % sikkert at det er "farmand" der står ved roret når der lægges i havn. Jeg spekulerer bare på hvad i piger gør, hvis manden skvatter over bord eller får et hjertestop. Er det så bare med at huske hvor livspolicen ligger og frem med øjenskyggen og stilletterne. (Lidt provokerende, ved jeg godt)

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 11. oktober, 2011 · kl. 16.11)

Svar til Katti123:
bare fordi man kan sejle stærkt behøver man ikke at gøre det, men det er nu en gang nødvendigt hvis man skal stå på vandski elelr i tube og rart når man bare skal hjem

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 11. oktober, 2011 · kl. 16.43)

Ok, sådan en tur på skiene er garanteret også god.

Du har ret, det kan gå gruelig galt hvis manden skvatter udenbords. Jeg vil tro, at 95% af kvinderne ikke ved hvad de skal gøre.

Jeg kender kun 4-5 sejlere, hvor mand og kone er lige berettigede med bøden. Resten, der må konen ikke røre noget. Jo, måske må hun springe på broen/molen med fortøjningen.

Hjemme hos os var det også sådan. Jeg måtte ikke røre noget på båden, det var bedst, hvis jeg kun tog solbad.
Resultatet blev, at jeg købte mig en lille sejlbåd, hvilket bestemt ikke var velset. Manden ville hellere ikke lære mig at sejle, men jeg fik det da lært.

Jeg ved ikke, hvad mænd har med deres både, siden konerne ikke må røre dem. Men tror, at det er mest mændenes skyld at der er så lidt kvinder "alene" ud på vandet.

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 11. oktober, 2011 · kl. 16.55)

Jo men mon ikke det er godt nok det er sådan,nu tænker jeg på vandet skal sikkerheden jo være i højsædet.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 11. oktober, 2011 · kl. 19.33)

Øhhh?
Skrev jeg heller ikke ngoet om...

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 12. oktober, 2011 · kl. 15.34)

Svar til osval:
Svar til osval:
Hej Osval Nu er det sådan, at lidt groft så kan mændene sejle når de kommer til kurserne, men aner ikke en brik om regler. Hos piger er det stik modsat.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 12. oktober, 2011 · kl. 15.43)

Svar til osval:
Nu er du da efterhånden ved at gører dig klar til en timeout.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d. 13. oktober, 2011 · kl. 19.13)

Hej Osvald
Jeg skrev kidt groft, men det er faktisk ikke helt ved siden af. Tilbage i 2002 og årene efter var det "garvede" sejlere, der pludselig skulle have kortet. Efterhånden er det mere potentielle og nye bådejere, der kommer til mine kurser og her er det meget udpræget hvis vi holder os til den gamle 80-20 regel. Det giver så lidt udfordringer i undervisningen og det er derfor jeg de sidste 4 år har haft rene pigehold. Så bruger vi meget mere tid på vandet. Holdene er på maks 8 deltagere og i hold a´2 er et hold på vandet 40-60 minutter.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: