Mit svar på hendes guloggratis spørgsmål:
Hej Tina,
Jeg har set din besked på Gul og Gratis og det lyder super godt. Jeg bor Alfred Munkholms Vej 2, 9000 Aalborg. Jeg vil helst, at du kommer og kigger, så der ikke er nogen overraskelser - alt er fint og som nyt som jeg skrev i annoncen.
Jeg vil gerne have at du har pengene med kontant når du henter tingene - jeg tror ikke det vil være en god ide at pakke tingene ned og sende dem.
Med venlig hilsen
Rasmus
------------------------------------------------------------------
Hej, Tak for din mail, jeg virkelig sætter pris på din mail. Jeg ønsker at købe denne vare til min datter og jeg vil have dig til at fragte denne post direkte til min datter, der er i øjeblikket på et musikalsk projekt i Nigeria blev hun udstationeret der i sidste uge. Jeg vil denne pakke til at være hendes fødselsdagsgave. Jeg er en amerikansk statsborger, men jeg er i øjeblikket i Færøerne til et erhvervsmæssigt formål. Min ven fortalte mig om guloggratis.dk, at det er let at købe og sende hele verden, så jeg vil gøre betaling via bankoverførsel. Alt, hvad jeg har brug for nu er disse oplysninger til at sætte mig foretage betalingen. Jeg vil virkelig sætte pris på det, hvis du kan sende gaven til min datter med Post Danmark, fordi min datter fødselsdag hurtigt nærmer sig, og jeg ønsker hende til at modtage denne gave før hendes fødselsdag.
1. Bank oplysninger ...
2. Transport omkostninger til min datter i Nigeria ....
3. Samlede omkostninger.
Jeg afventer deres din praktiske svar, så jeg kan lave min betaling for dig at sende det til min datter.
Med venlig hilsen,
Tina Nymark
----------------------------------------------------------------------
Posthuset har lukket i dag, og derfor har deres kundeservice også lukket, hvilket vil sige at jeg ikke kan komme i kontakt med dem og spørge dem efter yderlige oplysning om forsendelse osv. Salget af mit grej er jo lige blevet en hel del sværere og derfor skal vi lige have et par ting på det rene: Da det her bliver så usikkert som det nu gør, for mig, så er jeg nødt at få pengene ind på min konto før jeg sender mine ting, og når jeg ser dem ligge på kontoen, så bliver tingene sendt. Du kan selvfølgelig få alle de oplysninger som du finder nødvendige (min adresse, tlf. numre, email adresser, flere billeder osv) for at du også føler dig sikker i handlen. Inden jeg undersøger nærmere angående forsendelse, så skal jeg bruge en modtager-adresse og et postnummer.
---------------------------------------------------------------------
Hej Rasmus, jeg lige tjekke Post Danmark hjemmeside post.dk det koster 350kr at sende gave til min datter i Nigeria. Så snart du har kontrollere prisen for levering straks komme tilbage til mig med de samlede omkostninger og dine bankoplysninger, så mig gøre betalingen på tirsdag morgen. Jeg vil have dig til at sende pakken til min datter som et anbefalet brev (RR), fordi min datter fødselsdag hurtigt nærmer sig, og jeg ønsker min datter til at modtage denne gave før hendes fødselsdag, jeg virkelig sætter pris på din indsats for at min datter fødselsdag. Nedenfor er min datter leveringsadresse.
Navn ....... Glory Nymark, adresse ..... 107 Adesuwa Street, Ugbowo, By ..... Benin City, staten ........... Edo State, Postnr .... 23452, Land ........ Nigeria.
Jeg afventer deres hurtig reaktion så hurtigt som muligt.
Med venlig hilsen,
Tina.
-------------------------------------------------------------------------
Det lyder helt fint Tina. Dog kan jeg ikke give dig en pris før tidligst tirsdag aften, da posthuset ikke har åbent før på tirsdag på grund af påsken. Jeg skal nok vende tilbage til dig hurtigst muligt, men nu ved du hvorfor jeg ikke skriver til dig før i morgen engang
-----------------------------------------------------------------
Hej Rasmus, jeg har modtaget din e-mail. Så snart du har kontrollerer gennem post.dk, kan du nu sende mig dine bankoplysninger og de samlede omkostninger for at sætte mig foretage betalingen i morgen formiddag.
Jeg afventer deres hurtig reaktion så hurtigt som muligt.
Med venlig hilsen.
Tina.
-----------------------------------------------------
Så langt kom vi med mails'ne før at jeg opdagede det her. Googlede bare Glory Nymark og så den første overskrift - "Nigeria svindel"