• 536.864 annoncer
  • 69.770 nye annoncer
  • 1.439.189 medlemmer
  • 2.482 online
Tråd startet: d. 16. september, 2011 · kl. 03.25
Sidst opdateret: d. 30. august, 2012 · kl. 11.12
Antal brugere der overvåger denne tråd: 10

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·   ... 8  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 16. september, 2011 · kl. 03.25)

Nigeria-svindel

Er lige blevet snydt godt og grundigt af en, der kaldte sig Anthony Telliano, som ville købe smykker, jeg havde til salg for 3000 kr. Og da de skulle sendes til en ven i Nigeria, anbefalede han, at jeg oprettede en konto i PayPal, hvor han så ville sætte pengene ind. Kort efter fik jeg en mail fra Paypal, at de ikke formidlede beløb under 5.500,00 kr., men dem havde denne Anthony Telliano sat ind på min konto, så jeg skulle blot sende penge til den samme ven i Nigeria, så ville de selv ordne dette mellemværende. Dum som jeg var, gjorde jeg det. Jeg regnede med, at PayPal var et professionalt firma. Men senere kom der endnu en mail, at ved en fejl, var der kommet til at stå 8000 kr. på "min konto" (som jeg selvfølgelig aldrig har set). Først da ringede mine 'alarmklokker'. For nu ville dette 'PayPal' have mig til at sende flere penge.
Hvordan kan man få stoppet dem? Vil politiet gøre noget ved sagen, hvis man anmelder?

Gode svar:

anton386: Læs svar
Carina Lykke Jensen: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 16. september, 2011 · kl. 05.08)

Det er da sur røv.
Jeg fik også en mail på engelsk fra en i Irland der gerne ville betale 300 kroner med check, men jeg syntes det lød lidt mærkeligt at jeg skulle sende en subwofer til Irland så jeg skrev tilbage det kunne jeg da godt for 300 euro, så kommer der en mail fin send lige en adresse, nå ok tænker jeg, så skriver jeg igen, 3000 euro please, så får jeg en mail igen med at jeg skal bare sende en adresse, okay tænker jeg og skriver tilbage, 300000 euro please, først der reagere de lømler med et what....
Jeg regner ikke med de skriver igen.
Det jeg ikke helt forstår er at folk hopper på deres julelege, det stinker jo langt væk af svindel. Så de skal bare have noget sønderjysk humor.

#3 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 16. september, 2011 · kl. 07.56)

OMG! Der har hundredevis af tråde her i Forum og lige nøjagtig Nigeria svindel. Har du virkelig ikke set en eneste af dem?!

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 16. september, 2011 · kl. 08.04)

Utroligt ..... hvis man bare følger en lille smule med i nyhederne, forum´s etc. der advares i flæng om Nigeria mails, og en lille smule sund fornuft, burde være nok til man ikke handler udenlands.
Surt for dig, men du ser hverken dine smykker eller penge igen ..... politiet kan intet stille op med disse svindlere !!!

BLOKERET BRUGER
#5 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 16. september, 2011 · kl. 08.52)

Svar til Mona Orloff:

Det er da tilladt at sætte sig bare lidt ind i tingene.
Hvis du har oprettet en konto ved Paypal, vil jeg da formode at du har læst deres regler igennem?

Ellers er du skisme ikke for knøv.
Beklager - men så beder man altså om at blive snydt. Og så længe der stadig er folk, som ikke bruger et minimum af tid på at undersøge fakta, vil der altid være grundlag for disse svindlere.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Bruger du speciallinser?
Køb Kontaktlinserne billigere online.
Bestil dem på linsen.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Smoke.dk/Prøv-Gratis
Vi har over 5000 kvalitets
helsekost produkter til konkurrence dygtige priser.
En verden af sundshed
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#6 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 16. september, 2011 · kl. 09.18)

Svar til Mona Orloff:
Jeg blev også kontakte at sikkert en og samme person, dog vidste jeg besked med det samme, at der var noget galt ved måden kontakten blev formuleret på, og jeg lod den køre helt igennem..for at se hvordan de bærer sig ad.
Det der sker er, at den besked som Paypal sender er falsk, den er kopieret af de personer som henvender sig. Lig mærke til afsender adressen fra Paypal, der mangler nogle ord i deres afsender mail, derved kan du se, at det ikke Paypal som svarer, men en meget godt forfalsket Paypal afsender:-( synd det kom så vidt..

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 16. september, 2011 · kl. 15.44)

Svar til Mona Orloff:
Hej Mona!
Ham har jeg også stiftet bekendtskab med, men jeg var skeptisk fra start, da han ville give mere end hvad jeg forlangte.....
Det endte med at jeg ikke sendte det han ville købe.....Fik dagen efter en besked fra gul og gratis, at han var blevet lukket ned.
Har senere hørt at det skulle være et engelsk firma der står bag.....

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 17. september, 2011 · kl. 16.23)

Svar til Heidi Schlie:
Hej
Var også med det samme klar over at det var svindel.. men lod den også køre for at se hvor langt de ville gå.. og de er faktisk rigtig gode.. pengene skulle overføres til min Paypal konto.. og jeg kunne se på min konto at de var på vej.. de afventede..fik så mail om at Paypal ville holde pengene til modtager havde havde fået tracking nr på afsendelsen og at de derefter ville blive overført til min konto..nu bruger jeg paypal næsten hver dag så jeg vidste det ikke var rigtigt.. men folk som opretter p.g.a. salg vil tro at det hele er i orden.. og Paypal ER den sikreste og mest effektive måde at handle på..men at de kun kan bruges ved over 5500 kr er ikke korrekt.. man kan overføre 10 eller 20 kr hvis man vil.. så jeg sagde selvfølgelig at jeg ville sende så snart pengene var overført..han prøvede igen hvorefter jeg spurgte om han troede jeg var dum !!! desværre er der nok ikke så mange muligheder for hjælp..men har pengene stået på Paypal kontoen kan man jo prøve at rette henvendelse dertil.. de kender dog nok kun konto nr og mailadresse.. men måske kan de hjælpe.

Mvh. Jan

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 18. september, 2011 · kl. 22.26)

Svar til jan bejlegaard pedersen:
Hej Jan!
Ja det var jo meget troværdigt lavet tænkte jeg, når nu betalingen skulle gå gennem paypal.
Er ikke så meget inde i det her med alle de svindlere, men er glad for at jeg har min sunde fornuft.
Ligegyldigt hvor så er der svindlere omkring os på den ene eller anden måde......That´s life

#10 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 19. september, 2011 · kl. 18.58)

Jeg kan se på de indlæg, der er kommet, siden jeg skrev om svindelen, jeg har været udsat for, at det stort set er alle, der bebrejder MIG, at jeg er blevet snydt. Jeg vil da også gerne indrømme, at jeg rent mentalt har gået og sparket mig selv bagi siden. Men det ændrer jo ikke ved det faktum, at der findes nogle svindlere derude i verden, der åbenbart lever af at snyde og bedrage godtroende folk. Er det ikke længere et plus at tro på det gode i mennesker?
Det, jeg kunne ønske mig ville være, at der var én blandt jer læsere, der kunne komme med nogle konstruktive råd om, hvordan man stopper de folk. Skal vi bare finde os i at blive bedraget? Er der slet ikke én, der overhovedet har nogle gode råd - og ikke kun bebrejdelser mod mig om, hvor dum jeg dog er. Tro mig, det véd jeg skam godt!

Bruger du speciallinser?
Køb Kontaktlinserne billigere online.
Bestil dem på linsen.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Smoke.dk/Prøv-Gratis
Bliv røgfri for 0 kr!
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Vi har over 5000 kvalitets
helsekost produkter til konkurrence dygtige priser.
En verden af sundshed
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 19. september, 2011 · kl. 21.43)

Hej Mona
Har du sendt en besked til support herinde , du skal anmelde det til politiet uanset hvad .
Hvis du får beskeder om at sende evt konto nr til en e mail så lad lige klokkerne ringe engang .
Du kan evt google mail adressen så vil du nok se at personer som henvender sig på denne måde nok har sendt den til flere herinde
m.v.h
anton386

#12 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 21. september, 2011 · kl. 00.40)

Svar til anton386:
Hej Anton.
Nej, jeg har ikke sendt en besked til support, da jeg ikke kan finde et link til den. Mener du helt alvorligt, at jeg skal melde det til politiet? Har de ikke samme holdning som de fleste af svarene her på tråden: 'At jeg selv har bedt om at blive snydt - at jeg er for dum'?
Uanset hvad jeg gør, får jeg jo ikke mine smykker eller penge igen.
Mvh. Mona

#13 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 23. september, 2011 · kl. 20.22)

Hej Mona
Du skal oplyse suport om hvad der er foregået.
De vil også opfordre dig til en politi anmeldelse
Hvis du har lyst kan du finde mit tlf nr under mine annoncer
m.v.h
anton386

#14 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 25. september, 2011 · kl. 14.41)

Det var da så tydeligt, at det ikke var en dansker som skrev det lort, men en som brugte google translate. Surt show at du blev narret Personligt ville jeg ALDRIG sende smykker eller lign., via posten alligevel.

#15 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 26. september, 2011 · kl. 19.11)

Svar til ellahmaten:
Nej, det var tydeligt, at det ikke var en dansker. Men jeg vidste jo godt, han var udlænding - alene på hans navn. Og bagklog kan man jo altid være. Jeg har da i hvert tilfælde lært, at man ikke kan stole på NOGEN - og er det ikke bare så trist, man hele tiden skal mistænke folk? - Man siger: af skade bli'r man klog - men sjælden rig!

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·   ... 8  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: