• 498.780 annoncer
  • 43.932 nye annoncer
  • 1.252.118 medlemmer
  • 2.282 online
Tråd startet: d. 13. september, 2011 · kl. 07.39
Sidst opdateret: d. 21. maj, 2012 · kl. 14.08
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d. 13. september, 2011 · kl. 07.39)

Centralstøvsuger

Hej jeg ville hører om nogen har nogen erfaringer med centralstøvsuger de ville dele... Evt valg af mærke. Virker de i mange år eller er det penge ud af vinduet? Er der noget, man skal tænke på med placeringen af udtag osv. BYD bare ind med jeres viden.
Vi står for at renovere vores hus og har over vejet om vi skulle investere i en centralstøvsuger. Vi har plads i kælderen til den og ville have udtag til slange i stueetagen og på første sal. Huset bliver ca 250 kvadratmeter. Hilsen camilla

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d. 13. september, 2011 · kl. 08.48)

Hej, vi har centralstøvsuger, og det er jeg bare glad for. Vi har hunde, og du kan ikke lugte når du støvsuger. Jeg har valgt at have den model hvor du kan slukke i håndtaget, og det er jeg glad for. Med hensyn til placering af maskinen, havde vi den først i bryggers i en kosteskab, men når du skal tømme beholderen så støver den rigtig meget, og derfor flyttede vi den ud i garagen, så jeg ikke har alt det farlige støv i huset, så kan jeg heller ikke høre maskinen. Det er dejlig nemt bare at gå rundt med slangen og ikke tænke på ledning og slangens længde. På en normal støvsuger, er slangen ikke ret lang, derfor kan man ikke nå op i hjørnerne og tage edderkopper/spind med mindre at du bærer på selve maskinen. Det eneste jeg er ked af vi ikke fik lavet, var en spjeld i køkkenet (gulvspjeld) fx når du lige skal feje, så kan du åbne spjellet og så suger den skidtet væk. Men er ovenud glad for min centralstøvsuger og har haft den i 16 år. Det er jo også en forbedring på huset. KB Anette

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d.  3. oktober, 2011 · kl. 19.11)

kan kun sige det samme jeg har dog også gulvspjeld og den ville jeg ikke undvære. Vores model hedder Frithiof Centralstøvsuger og det har været nemt at få nye dele til den, når fx mundstykke er slidt. Vh Mette

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d.  4. oktober, 2011 · kl. 16.20)

Jeg har lige overtaget et hus med centralstøvsuger. Du skal ikke betænke dig. Vores er også en Frithiof med gulvspjæld og motoren i garagen, vi bruger pose selv om den kan fungere uden. Jeg ville gerne have haft at den kunne slukke i håndtaget men måske kan det tilkøbes? Vi har 1. sal på huset og det er skønt at slippe for lugt og for at slæbe støvsugeren rundt i huset. Gulvspjældet ved køkkenvasken er også dejligt, det bruger jeg ofte.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 7 måneder siden (d.  6. oktober, 2011 · kl. 09.48)

Mange tak for de gode råd. Vi har nu også købt en frithoff med on/off i håndtaget og en "fejebakke"spjæld. Jeg glæder mig rigtig meget til den bliver installeret. Hilsen Camilla

Spar op til 70%
De billigste hvidevarepriser og gratis levering!
Klik her
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 14. december, 2011 · kl. 10.04)

Svar til tomca:
hej må jeg lige blande mig . Vi fik lavet et nyt svensk træhus til overtagelse midt 2010 . der fik vi også instaleret en centralstøvsuger men vi har tre gange haft forstoppelse i rørene måske fordi at der er brugt 90 gr vinkeler og mange t stykker vi har måtte afmonterer enheden og suge fra udtagene for på den måde at få tømt rørene mvh jan

marlif Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#7 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 28. december, 2011 · kl. 00.39)

Forstoppelser i centralstøvsugere kan kureres meget simpelt. Er det i flexrøret, prøv gentagne gange at lukke af med hånden, så røret "krymper" sammen og slip. Hjælper det ikke, så kan du prøve at presse røret sammen stykke efter stykke, til du finder klumpen. Ellers så kan man prøve at koble røret omvendt i stikket, du kan bruge metallet til at kortslutte kontakter i stikket, så støvsugeren tænder.

Er det i det stive rør, så er det en god ide at lade den suge ca. 1-2 kilo rent sand igennem hver måned. Luften bevæger sig ca. 100 km/h, så det skal nok rense røret. Det anbefales iøvrigt af producenterne.

Oven på posen sider stoffilter. Vask det engang imellem, ellers stopper det.

Og til sidst. Lad være med at købe f.eks. Nilfisk med poseindikator osv. der sidder en microprocessor, der bare slukker for det hele efter 700 arbejdstimer.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 19. marts, 2012 · kl. 12.39)

Når der er forstoppelse kan det skyldes et forkert mundstykke eller en fejebakke med for stort hul.( det kan også bare være sort uheld). Hvis det sker mange gange samme sted så prøv at udskifte stedet hvis i kan komme til det. central støvsugeren skal være lavet med rør af samme diameter eller større jo tættere du kommer på støvsugeren vi har haft vores i mange år den har aldrig været forstoppet vi har kun brugt faste rør med glatte sider. mvh Erik

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 31. marts, 2012 · kl. 10.18)

Svar til tomca:
Hej, god erfaring herfra også med en sådan model, jeg fik købt rigeligt til rørføring og udtag, så ring endelig hvis du mangler noget så finder vi nok en god pris på det
vh. kim 30292392

Claus172 Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 28 dage siden (d. 21. maj, 2012 · kl. 14.08)

Svar til tomca:
Prøv og se på www.krappan.dk, jeg har deres model 180, og har bestemt ikke fortrudt.

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: