• 500.959 annoncer
  • 44.778 nye annoncer
  • 1.251.960 medlemmer
  • 3.787 online
Tråd startet: d.  5. September, 2011 · kl. 16.21
Sidst opdateret: d. 14. February, 2013 · kl. 17.33
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d.  5. September, 2011 · kl. 16.21)

kluder i undertrådn

Jeg har problemer med min industri symaskine af mærket: Consew model 290 Ratcw
1) Den kluder undertråden når jeg syer.
2) Den knækker til nålen, selv om det er "læder" nål jeg bruger
3) Tråden bliver tit stram og springer
Hva`gør jeg forkert ? Jeg bruger den mest at sy mine hestedækkener.

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d.  5. September, 2011 · kl. 17.19)

Svar til michael borring:
prøv med nål til til jeans (covboy) det brugte jeg altid til dæk+underlag lædernål kan kun bruges til læder eks. ridebukser.Det har vist noget med den måde hullet blir lavet på i stoffet.Hvis jeg husker ret, I må gerne rette hvis det er fejl mvh

HBTP Brugeren er offline
5 salg 5 gennemførte G-handel salg
#3 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d.  5. September, 2011 · kl. 17.29)

Har maskinen tidligere kunnet sy pænt med den type/tykkelse nål og med den type/tykkelse tråd?
Har du rengjort maskinen for nylig - også haft stingpladen afmonteret så du kunne fjerne det skidt, som har sat sig derunder og i transportøren?
Har du kontrolleret at griberen er fri for beskadigelser - altså ikke knækket en smule af spidsen og ingen hakker i den efter nåle, som har været "på afveje"?

Hvis ja:
1) Kontroller at nålen er sat korrekt i - altså med den lange rille mod venstre.
2) Juster undertrådsspændingen så den hverken er for stram eller for løs. Undertråden skal selvfølgelig være spolet stram på spolen.
3) Kontroller at overtråden sidder rigtigt i alle spændingsanordningerne mv. og at tråden kan løbe frit af rullen.
4) Juster evt. overtrådsspændingen når du begynder at sy. Overtrådsspændingen skal være så løs, at den ikke trækker undertråden med op på retsiden men ikke så løs, at den danner små løkker på bagsiden af arbejdet.

Held og lykke med det - skriv igen, hvis det stadig ikke fungerer.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d. 20. September, 2011 · kl. 17.40)

lige et lille råd husk altid at undertråden skal kører samme vej som uret
mvh linda

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d. 21. September, 2011 · kl. 08.01)

En lille tilføjelse hvis det ikke lykkes, med alle de andre gode råd du har modtaget, og som jeg er enig i.
1) at undertråden er spolet korrekt på.
2) at symaskinen er rengjort under stingpladen, spolekapsel og griber.
Held og lykke

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d.  1. October, 2011 · kl. 21.53)

Når du har rettet dig efter alle de råd du allerede har fået og skal til at sy igen, skal du have lidt stof liggende som øve stof, sy på det før du syr i dit egentlige projekt. Sørg for at holde på over og undertråden når du begynder at sy, så undertråden ikke bliver trukket ned i maskinen og laver kludder med det samme. God fornøjelse.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 17. January, 2012 · kl. 22.45)

den samme tråd både for neden og for oven. der er nogle maskener som er meget hysteriske.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 18. January, 2012 · kl. 19.53)

HBTP skrev:
Har maskinen tidligere kunnet sy pænt med den type/tykkelse nål og med den type/tykkelse tråd?
Har du rengjort maskinen for nylig - også haft stingpladen afmonteret så du kunne fjerne det skidt, som har sat sig derunder og i transportøren?
Har du kontrolleret at griberen er fri for beskadigelser - altså ikke knækket en smule af spidsen og ingen hakker i den efter nåle, som har været "på afveje"?

Hvis ja:
1) Kontroller at nålen er sat korrekt i - altså med den lange rille mod venstre.
2) Juster undertrådsspændingen så den hverken er for stram eller for løs. Undertråden skal selvfølgelig være spolet stram på spolen.
3) Kontroller at overtråden sidder rigtigt i alle spændingsanordningerne mv. og at tråden kan løbe frit af rullen.
4) Juster evt. overtrådsspændingen når du begynder at sy. Overtrådsspændingen skal være så løs, at den ikke trækker undertråden med op på retsiden men ikke så løs, at den danner små løkker på bagsiden af arbejdet.

Held og lykke med det - skriv igen, hvis det stadig ikke fungerer.
Det er altså ikke på alle maskiner, at rillen i nålen skal vende mod venstre. Det kommer an på hvordan man sætter spolen i . Rillen skal sidde i samme side som man tråder undertråden fra. Altså hvis undertråden skal ind forfra, skal rillen også sidde foran.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 3 måneder siden (d.  9. February, 2012 · kl. 13.41)

michael borring skrev:
Jeg har problemer med min industri symaskine af mærket: Consew model 290 Ratcw
1) Den kluder undertråden når jeg syer.
2) Den knækker til nålen, selv om det er "læder" nål jeg bruger
3) Tråden bliver tit stram og springer
Hva`gør jeg forkert ? Jeg bruger den mest at sy mine hestedækkener.

Det lyder som om at du enten tråder den forkert på undertråden, syr med for løs overtråd eller at griberen er ude af justering eller har en "grat", hvilket den sansynligvis har efter mange knækkede nåle. Hver gang du knækker en kraftig nål med bare moderat fart på maskine, risikerer du at slå maskinen ud af justering.

Såvidt jeg ved, har din maskine ikke over-transportør, så derfor kræves der lidt mere af "maskinisten" ved syning af kraftige stoffer, for at undgå at nålen knækker. Generelt vil jeg sige at hvis maskinen kan klare "110" - nåle (evt. 120 eller 130), er der ikke noget du ikke kan sy. Jeg har syet i mange lag telt-PVC med "120" nåle, hvor det var motorens gearing og ikke nålen der var det svage led. Jo kraftigere/tykkere stoflag, jo højere trykfods tryk skal du sy med - men selvom maskinen sagtens kan trykke nålen igennem tykke emner, er det ikke sikkert at (under-)transportøren kan trække stoffet frem uden hjælp. Du kan vælge at få monteret en "pullert" som hjælper med at trække stoffet igennem maskinen, eller øve dig i selv af være pullert.

Håber du finder en løsning.. ;0)

Mvh

Carsten

#10 - Skrevet for ca. 4 måneder og 14 dage siden (d.  2. January, 2013 · kl. 19.45)

Hej det er alt sammen korrekt det som alle sammen skriver.
Husk at rengøre din maskine hvergang du bruger den til det du gør, meget grundig.
MEN mange tror at når man har en industrimaskine som din kan den sy alt, men de kan de ikke.
Jeg tror ikke din maskine er beregnet til det.
Du skal have en med overtranepotør og bruge en nål 130 og en Serafil 30 tråd.
Men køb en ny maskine der har overtranepotør, det behøver ikke at være en industri model.
Pfaff 1100 pro. er et godt bud.
Jeg har 12 maskiner 3 industri 1 saddelmager maskine 8 alm. maskiner
Du kan skrive hvie du vil have et godt råd.
Mvh.
Jan

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#11 - Skrevet for ca. 3 måneder og 1 dag siden (d. 14. February, 2013 · kl. 17.33)

hej vi har købt en hvidt schafer ved jer mørke lilla nu har vi fundet ud at der ikke mørke lilla og vi har ikke jers telefon nummer mer kan i ikke ringe til os en gang 25741452 mvh torben og finja snitgaard tønder

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: