• 498.712 annoncer
  • 52.700 nye annoncer
  • 1.252.990 medlemmer
  • 2.689 online
Tråd startet: d. 17. August, 2011 · kl. 21.10
Sidst opdateret: d. 28. February, 2013 · kl. 19.19
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 17. August, 2011 · kl. 21.10)

Pas på når du køber bil privat.

Pas på hvem du køber bil ved...Tjek Alt. Ellers ender du som jeg med en bil der ikke er en noget som helst værd, ikke nok med det, så havde den stjålne plader på..Pisse surt..Politiet gør ikke mere ud af sagen end at sigte ham for tyveri af nummerplader...Bilen er mit problem...Han bliver ikke sigtet for bedragei, serlvom han har solgt mig et sminket lig...

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 17. August, 2011 · kl. 21.18)

Svar til konnylisa:
Du burde nok há haft en mekaniker, eller anden bilkyndig med på råd. Vh

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 17. August, 2011 · kl. 21.28)

Når du leger bilhandler uden have viden.. for spare penge..så sorry.. hvad vil du have jeg skal sige?

For hvis du vidste lidt om markedet eller biler (f.eks kunne du spørge på et forum først?), så ville du købe ved handler, da priserne er lavere der pt!! (min Seat var ca 25k billigere ved VW handler end private ville have for den)

Forhandleavance på bil til 100k er ca 30k..så ja.. man vil spare det, men så må man jo tage skraldet af og til ?
Det med plader osv.. ALT vedr plader, syn mm står på reg.attest... god ide se på papirer også ved bilhandel (OGSÅ ved forhandler!)

Held og lykke med bilen anyway..prøv vende det til noget positivt og kom videre med 'oplevelsen'

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 18. August, 2011 · kl. 07.32)

jeg kan kun sige at jeg har købt bil ved udlæpndinge 3 gange ogt jeg har bare været tilfreds de er dygtige til at lave biler og de forlanger ikke så meget som danskere.

BRUGER INAKTIV
#5 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 18. August, 2011 · kl. 09.25)

Til konnylisa. Til en start Købeloven gælder også mellem private, en tur i retten vil måske vække ham op. og til sanne1964. Jeg er rigtig glad på dine vegne at du købt bil hos udlændinge og været til freds, men sikke en gang øregejl skal man vist lede længe efter. Der findes gode og dårlige sælgere/mekanikere på begge sider af den etniske grænse. Vi kan selvfølgelig godt gøre dette til en konkurence om hvem der er bedst, men tror nu nok det ender uafgjort.

Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 18. August, 2011 · kl. 10.16)

Hvad har du købt (alder, mærke, pris) og hvad er der galt...lidt fakta på bordet...

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 21. August, 2011 · kl. 11.31)

Svar til JB68:
det er sku ikke øregas er det fordi du selv sælger biler. føler du dig truet af udlændinge, og jeg har handlet gode biler som kører godt og kun givet det halve af hvad en dansker ville forlange. og skal siges det var tre forskellige.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 21. August, 2011 · kl. 11.51)

igen undres jeg.

Konnylisa, er sq nød til at spørge dig om dette , du skriver : Køb af bil med nummerplader som var stjålet. Så jeg går ud fra dette har du været ude for...hvorfor tjekkede du ikke nummerpladen med den ind-regi. attest du fik stukket i hånden??
det er altså tilladt at tænke bare lidt selv.

TJEK om det er samme nummerplader som er på bilen som står på ind.regi. attesten.
TJEK bilen om der evt er pant i bilen, kan tjekkes på nettet på under 30 sek.
TJEK om bilen skal synes (kan meget nemt også tjekkes på nettet)
Og ikke mindst vigtigst!!.. Hvis bilen lyder til at være alt for god til prisen.. så er den det nok også, har du den mindste mistanke til at der er noget galt, så drop handlen og find en anden bil.

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 23. August, 2011 · kl. 13.54)

Svar til sanne1964. Først nej, jeg føler mig ikke truet af udlændinge, min point var at der er både gode og dårlige sælgere og ikke mindst købere . Det er fint at du mener at det var 3 gode biler. Og ja jeg sælger biler, men føler mig absolut ikke truet på mit levebrød. Jeg mener det var øregas fordi du vælger at fremhæve 3 gode bilkøb som en general ledtråd på hvordan alle andre sælgere er.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 23. August, 2011 · kl. 22.40)

man kan til hver en tid komme hvis der er noget med bilerne . det kan du sku ikke ved mange danskere der er det ud over kantstenen og så dækker de ikke længere.er blevet snydt ved en del både privat og bilforhandlere. udlændinge er nemme at handle med og de går gerne ned i pris. jeg synes at det er det værd at se hos dem når de annoncerer . det kan da saktens være at der findes nogle plattenslagere jeg er bare ikke rendt på nogen mvh.

Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d. 27. August, 2011 · kl. 17.13)

Wow..At købe en bil med stjålne plader, vidner da bestemt om at der ikke er tjekket noget som helst
Det gør du nok ikke igen

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d.  9. September, 2011 · kl. 12.48)

Holy smoke.. der er mange ignorante mennesker på dette forum:P Dine kommentarer er da helt ude og skide Sanne1964 Der er da ingen forskel på om man handler med en dansker eller en udlænding, og med hensyn til garanti er der 6 mdr. på en brugt bil ved forhandler og hvis du har retten på din side skal de lave fejl og mangler på bilen i den tid. slut.. og hvis dem du har handlet med har været så gode at handle med er det nok fordi at deres udsalgsprisen har ligget for højt og de derfor har haft noget at handle med. vil sige jeg i langt de fleste tilfælde har fundet de bedste tilbud på biler privat.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d. 12. September, 2011 · kl. 21.29)

Svar til Leduck28:
Mht pant i en bil og oplysning vedrørende syn, hvor på nettet tjekkes det... kan man det samme sted?
En lastbilchauffør har desværre lige totalskadet min golf, så har ikke nået at sætte mig ind i de ting.
Mht til plattenslager, som er nævnt her i tråden, kan jeg fortælle jeg mødte et par stykker igår, da jeg var i Ringe for at se på en polo -95. Den står her på G og G (endnu uden foto) som meget velholdt både udenpå og indeni, nysynet og kun kørt små 150.000 km, servicetjek og flere ting skiftet, pris 14.000. Det var en ung dansk mand(ejer) jeg lavede en aftale med i tlf mht. tidspunkt igår, men 2 udlændinge tog imod mig.. undrede mig, men jeg begyndte dog straks at gå bilen igennem. De 2 mænd fik travlt med at få mig til at prøvekøre bilen istedet for at jeg tjekkede den, da de mente det måtte være det vigtigste, nu jeg er kvinde :0)
Godt nok er jeg ikke en "mande-kvinde" (ikke ment negativt) men jeg har aldrig ejet en bil, uden at sætte mig ind i de forskellige dele, funktioner, lyde/mislyde osv. så jeg kendte lidt til årsagen, hvis den en dag skulle drille. Så det blev absolut ikke mig de 2 mænd skulle "tage røven" på. Den ellers MEGET VELHOLDTE og nysynet polo var temmelig sminket i begge paneler og flere andre steder,hø.forskærm gabte efter reparation,flere dybe lange ridser hele vejen rundt og påkørt på kofanger og lignene skader flere steder, stjerne i forlygte, rustbobler i lakken som en ny maling skulle dække over de steder det var galt.. dog skal de ha' den ros, at de havde ramt den grønne farve ret godt ;0). Nå men da jeg nu havde brugt tid på at tage ned og se den, ku jeg jo lige så godt finde ud af, hvordan en polo 1.6 kører, selvom jeg ikke ville eje lige denne bil.. koblingen trængte til en udskiftning og lidt skurren i gearkassen.. HELT ÆRLIGT, ved godt bilen ikke er ny, men kalder man virkelig det for en meget velholdt bil!!!???
Hvor er det dog drøn ærgeligt, når nogen ikke bare holder sig til sandheden.. bare lidt.. og mon dog man så tror på, at motoren kun har kørt små 150.000 km når alt andet var løgn..hmm!!
Det blev vist en længere fortælling...

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 8 måneder siden (d. 20. September, 2011 · kl. 13.42)

Svar til Henrik1951:
nej det er de ikke vil ikke handle med danskere igen.den sidste dansker jeg handlede med var en bilforhandler i løgumkloster og politiet var ikke til nogen hjælp de havde både fusket med papirerne og bilen. du kan skrive hvad du vil jeg synes at danskere er værre til at snyde en udlændinge.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 6 måneder siden (d.  1. December, 2011 · kl. 15.41)

Alt kan næsten tjekkes lige her: http://www.nummerplade.net/

Så nemt som det kan blive men vær opmærksom på at du kun kan tjekke 6 gange/dag

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: