• 498.702 annoncer
  • 43.932 nye annoncer
  • 1.252.123 medlemmer
  • 380 online
Tråd startet: d.  2. august, 2011 · kl. 13.44
Sidst opdateret: d. 12. december, 2012 · kl. 10.59
Antal brugere der overvåger denne tråd: 4

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  2. august, 2011 · kl. 13.44)

nyt svindel nummer

Ny nigeria svindel Jeg har en båd til salg på GG og jeg har nu fået 3 hendvendelser på sms dog uden afsendernummer 2 sms`er fra en som kalder sig rose.ma1138 og en der kalder sig marcella.k. . teksten er den samme i alle 3 sms`er vedkommende beder om flere oplysninger som skal sendes til vanessa_blair1001 (snabela )yahoo.com. jeg har googlet email addressen og fundet ud af at det er en ny nigeriasvindel her er addressen http://www.bike.no/forum/thread.php?t=25575 , her kan i læse mere om hvordan det foregår.
Jeg har talt med christian fra supporten på GG og han ser ingen problem i at jeg advarer med navn.
Så pas på og brug sund fornuft når i bliver kontaktet af købere fra udlandet. Prøv at google alle informationer i får om køber, for at få bekræftet hans identitet

Gode svar:

BKwikinger: Læs svar
heiherbst: Læs svar
hybenove skipper: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  2. august, 2011 · kl. 14.24)

Svar til beko:
Super! Tak for info:o)

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  2. august, 2011 · kl. 15.23)

Ja det er åbenbart lige tid for sådan noget, for "Veteranposten" har også udsendt advarsler om det samme emne! Der er åbenbart også flere sælgere af klassiske køretøjer, der har fået henvendelser af den karakter......

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  2. august, 2011 · kl. 16.27)

Svar til beko:
Intet nyt i det! Sådan har "Nigeriabreve" været de sidste 10 år.
Men den menneskelige nysgerrighed er åbenbart så stor, at tastesyge liiiiiiige skal prøve at svare. Her bliver de så arkiveret som mulige emner til dette, eller anden plat, og får henvendelser af handelsliderlig karakter.
Brug papirkurven ! Hverken normale eller unormale, kan kommunikere med folk der ikke svarer! Mvh.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  2. august, 2011 · kl. 20.12)

Har også fået én. Fik også en i sidste uge med henvisning til dba.dk, så det er med at være på vagt overfor mystiske sms'er, hvor der står et navn i stedet for tlf. nr.

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Bådforsikring
Bestil tilbud online.
www.yacht-pool.dk
Skal båden op eller i?
Vi har stor erfaring med bådtransport. Levering af
grus og sten klarer vi også!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  2. august, 2011 · kl. 21.09)

Jeg har også fået en der er afsenderen veronica.k1.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  3. august, 2011 · kl. 09.44)

Jeg + min søster har også prøvet det. Får en "for stor" chek på det man sælger. Skal så sætte differencen ind på en konto!!! Men chekken er dækningsløs! Vi gjorde det bare ikke -
Der var en bank (husker ikke hvilken). det var i Tv, som kendte chekken falsk - efter differencen var sat ind - surt sjov.
Pågældende mistede både varen og pengene. Banken nægtede, at havde gjort noget forkert.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d.  4. august, 2011 · kl. 07.30)

jeg står lige nu med en mail fra en Bright Martins i kuala lumpur, har min bil til salg på Gg han ville overfører penge via Paypal, jeg har så fået mail fra paypal at pengene er sat ind. men det jeg kan se er at der er sat 10.000 for meget ind, diff, skal gå til transport og forsikring hvilket lydder rigtigt, transport firmaet hedder så 7 Wwc. i kuala lumpur i Malaysia. adressen i kuala lumpur findes men jeg ville mene at 7 Wwc som transportfirmaet skulle hedde også var at finde. og samtidig med det så heddern den mail jeg har fået fra køber vanessa_blair100 yahoo.com og den mail der står på min paypal mail vanessa_blair1001 hotmail.com jeg ringer til Paypal når de står op.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d.  4. august, 2011 · kl. 08.03)

Fantastisk, at der kan sælges biler til malaysia, hvor rat og pedaler sidder i den forkerte side; men selvfølgelig en god sikring for den nye ejer mod biltyveri. Når biltyve åbner førerdøren , og opdager at der ikke er noget rat og pedaler, går de sgú da i chok.
Spekulerer på, hvornår du får en mail om, at tilbageføre "de 10.000 for meget sat ind" da transportfirmaet har ledig kapacitet, og selv afhenter på Mandag - - -
Tal med skat, og få køretøjets afgift retur, når bilen nu eksporteres, og sig dit job op, nu du har fundet de vises sten , og en fremtidssikret levevej. Hej do.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d.  4. august, 2011 · kl. 08.59)

Svar til Big T:
ja det er jo ikke en tilbage førsel, men en betaling for forsikring og fragt.det undrede mig at det var mig der skulle betale for fragt og forsikring. det kunne han jo selv have gjort. men jeg er ny på Paypal og kender ikke til rækkefølgen på handlen. men havde lige sådan en trang til at undersøge og google alle de oplysninger jeg kunne finde på køber. og må bare sige tak nfor denne advarsel. men vil alligevel ringe til paypal og fortælle om denne. svindler.

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Skal båden op eller i?
Vi har stor erfaring med bådtransport. Levering af
grus og sten klarer vi også!
Bådforsikring
Bestil tilbud online.
www.yacht-pool.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d.  4. august, 2011 · kl. 10.53)

sådan nu har jeg ringet til Paypal. den faktura jeg sender fra paypal er ok. men alle de mail og alt andet fra derfra er falsk. og de er kun ude på at få pengene ud af vores lommer, jeg vil ligesom BK wikinger ringe til Guloggratis og se om de kan lave et banner med advarsel.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d.  4. august, 2011 · kl. 12.29)

Svar til Holger Appel:
Det er helt klart den samme svindler. De vil nemlig benytte Paypal, da de ikke yder sælgerbeskyttelse når der handles med biler, både, motorcykler og andre køretøjer. Jeg undersøgte det nøje da jeg fik den første mail fra dem og nægtede derfor at bruge paypal. Jeg var i forvejen også meget mistænksom over at man ville fragte en båd til en værdi af 40000 til "langbortistan". Det ville jo være vanvittigt at ofre så meget på det. Hørte aldrig fra dem siden.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d.  4. august, 2011 · kl. 12.36)

Svar til Holger Appel:
Hej Holger, Det var nu mig beko der talte med GG og advarede om denne svindler, da jeg fandt ud af at han havde lavet det samme i norge, men det er ligemeget, jeg syntes nu at det var godt at du fortalte paypal om denne svindler. Den eneste måde at stoppe dem på er at advare så mange som muligt, og det er derfor at jeg kører denne tråd. Big T syntes tilsyneladende at det er overflødigt, og de fleste lugter også lunten, men der er stadigvæk nogle som hopper på den f.eks jaderik. Så forsat skriv .
Med Venlig hilsen BEKO

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d.  4. august, 2011 · kl. 22.41)

Jeg har lige fået en sms fra en som hed kim nilson og han spurgte hvad min asking price var. Jeg skulle så svare på en mail ggggbbm hotmail.com meget underligt, men jeg har da spurgt ham hvor han er fra Skal nok blive rigtig sjovt det her.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 9 måneder siden (d.  7. august, 2011 · kl. 00.35)

Vi har også en båd til salg, og har fået en sms fra rose.ma1138 og skulle svare på email adressen vanessa_blair(snabela)yahoo.com. Vi har heldigvis fattet mistanke om der var noget galt, for man køber da ikk bare en båd ubeset og uden prøvetur. Betalingen skulle foregå via Paypal. Skriver dette her for at ADVARE ALLE ANDRE mod disse svindlere...Super godt med sådan et forum.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: