• 496.934 annoncer
  • 49.786 nye annoncer
  • 1.253.085 medlemmer
  • 4.934 online
Tråd startet: d.  1. august, 2011 · kl. 12.11
Sidst opdateret: d. 11. december, 2012 · kl. 22.23
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 12.11)

Aflivning af kattekillinger

Ja nu er jeg nysgerrig da jeg tit læser rundt på de forskellige debatter som jeg finder via google at det er LOVLIGT at aflive kattekillinger selv de skal bare være under 1 uge gamle , så står der også at man ikke må aflive dem fordi det skal en dyrlæge gøre eller en jæger. Jeg vil høre jer herinde hvad REGLERNE er og hvad LOVEN siger?? Jeg har søgt efter hvad loven siger men synes bare jeg bliver mere forvirret. Høre nemlig om en del der selv gør det!! Har endda ringet til en sekretær hos en dyrlæge for at spørge!

Gode svar:

Ann Britt: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 13.11)

Hej, synes det er en fin debat. Men hvis folk huskede at neutralisere deres katte, så havde man ikke behovet for at aflive så mange killinger hvert eneste år. Hos min dyrlæge i odense, kan man komme med sine killinger og få dem aflivet inden de får øjne. Ved ikke om andre dyrlæger yder den service gratis, men det er da mere humant for både ejere og dyrene. har du prøvet at kontakte dyrlæger i din by og spørge om det lader sig gøre?
Skal ikke gøre mig til dommer over folks handlinger, men nu er jeg nu engang en stor dyreelsker...

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 13.36)

Pif_Paf_Puf skrev:
Hej, synes det er en fin debat. Men hvis folk huskede at neutralisere deres katte, så havde man ikke behovet for at aflive så mange killinger hvert eneste år. Hos min dyrlæge i odense, kan man komme med sine killinger og få dem aflivet inden de får øjne. Ved ikke om andre dyrlæger yder den service gratis, men det er da mere humant for både ejere og dyrene. har du prøvet at kontakte dyrlæger i din by og spørge om det lader sig gøre?
Skal ikke gøre mig til dommer over folks handlinger, men nu er jeg nu engang en stor dyreelsker... :)

Ja hvis man dog bare fik dem neutraliseret så slap man for det bøvl. Men der er noget jeg IKKE forstår. I disse debatter jeg har læst der er det LOVLIGT hvis en jæger skyder dem , da de har jagttegn, har også læst at hvis de er UNDER 1 uge gamle må man gerne selv aflive. Men hvorfor er der så en del der skælder og smælder over de er blevet aflivet i en lovlig handling? Jeg kunne forstå hvis de gjorde det ulovligt fx ved at drukne de stakkels dyr . Jeg selv ELSKER katte men jeg ville da hellere få aflivet killinger end de fx skulle lide. Jeg har hørt om , og set flere killinger som er født deforme eller mangler et øje og de er blevet aflivet på lovlig vis men visse personer bliver foragede og meget vrede. Jeg ser hellere at killinger og evt katte får en smerteFRI død frem for at lide. IKKE fordi jeg går ind for aflivning men jeg undre mig bare så meget over hvorfor man bliver så vred SELVOM de er aflivet på lovlig vis

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 13.42)

Jeg fik ringet til en dyrlæge , eller dvs jeg snakkede med sekræteren og hun fortalte mig at hun undrede sig over hvorfor der på netdyredoktor står at det er lovligt at aflive killingerne inden de er 1 uge gamle. Hun fik fortalt mig at det er LOVLIGT at en slagter , jæger eller dyrlæge får dem aflivet og det er ulovligt at drukne dem (men det vidste jeg også godt) Men hun fortalte også at det ikke var nogen hemmelighed at hun vidste de fleste afliver killingerne selv (på ULOVLIG vis) de fleste blev aldrig straffet fordi politiet åbenbart er ligeglade i visse situationer. Kan dette være rigtigt?

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 13.58)

der findes en lovgivning om aflivning af dyr. søg lidt på nettet, den er nem at finde. Men så vidt jeg kan se står der ikke noget om killinger, udover at de skal aflives ved dyrlægen, med en injektion.

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 14.20)

Vigga2 skrev:
der findes en lovgivning om aflivning af dyr. søg lidt på nettet, den er nem at finde. Men så vidt jeg kan se står der ikke noget om killinger, udover at de skal aflives ved dyrlægen, med en injektion.

Det er derfor jeg skriver herinde , jeg har fundet noget om lovgivning MEN jeg bliver bare mere forvirret derfor jeg regner med der er nogle kloge hoveder herinde

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 14.26)

Dette står på netdyredoktor.dk
Valg af aflivningsmetode
Det er ikke tilladt hvem som helst at foretage aflivning af kæledyr, bortset fra når det drejer sig om helt nyfødte hundehvalpe og kattekillinger. Det er heller ikke alle aflivningsmetoder, der er tilladt, og den tidligere ret anvendte aflivning af nyfødte kattekillinger ved drukning er forbudt. VIL DET SIGE DET ER LOVLIGT AT AFLIVE HJEMME INDEN DE ER 1 UGE??

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 14.30)

Svar til Putte1989:
Jeg mener du godt må aflive nyfødte killinger,hvis du gør det på en rigtig måde der feks. kan være at skille hovedet fra kroppen.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 14.49)

osval skrev:
Svar til Putte1989:
Jeg mener du godt må aflive nyfødte killinger,hvis du gør det på en rigtig måde der feks. kan være at skille hovedet fra kroppen.
hva sker der lige for dig, hvad vil du sige til hvis det var dine børn eller din søsters børn der skulle "dræbes" på den måde, jeg kan ikke lide den tankegang som du skriver om her på forumet, men tænk over det jeg har skarevet, det er= med det du hentyder til her, der er ingen forkel begge er levende væsner...

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 14.50)

Asaafyr skrev:
osval skrev:
Svar til Putte1989:
hva sker der lige for dig, hvad vil du sige til hvis det var dine børn eller din søsters børn der skulle "dræbes" på den måde, jeg kan ikke lide den tankegang som du skriver om her på forumet, men tænk over det jeg har skarevet, det er= med det du hentyder til her, der er ingen forkel begge er levende væsner...

den kom lige galt i byen, den skulle have været til osval

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 14.52)

Svar til Asaafyr:
Hvis du sammenligner børn med dyr ,så har vi slet ingenting at snakke om vi to.Ps nu skriver jeg så også hvad jeg mener loven siger.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 15.28)

osval skrev:
:@ Svar til Asaafyr:
Hvis du sammenligner børn med dyr ,så har vi slet ingenting at snakke om vi to.Ps nu skriver jeg så også hvad jeg mener loven siger.

Jeg giver dig ret i man aldrig i livet skal sammenligne børn med dyr der er betydeligvis forskel , MEN man har et ansvar over begge dele. Men jeg sætter dyr højt men jeg sætter børn endnu højere. Men jeg leder bare efter svar da jeg selv bliver pisse forvirret over alt det der står skrevet

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 16.00)

Svar til Pif_Paf_Puf:

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 16.03)

Her er der lidt om metoder til aflivning , eller skal man sige retningslinjer..

http://www.vorupdyrehospital.dk/_popups/katteregler.htm

tn74 Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#15 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d.  1. august, 2011 · kl. 17.55)

Dyr og mennesker er begge levende men der stopper det også, at sammenligne på dem måde er jo helt "afsporet"..
Jeg har lidt krybdyr og eks. en slange der skal aflives ryger knolden af, men der skal man "knuse" hovedet bagefter da der stadig er liv i hjernen modsat pattedyr..
Jeg afliver og fryser ca 100 rotter hver mdr, de får et slag i bordkanten og så får de et "nakketræk" det tager måske 3-4 sek. fra jeg løfter den til den er væk..
Hvorfor skulle man så ikke selv kunne aflive kattekillinger, især så små ?
Så længe det går hurtigt og man ved hvorda det skal gøres så kan jeg ike se hva der er galt i det..

Men mon ikke det har noget at gøre med at killingerne og hvalpe er lidt "tættere" på os, men dyr er dyr i min verden.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: