Pif_Paf_Puf skrev: Hej, synes det er en fin debat. Men hvis folk huskede at neutralisere deres katte, så havde man ikke behovet for at aflive så mange killinger hvert eneste år. Hos min dyrlæge i odense, kan man komme med sine killinger og få dem aflivet inden de får øjne. Ved ikke om andre dyrlæger yder den service gratis, men det er da mere humant for både ejere og dyrene. har du prøvet at kontakte dyrlæger i din by og spørge om det lader sig gøre?
Skal ikke gøre mig til dommer over folks handlinger, men nu er jeg nu engang en stor dyreelsker... :)
Ja hvis man dog bare fik dem neutraliseret så slap man for det bøvl. Men der er noget jeg IKKE forstår. I disse debatter jeg har læst der er det LOVLIGT hvis en jæger skyder dem , da de har jagttegn, har også læst at hvis de er UNDER 1 uge gamle må man gerne selv aflive. Men hvorfor er der så en del der skælder og smælder over de er blevet aflivet i en lovlig handling? Jeg kunne forstå hvis de gjorde det ulovligt fx ved at drukne de stakkels dyr

. Jeg selv ELSKER katte men jeg ville da hellere få aflivet killinger end de fx skulle lide. Jeg har hørt om , og set flere killinger som er født deforme eller mangler et øje og de er blevet aflivet på lovlig vis men visse personer bliver foragede og meget vrede. Jeg ser hellere at killinger og evt katte får en smerteFRI død frem for at lide. IKKE fordi jeg går ind for aflivning men jeg undre mig bare så meget over hvorfor man bliver så vred SELVOM de er aflivet på lovlig vis