• 512.969 annoncer
  • 65.081 nye annoncer
  • 1.431.911 medlemmer
  • 5.686 online
Tråd startet: d.  7. juli, 2011 · kl. 20.38
Sidst opdateret: d.  8. marts, 2012 · kl. 15.07
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  7. juli, 2011 · kl. 20.38)

*Ilder*

Hej

Jeg ved stortset intet om ildere men er alligevel meget interesseret i dem.. overvejer når jeg flytter hjemmefra at skaffe mig en eller to..

Hvordan opfører de sig? Er de sådan ligesom katte? Hvordan er temperament?

#2 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  7. juli, 2011 · kl. 21.51)

Det er forskeligt. (; de kan være ligesom en kat og hund, men også på den anden side, kan den bide efter halsen på mennesker (;

#3 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 00.12)

de lugter

#4 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 01.04)

Mit bedste bud er t du går ind på ilder.dk og spørger dig for der.
Det kan også være en fordel hvis du melder dig ind i DIF...

At få ilder er som at få hund. Du skal regne med at du skal lægge ca. samme mængde arbejde i det.

At de skulle gå efter halsen på mennesker er nok lige at overdrive lovlig meget.

#5 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 12.39)

den med halsen har jeg aldrig hørt om det noget pjat .... har selv haft flere ilder...
du skal være opmærksom at det er et dyr som kræver rigtig meget tid og opmærksomhed ... både hvad leg motion rengøreing osv angår.....
det kan fint sammenlignes med at få en hund. et stort ansvar. jeg syntes også du skal forhøre dig hos div ilderklubber da der er mange ting ved det. også sunhedsmæssigt for dyret.

og ellers læs en helt masse

hvis man er klar på ar bruge tiden på dem får man alletiders "bedste ven" ud af det da de underholder uden lige med deres små narrestreger. (jeg kan her nævne kartofler i tørretumbleren!?, ilder der sidder fast i en køkkenrulle under sofaen... alle potteplanter gravet op. osv )

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 12.47)

Hvis du køber to ilderhvalpe, skal du være klar over at de skal bidetrænes og det kan til tider gøre hamrende ondt Så skal du købe foder til dem som skal være kun til dem, kattemad hjælper ikke da der altid er en vis mængde grøntsager i hunde og kattema som ildere ikke tåler...

Men mit råd til dig er at gå ind på Ilderforum.dk
De vil hjælpe dig med alt der er at vide

#7 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 12.47)

Nuurh tak for svaret

Joh min venindes far har haft nogle i et stort udendørsbur og at de vist nok stank og var ulækre ? Det lyder lidt underligt

#8 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 12.49)

Men er det ikke noget med at de skal gå i sele ligesom en vovse? Hvor tit skal de på wc? Hvad spiser de?

#9 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 12.53)

ilder lugter også af rovdyr jo så dufter ikke af blomster det skal du være klar over. det er bare om at fjerne det hver gang de har besørget for at holde det nede ... men selve dyret har også en egen lugt

#10 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 12.56)

man kan sagtens gå ture med dem.... min freddy var til sidst så trænet at han gik frit med mig i haven men det kræver virkelig træning og den er et rovdyr så den kan godt lige pludselig få sjove ideer jo
jamen de skal som regel lige efter de har spist ... og de skal have foder som er lavet til dem min fik tørkost ... kogt kylling var også et hit. og indimellem kattemad uden grøntsager. men ikke for meget da proteininhold osv ikke er tilpasset dem.....

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 13.01)

http://www.evergreenilder.dk/

der er lidt pasningsvejledning osv

#12 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 20.53)

Jeg har to ildere, har haft dem fra de var hvalpe, og nu er de 3 år.
Ilder er nogle super dejlige dyr, men de er hobby dyr ikke kæledyr, og de skal aktiveres og løbe frit mindst 5 timer om dagen.
Mine er bakke og bidetrænet, hvilket vil sige at de er 99,99 % bidefri, og går selv på kattebakken

#13 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  8. juli, 2011 · kl. 20.54)

www.ferretopia.eu - er et super forum, der er både erfarne ilderejer og nogen uden ildere, der bare er interesseret

#14 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  9. juli, 2011 · kl. 10.48)

Katrine 5631 skrev:
Jeg har to ildere, har haft dem fra de var hvalpe, og nu er de 3 år.
Ilder er nogle super dejlige dyr, men de er hobby dyr ikke kæledyr, og de skal aktiveres og løbe frit mindst 5 timer om dagen.
Mine er bakke og bidetrænet, hvilket vil sige at de er 99,99 % bidefri, og går selv på kattebakken :)

#15 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d. 10. juli, 2011 · kl. 18.42)

og personligt sys jeg det er nemmere at have 2 end 1 for så kan de hygge sig med hinanden, personligt sys jeg så heller ikke man skal anskaffe sig en ilder hvis ikke den skal være med i familie livet, og tæver skal jo alligevel snittes inden de går i løb ellers dør de, og hannerne er også gode og snitte da de kan blive lidt voldsomme og de begynder og lugte, men det forsvinder hvis de bliver snittet eller får implantat som jeg tilhver en tid vil anbefale da jeg for ofte har oplevet at en kasteration ikke har virket

Men ilderforum.dk og ferretopia.eu (dog skal du vide de kan være lidt stridere på topia end forum selvom det ofte er de samme mennesker

Men et godt hint tag ud og besøg nogle der har dem som en del af familien Held og lykke

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: