• 481.709 annoncer
  • 46.405 nye annoncer
  • 1.264.160 medlemmer
  • 1.111 online
Tråd startet: d. 27. juni, 2011 · kl. 16.37
Sidst opdateret: d. 11. marts, 2012 · kl. 23.17
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 16.37)

sving dør

hejsa

jeg leder efter en svingdør eller retter låge, det er en havelåge der selv går tilbage til den position så den er lukket, man skal bare kunne gå ind i den gerne lidt hårdt men stadigvæk så hunden ikke bare kan skuppe den op, det er til en kørestolsbruger, derfor skal den bare åbne ved at der køres på den med en kørestol, det må kunne findes eller laves.

har i nogle ide'er eller link så er de meget velkommen

Gode svar:

Roedtop: Læs svar
Roedtop: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 16.50)

Hej

Man kan få "dørpumper" som lukker døren. Ellers har jeg set flere steder, i for eksempel fårefolde, at man sætter lågen skævt så den hælder i lukke retningen og derfor altid vil klappe i.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 17.13)

LChrN skrev:
Hej

Man kan få "dørpumper" som lukker døren. Ellers har jeg set flere steder, i for eksempel fårefolde, at man sætter lågen skævt så den hælder i lukke retningen og derfor altid vil klappe i.

ja men hva' såå når man kommer fra den anden side

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 17.41)

Snoretræk

Hvis den skal kunne svinge begge veje, må løsningen være noget fjederbelastet noget.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 17.46)

Så må du nok investere i en såkaldt "portåbner" som bruges ved bl.a. indkørsler og garageporte ..... (kan af erfaring fortælle dig, at ved indkørsler og porte ).... koster de heldigvis ikke en bondegård :o)...................

Tømrerarbejde på Fyn
Renovering, reparationer af vinduer og døre.
www.barkholtbyg.dk
Teknisk Isolering
Brug for Teknisk Isolering til Erhverv? Læs mere her!
Teknisk Isolering Fyn ApS
Prof. papiruldsisolering!
nem & effektiv isolering
Papiruld.dk
Kvalitetstrapper
og billige trappeløsninger. Altid gode tilbud.
Se Vinduespladen.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 19.18)

Roedtop skrev:
Så må du nok investere i en såkaldt "portåbner" som bruges ved bl.a. indkørsler og garageporte ..... (kan af erfaring fortælle dig, at ved indkørsler og porte ).... koster de heldigvis ikke en bondegård :o)...................

har du evt. link, for dem jeg kan finde koster og de ander skal være indendørs.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 20.22)

Til LarsSteen.
Der findes også dem der hedder "El-døråbner" enda med nøgle "kontakt" og trykkontakt, ja det er faktisk kun fantasien der sætter grænser for, hvad man kan bruge som middel / kontakt til og "åbne" med. Her tænker jeg på; nøgle- trykkontakt, bevægelsesføler laiserkontakt og meget andet.
Dette bliver så nok en anden pris, selvfølgelig.

Søg og du skal finde på Google.

Mvh.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 21.11)

hej

ja så snakker vi desværre ikke diy længere

kan man overføre en tegning til dette forum, da jeg leger lidt med en magnet til at holde lågen ?

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 12 måneder siden (d. 30. juni, 2011 · kl. 18.14)

Svar til LarsSteen:
Hejsa LarsSteen :o)
Undskyld det tog så lang tid, inden jeg fik dig svaret, men skulle lige være sikker på, jeg sagde det rigtige til dig :o)
Herunder har du et link til "Somfy-Lågeåbnere" ... etc. Jeg er helt sikker på, de kan svare dig lige nøjagtigt det svar, du mangler.
Jeg kender ikke til deres priser ..... men ref. det udskrift jeg her sidder med, har de både "portåbnere" til almindelige havelåger, der svinger til begge sider samt til skydelåger etc......

Nu ved jeg ikke, hvor i verden, du kommer fra ..... men under alle omstændigheder kan du altid få hjælp hos E.A. ... her vil jeg meget gerne være dig behjælpelig med en kontakt :o).. men spørg blot hos Somfy i første omgang :o)

Er du interesseret i at få udskriftet, jeg sidder med (jeg har desværre ingen scanner) er du velkommen til at kontakte mig .... søg på Nostalgiladen .... da kommer du ind på min hjemmeside, hvorfra du kan skrive direkte til mig via "Kontaktsiden" ..... eller du kan tjekke mine annoncer herinde og kontakte mig derud fra ...... en løsning findes der i al fald :o)

Det er jo begrænset, hvad jeg må oplyse af links, tlf. numre etc. herinde ..... så nu håber jeg, du når at læse min besked, inden supporten "falder over os" :o) :o)

I håb om at der findes en god løsning sender jeg en hyggelig Fynsk hilsen og ønsker en fortsat rigftig god aften...

http://www.somfy.com/nordic/index.cfm?page=/nordic/home/support/faqs/doors_...

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 31. juli, 2011 · kl. 00.11)

Der finde st hængsel der hedder BARREL HINGE, virker som du ser det på halvdøre ind til baren i cowboy film, spørg på trælasten
Hilsen fra Olsen

Tømrerarbejde på Fyn
Renovering, reparationer af vinduer og døre.
www.barkholtbyg.dk
Prof. papiruldsisolering!
nem & effektiv isolering
Papiruld.dk
Teknisk Isolering
Brug for Teknisk Isolering til Erhverv? Læs mere her!
Teknisk Isolering Fyn ApS
Kvalitetstrapper
og billige trappeløsninger. Altid gode tilbud.
Se Vinduespladen.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 3 måneder siden (d. 11. marts, 2012 · kl. 23.17)

Svar til LarsSteen:
Hvad med 2 kraftige fjedre, 1 på hver side af lågen midt på højden, så de holder den lukket, evt med magnet på modsat stolpe? så kan den " gå " begge veje, men hvor meget spænd der skal på for at hunden ikke kan lukke den op må du prøve dig frem med ( eller lege hund) for det går ikke dyret render ud!!;-))

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: