Nu er det jo verdens nemmeste sag at springe annoncerne over hvis man syntes prisen er for høj.
Men hvad regner folk egentlig med når de sætter deres ofte 1-1½ år gamle brugte smartphone til salg for 2-300kr under hvad en ny magen til koster.
Har lige skrevet lidt frem og tilbage med en sælger af en HTC desire 1 år gammel, han forlanger 1800 kr og jeg bød 1300kr som jeg mener er realistisk i betragtning af at man kan købe en ny ved oister med 6mnd binding med alt incl for 2413kr.
I mine øjne er afskrivningen på en mobil 35-50% (på en velholdt mobil) på et år ifht den pris den kan købes for idag, det er irrellevant hvad sælger har givet oprindeligt.
Så i mine øjne er en realistisk brugtpris på en 1 år gammel HTC desire 13-1500kr, men dem der er til salg er meget dyrere og mange har da også været til salg længe.
Er folk ikke interreserede i at sælge eller er forstår folk bare ikke hvor stor afskrivning der er på forbrugerelektronik.
Når jeg selv sætter noget til salg i den prisklasse, sætter jeg altid prisen er nogle få 100 over hvad jeg syntes er en reel brugtpris ifht dagens nypris så der er lidt at slå af så køber syntes han har gjort en god handel og jeg får solgt rimeligt hurtig.
Kom bare med jeres indspark.
Jeg syntes sku det er træls når man byder en realistisk pris på f.eks. en brugt mobil så bliver sælger smaskfornærmet fordi han måske har givet en skyhøj pris da telefonen var helt ny.
Gul og Gratis