• 462.078 annoncer
  • 55.648 nye annoncer
  • 1.420.540 medlemmer
  • 1.202 online
Tråd startet: d. 26. juni, 2011 · kl. 21.04
Sidst opdateret: d. 25. juli, 2012 · kl. 18.47
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d. 26. juni, 2011 · kl. 21.04)

Brugtpriser alt for høje

Nu er det jo verdens nemmeste sag at springe annoncerne over hvis man syntes prisen er for høj.
Men hvad regner folk egentlig med når de sætter deres ofte 1-1½ år gamle brugte smartphone til salg for 2-300kr under hvad en ny magen til koster.
Har lige skrevet lidt frem og tilbage med en sælger af en HTC desire 1 år gammel, han forlanger 1800 kr og jeg bød 1300kr som jeg mener er realistisk i betragtning af at man kan købe en ny ved oister med 6mnd binding med alt incl for 2413kr.
I mine øjne er afskrivningen på en mobil 35-50% (på en velholdt mobil) på et år ifht den pris den kan købes for idag, det er irrellevant hvad sælger har givet oprindeligt.
Så i mine øjne er en realistisk brugtpris på en 1 år gammel HTC desire 13-1500kr, men dem der er til salg er meget dyrere og mange har da også været til salg længe.
Er folk ikke interreserede i at sælge eller er forstår folk bare ikke hvor stor afskrivning der er på forbrugerelektronik.
Når jeg selv sætter noget til salg i den prisklasse, sætter jeg altid prisen er nogle få 100 over hvad jeg syntes er en reel brugtpris ifht dagens nypris så der er lidt at slå af så køber syntes han har gjort en god handel og jeg får solgt rimeligt hurtig.
Kom bare med jeres indspark.
Jeg syntes sku det er træls når man byder en realistisk pris på f.eks. en brugt mobil så bliver sælger smaskfornærmet fordi han måske har givet en skyhøj pris da telefonen var helt ny.

#2 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d. 26. juni, 2011 · kl. 22.11)

du kan købe en hvid Htc desire af mig til 1500 kr som kun er 4 mrd gammel
fejler intet med coveret er blevet lidt riset

#3 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d. 26. juni, 2011 · kl. 22.46)

tjaa igen igen -- det er din ret som køber at lade være med at købe noget og det er sælgers ret at sælge med størst mulig fortjeneste, hvis du ikke kan finde brugt til den pris du vil give må du jo undvære eller hvis køber ikke kan sælge til den pris han vil have for genstanden kan han vælge at ikke sælge eller sætte prisen ned.

hvis han mener at kunne sælge til 17-1800 hvorfor så sælge til dig. Tag en kiks og tør øjnene

#4 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d. 26. juni, 2011 · kl. 23.24)

Ja de har grisen, men jeg har prisen som køber og jeg lader sandelig også være med at købe hvis prisen ikke er rigtig.
Det der undrer mig er alle de telefoner der har været til salg længe typisk en måned eller flere hvor sælger fornyer annoncen ofte men hvor man kan se på kommentarerne at de har været på længe.
Er de ikke interreseret i at sælge, eller er de virkelig så naive at de tror de kan få 80-90% af dagens nypris for en brugt telefon over et år gammel.

Tak for tilbuddet 7500-hvam (til en reel pris ) men overvejer lige pt om jeg ikke bare køber en ny ved oister, da jeg helst vil handle personligt og er lige langt nok fra dig.

BRUGER INAKTIV
#5 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 06.12)

Det er langtfra alle der er inde i, hvad brugtpriserne ligger på, for forbruger elektronik. Nogle betaler bare ved kasse 1, mens andre prutter lidt på prisen. Men generelt, så er priserne for høje inde på G&G, og som andre også er inde på, så skal man trække 35-50% fra dagsprisen på den vare, man vil sælge. Og så får man en mere reel pris på sin vares værdi. For en vare falder allerede i værdi, når man forlader forretningen.

Doro Mobiltelefon
KØB en enkel Doro Mobil til Ældre. Stort udvalg!
telecall.dk
Emporia Mobiltelefon
Telefoner Til Ældre. Enkel Betjening og Store Taster
telecall.dk
Vægtelefoner
Mange Farver og Modeller. GRATIS og Hurtig Levering.
telecall.dk
Reperation og Unlock
Vi reparerer alle mærker store som små reparationer.
unlockodense.dk
Telefonledninger og Stik
Alt i Stik og ledninger til Fastnet og Routeren
telecall.dk

#6 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 07.00)

Det er da stadig op til sælger om han/hun vil sælge med det samme til en billig pris, eller have varen til salg i lang tid til en dyr pris.
Som køber kan man da bare foreslå en anden pris, det kunne jo være at sælger accepter !!

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 08.12)

ja enig brugt er brugt og af den grund forældet og derfor en rimelig nedsættelse.. fuldstændig enig...

men det forgår ikke kun inde for mobiler men inden for alle vare her på sitet.. flest folk her tror de kan score ny pris på deres gamle. med eller uden skader. og derfor ser vi de gamle annoncer fylder op på siden uden besvarelse.. trist men sandt.

#8 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d. 27. juni, 2011 · kl. 09.49)

Svar til jette thyme:
det kan jeg se ,der er nogle der forhandler om prisen, på varen ,det vil jeg ikke blive
fornærmet over, man bestemmer jo selv.

#9 - Skrevet for ca. 3 år og 1 måned siden (d.  6. juli, 2011 · kl. 23.33)

Jeg prutter om prisen og så må sælger takke nej eller prutte videre (det kommer godt nok til at lugte, hehe )
Jeg gider ikke sælge mine elektronik ting fordi jeg synes det er synd at malke penge fra uvidende mennesker her på gog, der er virkeligt mange der vil betale alt for meget for brugt elektronik..!

Når man kommer ind på elektronik-nørde-forums er det sandsynligvis også den rigtige pris de sælger tingene til Det

#10 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 20. juli, 2011 · kl. 14.18)

det er dog noget af det værste klynkeri,den der har varen kan tage hvad han har lyst til
1000 kr over nypris
folk kan jo bare lade være og købe
for mig at se er der noget misundelse i at han ikke kunne få billig telefon
køb dig dog en ny båt båt

Doro Mobiltelefon
KØB en enkel Doro Mobil til Ældre. Stort udvalg!
telecall.dk
Reperation og Unlock
Vi reparerer alle mærker store som små reparationer.
unlockodense.dk
Emporia Mobiltelefon
Telefoner Til Ældre. Enkel Betjening og Store Taster
telecall.dk
Vægtelefoner
Mange Farver og Modeller. GRATIS og Hurtig Levering.
telecall.dk
Telefonledninger og Stik
Alt i Stik og ledninger til Fastnet og Routeren
telecall.dk

#11 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 21. juli, 2011 · kl. 13.10)

Ja det endte det også med, en helt ny HTC legend til 1199kr ved Telenor, så kan da kun ønske brugtsælgerne held og lykke
med deres fantasipriser.

#12 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 21. juli, 2011 · kl. 15.19)

Svar til jens510:
1199 er vel plus abonnement? Hvad er mindsteprisen?

#13 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 22. juli, 2011 · kl. 00.10)

Det var kontantkøb uden abonnement ved deres stand i Bilka, du kan jo prøve at se hvad folk tror de kan få for dem brugt

#14 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 22. juli, 2011 · kl. 00.18)

Svar til jens510:
okay det var da vildt billigt, en skam jeg lige har købt en brugt Wildfire. Ledte ellers efter en legend. Ja der er helt klart mange urealistisk priser på brugte tlf.

#15 - Skrevet for ca. 3 år og 0 måneder siden (d. 22. juli, 2011 · kl. 08.43)

Jeg synes også det er vildt som priserne er. Man skulle tro mange af de mobiler jeg har set på var antikke eller noget. Og desuden synes jeg det er frustrerende at folk ikke svarer tilbage. Jeg har skrevet på 3 mobiler og ikke en eneste har svaret. Rigtig træls faktisk

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: