• 495.417 annoncer
  • 46.696 nye annoncer
  • 1.254.880 medlemmer
  • 2.774 online
Tråd startet: d. 25. juni, 2011 · kl. 08.12
Sidst opdateret: d. 24. januar, 2012 · kl. 15.31
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 25. juni, 2011 · kl. 08.12)

LEGO kopi

nu er jeg flere gange rendt ind i et produkt som ligger så tæt op af legos produkter, at der ikke er nogen tvivl om at der er tale om en billigere kopi og produktet hedder sjovt nok også "cobi" produktet reklamerer på nettet, og findes ligeledes side om side med legoprodukter i en veletableret boghandel på færøerne, og mon ikke også i danmark?

Jeg tænker bare om det er lovligt, ved jo hvor meget lego går op i at beskytte sine produkter. Er andre stødt på disse kopier, og hvad tænker i?

Gode svar:

Familien Frantzen: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 25. juni, 2011 · kl. 09.04)

http://www.e-pages.dk/politikenannoncer/83/9

Har aldrig selv set disse kopier.

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 25. juni, 2011 · kl. 09.13)

Ja det er lovligt da Lego ikke længere har patent på legoklodser:)

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 25. juni, 2011 · kl. 09.15)

Og ja "kopierne " kan også købes forskellige steder i DK

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 25. juni, 2011 · kl. 11.26)

Jeg har selv købt en lille æske af dem for at prøve dem, da jeg har en søn der holder meget af lego. Det bliver ikke købt flere æsker her i huset. I form, farver og holdbarhed er de ok, men de hænger desværre ikke så godt sammen og dermed har jeg oplevelsen af at de gør tingene mere ustabil.

Farvel til passiv rygning!
Ryg hjemme uden at skade dine børn - Prøv for 0Kr
XSmoke.dk/Gratis-Ecigaret
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 25. juni, 2011 · kl. 18.47)

Har også haft købt lidt af copi klodser...
Meeen kvaliteten er lidt ringe
Så Jeg og min kone kan kun anbefale Legos egne æsker.
Mvh
D og C

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 29. juni, 2011 · kl. 21.07)

Svar til nanna hornemann:
cobi-klodser.dk

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 30. juni, 2011 · kl. 19.50)

vi købte af en herinde på g&g sådan nogle pakker med 4 lego mænd og så 12 stk af de mindste klodser. men det er ikke "ægte" lego, der står godt nok lego på men kan se de ikke er helt samme design som de lego mænd min datter i forvejen har, og det er de pakker man kan købe i diverse butikker. fik afvide det var ægte lego men da jeg modtog dem samlignede jeg med dem vi i forvejen har og der er en lille forskel men ikke ret stor. og de er finde nok og min datter er jo selvfølgelige lige så glad for dem som de ægte. de var også ret billege, og vi købte rigtig mange pakker så kun fik 88 mænd hun er helt tosset med de legomænd.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d. 30. juni, 2011 · kl. 19.53)

og klodserne har vi ikke taget i brug endnu så om de er ringe kvalitet ved jeg ikke

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d.  2. juli, 2011 · kl. 10.22)

Svar til Claus Thrane:

ok, tak for svaret. Det er rart at vide hvad i andre mener om disse kopier. (cobier)

Farvel til passiv rygning!
Ryg hjemme uden at skade dine børn - Prøv for 0Kr
XSmoke.dk/Gratis-Ecigaret
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d.  2. juli, 2011 · kl. 10.32)

ok.. normalt ville jeg ikke reagere sådan, men må indrømme at jeg blev lidt forarget på Legos vegne, da jeg så cobi produkter ved siden af legos egne produkter. Der er jo ingen tvivl om at det er "rip off" og så selvfølgelig til en billigere pris. Navnet siger jo også alt.

Vi elsker lego her i familien og mine drenge bruger nærmest dag og nat på at samle, bygge og samle igen, men jeg tvivler på om de ville kunne kende forskel på den "ægte" vare. Men derfor vil jeg stadig helle til lego, da jeg syntes at kvatileten er i top og de er meget innovative.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d.  4. juli, 2011 · kl. 21.17)

vi er godt tilfredse, det er jo også en hel anden pris. Der bliver lege lige meget med både lego og cobi klodserne her hjemme.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 11 måneder siden (d.  7. juli, 2011 · kl. 22.22)

Hej

Lego holder nok øje med dem, men så længe at produkterne ikke er 100% copi, og så længe de markedeføre dem som deres egen og ikke som LEGO så er det lovligt. DESVÆRRE..

Skod der nogen der skal lave produkter der er så tæt på den "rigtige" vare- for kvaliteten er slet ikke den samme.
men okay prisen jo også derefter..

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 10 måneder siden (d. 13. juli, 2011 · kl. 15.06)

Svar til Familien Frantzen:
Forskellen på Cobi mænd og de ægte lego mænd er nem at se, da Cobi mænd har en lille næse man kan mærke.
Hvis der står Lego på mændene bør de være ægte, det kan jo være at det er en ældre/nyer model end dem din datter har i forvejen.
Hvis der er støbt lego på klodser mm. skulle de være ægte nok.

Jeg er heller ikke til Cobi.
Har arbejdet med Lego og kan sagtens se forskel på Cobi og den ægte vare. Små detaljer men de er der, finner, skjolder mm.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. januar, 2012 · kl. 15.31)

Sidste update angående Cobi og Lego, hvis I ikke selv allerede er klar over det?

"CITAT: Da Lego har stævnet cobi producenten og os pga. at figurerne ligner hinanden, er disse vare på tilbud. vi kan desværre ikke sige hvor længe vi har cobi klodserne, da vi nok bliver nød til at stoppe salget.."

Står på deres hjemmeside lige pt.

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: