• 518.673 annoncer
  • 66.150 nye annoncer
  • 1.434.071 medlemmer
  • 5.108 online
Tråd startet: d. 26. august, 2010 · kl. 19.34
Sidst opdateret: d. 17. oktober, 2011 · kl. 20.58
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 26. august, 2010 · kl. 19.34)

Forsvarlig forsendelse???

Jeg har lige købt og modtaget en vare. En Verner Panton lysestage, lighting stairs, som var annonceret til kr. 400. Jeg fik den for kr. 350 plus forsendelse på - som sælger sagde kr. 75. Den kom så idag med posten, pakket ind i et stykke bølgepap og brunt papir!! Den var i to dele og ridset, idet den jo lå og kunne rutche rundt i papiret. Må indrømme jeg blev, ja sur og ærgelig, for det mener jeg ikke er forsvarlig indpakning. Gjorde sælger opmærksom på det, men hun mente det var forsvarlig indpakning. Hun havde iøvrigt sendt den som maxi brev. I mine øjne har jeg ikke fået den vare jeg har betalt for, for når jeg har solgt noget som skulle sendes - har jeg som det mindste sørget for god og sikker indpakning. Hvad mener I?

#2 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 26. august, 2010 · kl. 19.55)

Svar til Vibeke Michaelsen:
Hej Vibeke
Punkt 1 når sælger har forlangt kr 75 er det den porto det koster at sende en pakke. Sælger burde have oplyst dig om, at hun i stedet valgte maxi-brev og derfor ikke har betalt kr. 75 i porto, men det noget mindre beløb.Med mindre altså hun har gjort det klart at hun også ville beregne et beløb for selve indpakningen og turen til posthuset.
Punkt 2 hvorvidt indpakningen er "forsvarlig", vil nok være påstand mod påstand.Men havde sælger valgt en papkasse ( kan hentes gratis i de fleste supermarkeder) Var det sandsynligvis ikke gået så galt. (Dette er naturligvis ren spekulation)Men desværre tror jeg ikke du kan gøre noget- Dyre lærepenge du vil fremover huske at få betingelser for forsendelse helt på plads. En nordmand ville købe et indrammet billede af mig jeg afslog netop af den grund at jeg ikke kunne garantere billedet kom frem i hel glas og ramme og at vedkommende så ville ærgre sig.

#3 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 26. august, 2010 · kl. 20.05)

Hej Sonja.
Tak for dit indlæg. Jeg gider heller ikke bruge tid på det, men for mig er det jo logisk at når man sender noget - som er tungt - så skal det altså sendes i en eller anden form for kasse så det ikke kan flytte sig rundt. Men der er desværre nogle som, når pengene er betalt, blot "fyrer" den solgte vare af på letteste måde. Mvh

#4 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 26. august, 2010 · kl. 22.40)

Hej Vibeke :-)

har du evt. taget kontakt til sælger omkring forsendelses prisen?
Evt. få refunderet både på forsendelsen og varen!
pkt. 1 har du betalt for meget på forsendlesen!
pkt. 2 er varen skadet da du modtager den..
måske endda lade handlen gå tilbage.

#5 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 27. august, 2010 · kl. 09.10)

Svar til Vibeke Michaelsen:
hmm altså jeg vil mene du har ret til at annullere handlen - OG rapportere til G&G med billeddokumenation af vare/indpakning!!!
Når du har betalt for FORSIKRET forsendelse 75kr - HVIS den så var forsvarligt pakket og der var sket noget så ville postdanmark have erstattet det - de havde vurderet om det var forsvarlig indpakning - det kan ALDRIG være dit problem /skyld - så hvis du havde fået havd du havde betalt for var der intet problem!!!
så jeg vil sige du beder sælger om dine penge retur eller rapporterer til G&G inkl dokumenation!!!!!! held og lykke :O) :O)

Elektriske fyrfadslys
Fantastisk flot lys som kan erstatte stearinlys!
stoevsugerposen.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 27. august, 2010 · kl. 09.15)

Svar til smurfmama

Er helt enig :-)

#7 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 27. august, 2010 · kl. 09.37)

Jeg skrev faktisk også og bad om at handlen skulle gå tilbage, idet jeg ikke mente jeg havde fået hvad jeg betalte for. Men sælger skrev tilbage : " Pakken er sendt forsvarligt, så nej ", hvorefter annoncen hurtigt blev slettet. Det er jo ikke en formue det handler om, men mere et holdings og princip spørgsmål - og jeg vil ikke købe hos vedkommende igen, men vil iøvrigt ikke bruge mere energi på hende!! Tak for jeres indlæg, jeg måtte lige af med min ærgelse .

#8 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 27. august, 2010 · kl. 09.43)

Utroligt folk gider at være sådan man kan simpelhen ikke være det bekendt når man har fået 75 i porto, så er det vel meget naturligt at man pakker det forsvarligt i stedet for bare at prøve at få lidt ekstra penge til sig selv. Men der er ikke noget at gøre ved det, kan godt forstå du ærger dig meget Vibeke.

#9 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 27. august, 2010 · kl. 09.45)

ja det er utroligt hvad nogle sælgere vil byde en køber!
og det går jo bare ud over tilliden til de næste sælgere man så handler med :-(

#10 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 27. august, 2010 · kl. 10.23)

Ja tænk at have det på samvitigheden rest af livet. Håber godt nok gul og gratis begynder at smide nogen ud her fra for der forgår godt nok mange mærkelige ting her:-(

Elektriske fyrfadslys
Fantastisk flot lys som kan erstatte stearinlys!
stoevsugerposen.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 27. august, 2010 · kl. 10.34)

Svar til Sille12:
problemet er at jeg tror mange reagerer som Vibeke Michaelsen her i indlæget. Man orker ikke gøre mere ved det osv, MEN så bliver det jo IKKE synligt for G&G og personen kan gøre det igen og igen -
så hvis vi nu ALLE opførte os ordentligt og dem der ikke gør (UANSET beløbet) rapporter dem!!!! så ville G&G have en chance og vi andre ville ikke støde ind i samme person :O) :O)

#12 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 27. august, 2010 · kl. 11.17)

Ja ville være fint

#13 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 28. august, 2010 · kl. 18.22)

Problemet er den ikke er pakket ordenlig og den skulle havde det klistremærke på som indiker forsigtig ... Problemet er også du har modtaget pakken du skulle havde da du modtog pakken nægte at tage den og havde skrevet det på sedlen fra post danmark . at du ikke ville modtage pakken pga. indpakningen. Så har du din ryg fri.

Nu arbejder jeg selv som chauffør og har arbejdet på lagret . Jeg kan se mange har ikke kender fragt reglerne , måske gul og gratis skulle ligge dem så der ikke var tvivl med noget.....

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 28. august, 2010 · kl. 22.11)

du kunne havde fået den sendt som forsikret ...pakke det koster mere men så havde du ik stået i den situation du gør nu ...
en pakke til 75 kr i porto er det man tager for en pakke sendt men det er ikke forsikret .....ik når man ringer til post dk afdeling med beskadiget varer .

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 4 år og 0 måneder siden (d. 28. august, 2010 · kl. 22.15)

Skeem netop.
men desværre vil de fleste købere ik betale for den sosikret eller fordigheds porto de betaler bare for en alm pakkeporto og regner med sælger tager resten og at deres pakke er forsikret .men såden er det ikke ,.
der er ingen forskel på om det er 50 eller 75kr om det er pakke eller maxi brev det sendes som ...ikke med værdi eller forsikret angår....den eneste forskel er at når man betaler for en pakke porto så får man et nr så man kan følge pakken til sin dør .
DEN ER IKKE FORSIKRET for det har du ik betalt for .det koster memlig en hel del mere .
det er ret dyrt og ingen gider betale det .

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: