• 460.278 annoncer
  • 56.085 nye annoncer
  • 1.416.725 medlemmer
  • 5.541 online
Tråd startet: d.  3. juni, 2011 · kl. 10.02
Sidst opdateret: d. 13. april, 2012 · kl. 16.03
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  3. juni, 2011 · kl. 10.02)

Safari 280 - Generelle spørgsmål!

Hej allesammen, min kæreste og jeg har været så heldige at få en Safari 280, en lille men meget fin vogn. Vi skal bruge den for første gang her til sommer, men jeg har lige et par spørgsmål.
- Er der nogen der har kendskab til hvad A-målet er på sådan en vogn?
- Og så har vi en brugt og meget gammelt isabella fortelt, men vi kunne godt tænke os et nyt, er der andre fortelte som passer til vognen? (Udover isabella poletta, selvfølgelig)

Takker på forhånd for svar!

Gode svar:

johannekjaer: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  4. juni, 2011 · kl. 07.00)

Svar til Tarbrush:
http://www.isabella.net/dk/ der kan du finde Amål, du kan også selv måle fra jorden og hele vejen langs skinne som telt sidder på ned til jord på anden side,evt. kan del-vintertelte passe derpå

#3 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  4. juni, 2011 · kl. 22.29)

Hej Jan4, jeg har altså prøvet at taste de oplysninger ind som Isabella beder en om, men jeg får altså intet resultat!
Jeg har ikke selv vognen stående, så har pt. ikke mulighed for at måle det!! ...Og det kunne jo være der var nogle kloge hoveder herinde som havde svaret!

#4 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  7. juni, 2011 · kl. 21.00)

Svar til Tarbrush:
I skal have specialsyet et telt til den lille vogn, og tillykke med den. En anden mulighed er at købe et telt der passer til skinnemål 700. I vil have ca. 18 cm i overskuld i hver side, men hvis I spænder teltet stramt og bredt op, vil I få en vinkel i begge ender, som I skal have dækket pga. træk, men det er relativt nemt.

I 1976 købte vi en Adria 300, som man ikke kunne få telt til - den var for lille simpelthen. Vi købte så den mindste Isabella telt, og jeg syede de 2 trekanter af et stykke pressing, som vi satte fast med gaffatape på henholdsvis hjulkapselstykket og teltet, og det fungerede perfekt. Vi havde vogen i 4 år til barn nr. 2 arriverede, hvorefter vi købte en 4m vogn.

Jeg camperer stadig, men nu som fastligger, (min mand døde for 5 år siden), og har haft 6-7 vogne i tidens løb. Mine unger der nu er henholdsvis 34 og 30 år kommer trofast på besøg, og vil gerne lige "låne" til både tøze-weekends og ingeniør-kom-sammen på højere niveau

Den store er ved at totalrenovere en gammel Wilk fra 1981, så det er gået dem i blodet.

Jeg ved, at I får en kanontur, så pøj, pøj

Knuz
Aase

#5 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  7. juni, 2011 · kl. 22.12)

Svar til Tarbrush:
Jeg har været lidt rundt på nettet, bare for sjov, og DWT har faktisk flere fortelte I kan bruge. gå ind på billicamping.dk - I kan få et fortelt der passer til jeres vogn for 1999,00, og så er det oven i købet et rigtigt fint fortelt og rørende billigt.

Knuz
Aase

Førstehjælpsudstyr og kurser
Førstehjælpsudstyr, brandslukker og kurser vi har det hele
www.foerstehjaelpsudstyr.dk
Sundhed og velvære
Psykisk og åndelig balance God ernæring og velvære
korrespondanceskolen.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 27. juli, 2011 · kl. 20.46)

Hej.. Vi har selv en gammel safari, har lige været på Vorbasse i en uge, i den.. Vi købte simpelthen et bustelt til.. Og det fungere SÅ godt.. Det er sådan et her: http://www.nordiskcampingudstyr.dk/shop/dwt-bustelt-sprint-448p.html

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 28. juli, 2011 · kl. 14.36)

Tusind tak for de gode svar, jeg tror også at vi ender ud i med et bustelt fra DWT, men det bliver nok først når den originale telt ikke kan mere!

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 31. juli, 2011 · kl. 21.26)

hej.
Vores orginale telt til vores safari var der lidt huller i og var revnet under et vindue. det sendte vi ned til isabella i vejle og de lappede det og satte ny lynlås i til 700 kr. A mål er 600 så vidt jeg husker.

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 12. april, 2012 · kl. 09.16)

Svar til Tarbrush:
Vi har nu i 5 år haft et telt fra DWT. Det har vi været meget glad for, men vi har fået en revne i det. Da vi skulle lappe det var den medfølgende lim størknet og forhandleren hvor vi købte teltet (i Kibæk) ville ikke hjæpe os. Så se endelig efter om limen dur, med det samme du køber teltet, og tænk på at der ikke er nogen service bagefter.

#10 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 13. april, 2012 · kl. 16.03)

Svar til Tarbrush:
Prøv at se de rejsetelte som de har i biltema, har selv købt et, og er imponeret over kvaliteten til den pris

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: