• 497.507 annoncer
  • 51.828 nye annoncer
  • 1.383.314 medlemmer
  • 1.635 online
Tråd startet: d. 30. april, 2011 · kl. 23.15
Sidst opdateret: d. 13. maj, 2011 · kl. 22.13
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d. 30. april, 2011 · kl. 23.15)

Kan 2 hankatte lære at enes??

Jeg har to hankatte på gården. En bor i stalden og en i huset. Der plejede at være to hankatte i stalden - to brødre - men nu er den ene død, hvilket har resulteret i at den ensomme bror er begyndt at søge menneskekontakt omkring huset og det giver nogle dumme slåskampe hannerne imellem. Kan de lære at enes? Vil det hjælpe at kasterere den ene?
Håber i kan hjælpe jeg vil så gerne finde en løsning - altså andet end at aflive staldkatten...

#2 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  1. maj, 2011 · kl. 08.06)

territoriet pisses af ganske som i naturen med andre katte dyr, så at bringe 2 hankatte sammen vil være på grænsen til dyreplagerri også om de blev kastrater (kun menesker kan danne par som hanner ...men til hvad nytte)

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  1. maj, 2011 · kl. 10.38)

Jeg vil dog tilføje at jeg igennem flere år har har 2 hankatte sammen, uden problemer, de er kastrater og det gør måske den lille forskel at de ikke har så stort et behov for at afmærke territorium... Men mange år tilbage havde 2 som ikke var kastreret og det var heller ikke noget problem, men selvfølgelig hvis det er voksne katte, kan det godt tage lidt længere tid før de acceptere hinanden, men jeg har aldrig oplevet at det ikke kunne lade sig gøre...

#4 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  1. maj, 2011 · kl. 10.41)

Svar til pernille hy mooney:
Hej Pernille. jeg har 3 kastrat drenge som ikke er kommet på samme tid og ej søskende, de enes meget fint, vasker hinanden og sover sammen, har ligeledes 6 sterilliseret piger og de enes lige så fint som drengene. Du skal bare regne med at der vil gå ca. en md. tid inden roen opstår og du skal have begge drenge kast. ellers duer det ikke. Det kan godt være de vil sidde og skæntes, men driften til at slås skulle forsvinde ved kast. Jeg har haft katte i over 50 år, så har nogen erfaring deri. Har du også missepiger så spørg din dyrlæge om en tilbudspris på neutralisering af flere, det får jeg hos min dyrlæge, da jeg formidler "genbrugsmisser" ( i det små). Pøj pøj med dit projekt.

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  1. maj, 2011 · kl. 16.48)

Vil heller ikke mene at det er et problem med mindre at det er 2 fatil han katte..... Så vil da klart prøve at få den ene kastereret....

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  1. maj, 2011 · kl. 17.25)

Ja om de kan, der skal bare være alders forskel, jeg har Haft 2 han katte, men så også begge var Kasteret:-D......

Så det kan de godt.

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  1. maj, 2011 · kl. 23.15)

Tak for jeres svar. Jeg vil starte med at kasterere den ene, da jeg bruger min main coon han til en lille smule hjemmeavl for sjov. Skal de være "tvunget" til hinandens selvskab eller lærer de selv at acceptere hinanden? Når jeg skriver tvunget, mener jeg, at holde dem sammen i et begrænset område? Den er ikke let. Jeg vil så nødigt undvære en af dem. Min staldkat er den bedste rottefanger jeg nogensinde har haft og indekatten den bedste familie/børnekat ever....
Øv øv desværre er det kun i fantasien vi bor på et kæmpe slot, men tak for jeres hjælp

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  3. maj, 2011 · kl. 14.15)

det kan de godt bare de har lidt deres egene ting og man kan klik træne dem og aktivitets ting er godt hvis de ikke bruges til alv kan man kastrere dem men jeg har prøvet at havde to der bare var rigtige drenge og det med at bruge tid på dem begge hjalp og de legde fint sammen selv om de ikke var kastreret så mere aktivrings ting evt klik træning

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  4. maj, 2011 · kl. 11.39)

Vi har haft 5 hankatte gennem de sidste år, som løbende er blevet sat sammen, og der har ikke været nogle problemer. Selvfølgelig kan de sætte hinanden på plads engang i mellem, men det gør de også med vores hunkatte. Ellers har de haft meget fornøjelse af hinanden, det er f.eks. sjovt at når der så kommer en fremmed kat på vores grund, så står de sammen som en bande om at fordrive den ubudne gæst. Det hjælper altid lidt at kastrere dem, da de ikke har helt så mange hormoner, og strejfer ikke så meget om. Desuden bør alle katte kastreres eller steriliseres, da der er alt for mange internatkatte i Danmark. Men jeg mener sagtens du kan holde dem sammen, når de har overstået deres magtkampe vænner de sig nok til hinanden. Held og lykke med det.

#10 - Skrevet for ca. 2 år og 12 måneder siden (d.  8. maj, 2011 · kl. 21.27)

hej vi har 5 han katte sammen med nogle hunkatte og de kan sammen
jeg tror bare de skal ha lidt tid sammen

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 11 måneder siden (d. 10. maj, 2011 · kl. 10.43)

Svar til jenny bach:
Hej, Mht. at klik træne katte... Har du erfaring med det? Jeg har 2 søskende som er 1,5 år gamle, vil det være muligt at lære dem det? Jeg har ikke helt forstået meningen med klik træning, men er nysgerrig efter om det er noget vi kan få gavn af

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 2 år og 11 måneder siden (d. 13. maj, 2011 · kl. 22.13)

Det kan godt lade sig gøre, men det kan tage lidt tid. Vi har 4 hankatte - ingen er kastreret - der lever i fuld fordragelighed i en stald. De spiser sammen, sover det samme sted og går uden problemer blandt hinanden. Det kan give lidt tilpasningsproblemer i starten eller hvis der kommer en ny kat, men når "overkatten" - en sådan vil der være - får etableret magtbalancen, plejer det i de
fleste tilfælde at gå uden problemer. Vi har aldrig haft de store problemer med det.

Med venlig hilsen

Freddy Thostrup

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: