• 500.391 annoncer
  • 49.463 nye annoncer
  • 1.253.801 medlemmer
  • 9.211 online
Tråd startet: d. 18. March, 2011 · kl. 08.16
Sidst opdateret: d. 15. April, 2012 · kl. 05.48
Antal brugere der overvåger denne tråd: 0

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 08.16)

nattearbejde

Hvordan har i det med at arbejde om natten?
Her tænker jeg på det social liv man mister når man sover om dagen, indtagelse af mad, motion osv.

Har i oplevet problemer med fysisk tilstand, herpå tænker højt blodtryk osv

jeg vil blive meget glad for jeres mening mvh Anton

#2 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 08.29)

_Anton_ skrev:
Hvordan har i det med at arbejde om natten?
Her tænker jeg på det social liv man mister når man sover om dagen, indtagelse af mad, motion osv.

Har i oplevet problemer med fysisk tilstand, herpå tænker højt blodtryk osv

jeg vil blive meget glad for jeres mening mvh Anton

Nogle kan klarer det, andre ikke, har selv arbejdet om natten, uden problemer, selv med børn hjemme, det er et spørgsmål om at prioterer, der er jo også fordele, man slipper for at tage med til de evindelige familiekomsammen, man har fri om dagen, kan nyde sommeren, men som sagt, ikke alle kan klarer det.

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 08.48)

Svar til _Anton_:
Vil sige det skal prøves på egen krop,jeg har det personlig ikke super godt ved det men det er så også skiftende dag/nat men jeg er ikke god til at sove om dagen og det er man nødt til .Har også kørt ren nat der er det lige som nemmere at lave en rytme.

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 08.52)

Jeg synes faktisk aften arbejde er MEGET værre end natte arbejde. Ser man
firkantet på tiderne, så er der fordele og ulemper..

Daghold.:
Den er klar... Du arbejder når andre arbejder osv...

Nathold.:
Du arbejder om natten og sover mens de andre er på arbejde. Eftermiddag og aftenen har du stadig med familien.

Aftenhold.:
Du er vågen mens de andre arbejder. Du arbejder når de andre er hjemme. Du sover når de andre sover.

Så jeg synes faktisk aftenhold er det værste... Det mest asociale.

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 08.54)

Svar til Roxette:
Måske det mest asociale,men har så den fordel man kan nogenlunde få sin natte søvn men ellers gir jeg dig ret.

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 09.08)

Svar til _Anton_:
Det er lidt specielt at arbejde om natten, for man arbejder typisk fra kl. 11.00 - 07.00, så kører man hjem og sover til en 14-15 tiden. Så står man måske op, og går i motions centeret for at træne en times tid. Så skal der lidt indenbors, inden man skal sove i nogle timer inden man skal afsted igen. Der er en ting man skal give afkald på, når man har aften- og natarbejde, og det er bl.a. det sociale liv udenfor ens job. Du kan ikke tage nogen steder hen, fordi du ved du skal være hjemme på et bestemt tidspunkt.
Så er det noget nemmere med dagarbejde, for der han man somregel eftermiddagen fri. Der er selvfølgelig også ulemper ved dagarbejde, og det er bl.a. at man skal tidligt op om morgenen, og det er ikke alle, der er lige kvikke til at stå tidligt op om morgenen.

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 09.36)

osval skrev:
Svar til Roxette:
Måske det mest asociale,men har så den fordel man kan nogenlunde få sin natte søvn men ellers gir jeg dig ret.

Enig. Med Asocial mener jeg heller ikke at de folk der arbejder aften er asociale. De er ligesom os andre. De har bare nogle rigtigt trælse tider. Men dejligt nogen vil arbejde der.

Rigtig god weekend til jer alle.

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 09.47)

Svar til Anders6400:
Hvis du som du skriver arbejder 11-07 så kan du næsten lige så godt arbejde igenem.

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 10.06)

Svar til osval:
Det er fra kl. 11 om aftenen til 07 næste morgen

BLOKERET BRUGER
#10 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 10.31)

jeg arbejdede aften og meste af natten i sin tid. fri tirsd-torsd. 8 timers arbejde kendte jeg ikke til det var sommetider 20 timer i træk hjem og sove 2 timer så afsted igen, så måltiderne kom ikke så nøje og når jeg havde fri kunne jeg ikke sove eller finde rytmen,
familie og venner skulle passes og det hjemlige, så jeg tror ikke det kunne undgåes at ikke gå ud over helbredet,
så det fik jo en ende desværre.

min svigerdatter som er sygeplejerske tog natarbejde efter hun havde skiftende arbejdstider, hun må erkende det var for hårdt begge dele, og når man har 2 børn og sønnen har skiftende arbejdstider også, så påvirker det en på flere områder,
de er altid trætte og kan ikke overskue så meget i fritiden, så jo det påvirker meget mere end man tror.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 11.29)

Nu arbejde jeg både dag, aften og nat.. og må indrømme jeg kan bedst li at arbejde nat...

som roxette skriver, så arbejder man mens andre sover, sover mens andre arbejder, også har du ellers tiden som alle andre har om eftermiddagen og aften...

nu sover jeg så heller ikke igen inden jeg skal på arbejde.. har jo fået min søvn, mens de andre arbejder.. og på min arbejdsplads, hedder det at man arbejder en uge nat, og har fri en uge... dejligt..

Jeg har så heller ingen børn endnu..
men den anden nattevagt på mit arbejde har små børn, så han hjælper med at kører dem i børnehave og skole når han kommer hjem fra arbejde, kører hjem og sover,
og står op og er sammen med sin familie, når børnene så er lagt i seng, plejer han at tage en time på øjet inden han skal på job..

Men det har jo også meget med at gøre om man er A eller B mennesker.. jeg er helt klart B menneske, er ikke særlig god til at gå tidligt i seng og tidligt op..

#12 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 18. March, 2011 · kl. 23.47)

tak for jeres gode inputs!!!
jeg har arbejdet nattevagt i ca 3år nu, og har ik haft problemer før nu. har heller ej problemer med at sove om dagen, men mit heldbred er ik som det har været, derved mener jeg min mave er virkelig underlig(brumler helt vildt for tiden) og er stresset for tiden, og er ik social, så har man fri og man vågner op op 8 timer senere og skal i princippet have morgenmad,men blir direkte til aftensmad istedet, da de andre i huset skal spise det, er sammen med sønnen i max 4 timer før han skal sove. men ud over at det sociale liv er fucked op, så er ens madvaner ligeså. men nu er det sku helbredet der er i problemer, og følger at mave,hovedpine og andre ting gerener mig meget. men nu er kan jeg simpelt hen ik mere nat arbejde. og det værste er at jeg har problemer med at holde mig vågen nu. øv øv især da jeg ved at der skal fyres på dagholdet.

BLOKERET BRUGER
#13 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 19. March, 2011 · kl. 10.31)

Svar til _Anton_:
ja det er en træls rytme du har fået dig, og jeg kender det alt for godt,har sat alvorlige spor.
og det går desværre ikke sådan over sådan lige med det samme,
det vigtige du kan gøre selv, er at finde en ny fast rytme med spisertider og nattetid,
og jeg gjorde det jeg gik en del.el. cykel,efter aftensmaden.
og så hold dig vågen med et eller andet,til sengetid, ss

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 21. March, 2011 · kl. 17.07)

Svar til _Anton_:
Det lyder som om du er ved at gå ned med stress, og det kan godt være farligt. Så få en snak med din værkfører, og forhør dig om dig, om det evt. er muligt at skifte arbejdstidspunkt. Ellers så bliver dit alternativ, at sygemelde dig med stress.

#15 - Skrevet for ca. 2 år og 2 måneder siden (d. 22. March, 2011 · kl. 04.33)

Anders6400 skrev:
Svar til _Anton_:
Det lyder som om du er ved at gå ned med stress, og det kan godt være farligt. Så få en snak med din værkfører, og forhør dig om dig, om det evt. er muligt at skifte arbejdstidspunkt. Ellers så bliver dit alternativ, at sygemelde dig med stress.

jeg tror du har ret med stressen

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: