Tråd startet: d.  8. marts, 2011 · kl. 21.18
Sidst opdateret: d. 13. marts, 2011 · kl. 11.12
Antal brugere der overvåger denne tråd: 3

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  8. marts, 2011 · kl. 21.18)

SaltvandsAkvarie

Jeg har enlige fået anskaffet mig et 500 liter akvarie, så jeg langt om længe kan få mit ønsket saltvandsakvarie...

Men jeg aner faktisk slet ikke hvad jeg skal gøre

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at skal ud og ha hørt ved dyrehandleren, men ville lige høre og der var nogen her på G&G der havde nogen gode fif og råd

#2 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  8. marts, 2011 · kl. 21.44)

Svar til Rasmus Lyngholm Nielsen:

Jeg er lige med på en lytter, da jeg selv overvejer at skifte fra Ferskvand til Saltvand...

Beklager lige Offtopic

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  8. marts, 2011 · kl. 21.50)

I kan få meget hjælp her: http://www.saltvandsforum.dk

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  9. marts, 2011 · kl. 08.06)

Jeg har haft saltvands akvarium. Der er MANGE ting man skal vide før man går igang. Et almindelig akvarie er ikke nok. Du skal bruge skimmer, strømmer og tusind andre ting. Det er et helt teknikcenter. Du skal have kul osv...

Så et alm. akvarie med varmelegeme og en pumpe duer ikke...

Regn med ca. 1.000 kr i måneden på at holde det kørende og ca. 1-2 timers indsats om dagen.

500 L er en ok størrelse, og kan sagtens lade sig gøre. Men stadig lille af et saltvands akvarie, da det skal være sit eget lille biodom

Og husk... Den første tid... INGEN fisk i dit akvarie. Kun levende sten ... Det tager tid før det er klart.

Men kims1957 link er det perfekte sted at starte.

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  9. marts, 2011 · kl. 19.13)

Svar til kims1957:
Tak for det

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  9. marts, 2011 · kl. 19.18)

Svar til Roxette:

Du siger 1-2 timer om dagen, det lyder som ufatteligt meget tid, hvis du skal bruge det hver dag... hvad bruger du 1-2 timer på??

Så vidt jeg har forstår, at når man først havde fået det op og kører, var der næsten ikke noget arbejde i det, hvis man havde den rigtige pumpe...

Hvis man havde den rigtig pumpe, behøver man aldrig at skifte vand, har jeg hørt, fra en dyrehandler, er det forkert??

Hvad bruger du de 1000 kr om mån. på??

Har fået fortalt at det skal står men vand og levende sten i et halvt til et helt år, hvor det skal blive helt grønt og klart igen, er det rigtigt??

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 11. marts, 2011 · kl. 11.22)

Arg det er også lige vildt nok. Har haft saltvand i små to år nu, og bruger slet ikke så mange timer om dagen, nok mere om ugen.
Har du købt et akvarie, som der var saltvand i før? Er den med indvendig eller udvendig sump? =)
Er det med lukket armatur eller åben?
Du kommer KUN op på 1000kr. i måneden, hvis du vil have virkelig lyskrævende SPS-koraller, og så vil jeg sige, at du skal op på dobbelt din størrelse for at ramme 1000kr. i måneden =)

Fisk du kun vil have fisk i, så er det IKKE meget dyrere i strøm end et malawi akvarie =) MEN indkøb udstyret og de levende sten er/ kan godt være dyrt

Er selv inde på saltvandsforum, og hvis du vil have saltvand, så vil jeg råde dig til at læse en del igennem derinde. Det gjorde jeg selv før, at jeg startede =)

Mvh.
Marco R

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 12. marts, 2011 · kl. 01.28)

Svar til Marco Grnbech:
Det er et akvarie der har været brugt til ferskvandsfisk før, så skal ud og ha fat i alt, der er behov for at starte det op..
det er med lukket amatur.. indvendig eller udvendig sump?? hvad er sump?? hehe.. har kun haft alm. ferskvand akvarium før..

Jeg tror heller jeg må melde mig ind i det saltvandsforum, og prøve på at blive en del klogere på hvad der skal til..

Mange tak for dine råd og svar

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 12. marts, 2011 · kl. 10.41)

Hej igen Rasmus,

Du kan stort set læse, om det hele her på saltvandsforummets "leksikonside"/ søsterside:

http://saltvandswiki.dk/wiki/Opstart_af_Saltvandsakvarie

Det var så lidt, skulle det være en anden gang =) Du kan kontakte mig på saltvandsforummet, hvor jeg hedder Marco R.

Mvh.
Marco R

#10 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 12. marts, 2011 · kl. 16.29)

Svar til Marco Grnbech:
Tusind tak

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 13. marts, 2011 · kl. 11.12)

Så lidt, så ses/ snakkes vi msåke på saltvandsforumd.dk =)

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: