• 496.504 annoncer
  • 45.444 nye annoncer
  • 1.254.493 medlemmer
  • 6.948 online
Tråd startet: d.  1. marts, 2011 · kl. 13.39
Sidst opdateret: d. 19. oktober, 2012 · kl. 14.38
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  1. marts, 2011 · kl. 13.39)

for dyrt tøj???

syndes meget brugt tøj er for dyrt her inde... både til børn men også voksende. Eller er det bare mig som har den holdning???

helle424 Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#2 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  1. marts, 2011 · kl. 15.22)

Nej det er det ikke,jeg syntes også nogle af tingene her er meget dyre i betragtning af at det jo er brugt;) men det må jo kunne sælges til de priser

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  1. marts, 2011 · kl. 16.20)

Svar til ASvindborg:
Har også fundet rigtig meget tøj herinde der kun lå 10% under priserne i butikkerne, så kan det næsten ikke betale sig at købe det her.

#4 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  1. marts, 2011 · kl. 19.24)

Svar til Keestiiiina:
ggg det er ikke bare tøj, jeg har et par fyrefadsstager jeg købte ny i jysk til 50 kr, fine med en glas ring, som skal sættes ned over som pynt... Så dem her inde hvor de ville ha 200 for dem uden den pynte glas ring... hmmm... Man skal se sig for inden man køber noget...

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  1. marts, 2011 · kl. 20.50)

Svar til ASvindborg:
Hold da op hvor vildt. Men okay, hvis de kan sælge dem til den pris, så er det vel godt nok for dem.
Jeg plejer nu altid at slå ting op på nettet for at se hvad det koster af nyt, iforhold til hvad sælgere vil have

Vi har over 5000 kvalitets
helsekost produkter til konkurrence dygtige priser.
En verden af sundshed
Løbe- og vandresokker
Wrightsock holder fødderne tørre og forhindrer vabler.
Bestil på wrightsock.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Bruger du speciallinser?
Køb Kontaktlinserne billigere online.
Bestil dem på linsen.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Smoke.dk/Prøv-Gratis

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  1. marts, 2011 · kl. 20.51)

Så starter vi igen Der har været rigtig mange tråde omkring emnet.

Hvad nogen synes er dyrt, synes andre er billigt og omvendt.

Hvis man synes tøjet, tingene eller hvad nu der sælges er for dyrt, så er der vel ikke andet at gøre, end at bevæge sig videre til en ny annonce.

og JA... man skal jo ikke købe i blinde

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  2. marts, 2011 · kl. 10.18)

Svar til ASvindborg:
Har tidligere lavet et indlæg på en anden tråd om emnet. Hvornår er en vare dyr - ja efter min mening er begrebet dyrt/billigt jo relavtivt. Nu er det jo ikke kun brugte tøj, ting og sager, man sælger, man kan også finde helt nye varer, ubrugte og stadig med prismærke på. Personligt handler jeg mange forskellige steder på internettet og i almindelige butikker. Køber både nyt og brugt. Som køber mener jeg ikke, at jeg kan forvente at få NYE varer til "spotpris", eksempelvis mærkevaretøj både til børn, teenager og voksne. Så engang en annonce på nye mærkevarerjeans - nypris var kr. 1500 - der var en som bød 150 inkl. porto. Når vi taler om brugte ting vurderer jeg altid prisen ud fra f.eks. stand og kvalitet. Når jeg selv sælger fastsætter jeg også min pris ud fra det samme. Når jeg sælger nye ting, jamen så sætter jeg en pris, som jeg mener er fair ifht. nypris.

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  2. marts, 2011 · kl. 11.47)

Som en rettesnor skal brugt være min. 50% af hvad varen kan købes til i butikkerne (selvom det er på tilbud), ellers er der ingen fidus i at købe brugt, og de fleste gange kommer der også porto oveni. Er det mærkevaretøj kan det betale sig at kikke efter tilbud i butikkerne for mange gange kan man købe mærkevaretøj billigere i butikkerne.

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  2. marts, 2011 · kl. 15.31)

Der står ikke skrevet nogle steder at man ikke må "prutte" om prisen...:-)

#10 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  2. marts, 2011 · kl. 19.15)

Man kan jo ikke tvinge nogen til at sælge billigere end de vil, uanset hvad man måtte opfatte som rettesnor - lige så lidt som man kan tvinge nogen til at købe.

Hvis en sælger fastholder sin pris, fordi det af een eller anden grund er den pris han/hun vil sælge for, så må man jo købe et andet sted.

Ligsom der findes sælgere som (for nogen) har latterlige høje priser på de ting, de sælger - ja, så er der også nogen som (for andre) afgiver lige så latterlige lave bud.

Prisen er i det hele taget en underlig ting at diskutere, da den ALTID vil opfattes forskelligt af folk og hænger unægtelig sammen med udbud og efterspørgsel.

Der er ingen salgspligt - og ingen købetvang.

Vi har over 5000 kvalitets
helsekost produkter til konkurrence dygtige priser.
En verden af sundshed
Bruger du speciallinser?
Køb Kontaktlinserne billigere online.
Bestil dem på linsen.dk
Løbe- og vandresokker
Wrightsock holder fødderne tørre og forhindrer vabler.
Bestil på wrightsock.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Bliv røgfri for 0 kr!
Smoke.dk/Prøv-Gratis

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  2. marts, 2011 · kl. 21.46)

Det har før været sådan at der skulle være fast pris på ting, men nu er der mulighed for at åbne for bud. Men at det SKAL være min. 50 % synes jeg er noget sludder. Jeg har solgt helt ubrugte ting til ca 80%, begge parter gjorde en god handel og så er der vel ingen grund til at blive sur over det? Hvis man synes det er for dyrt er man velkommen til at lade det stå, ikke?

#12 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  3. marts, 2011 · kl. 09.35)

Lone240 skrev:
Det har før været sådan at der skulle være fast pris på ting, men nu er der mulighed for at åbne for bud. Men at det SKAL være min. 50 % synes jeg er noget sludder. Jeg har solgt helt ubrugte ting til ca 80%, begge parter gjorde en god handel og så er der vel ingen grund til at blive sur over det? Hvis man synes det er for dyrt er man velkommen til at lade det stå, ikke?

Det er også netop det jeg mener og har forsøgt at skrive i de tråde der bliver oprettet omkring emnet.

Ingen købetvang og ingen salgspligt.

Man sætter selv den pris man synes er fair. At nogle opfatter den pris anderledes er jo bare ærgerligt. Så kan man enten vælge at sælge billigere eller køber må finde en anden at handle med.

Hvis der sidder nogen og sælger alene af den grund at de vil glæde andre med billige varer, så var det da for pokker en bedre ide at forære det væk

#13 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  3. marts, 2011 · kl. 09.49)

Camilla T Bentzen skrev:
Som en rettesnor skal brugt være min. 50% af hvad varen kan købes til i butikkerne (selvom det er på tilbud), ellers er der ingen fidus i at købe brugt, og de fleste gange kommer der også porto oveni. Er det mærkevaretøj kan det betale sig at kikke efter tilbud i butikkerne for mange gange kan man købe mærkevaretøj billigere i butikkerne.

Er der ingen fidus i at købe brugt hvis man ikke kan få det til min. 50%????? Den forstår jeg ikke rigtig

Jeg tror egentlig heller ikke diverse bilsælgere og sælgere af elektronik er særlig enige i den påstand, ellers så er det dælme om at smide den i hovedet næste gang man vil købe 3. mdr. brugt Audi MON ikke kvalitet og stand spiller lidt ind på brugtpriser?

Nuvel... det var tøj vi diskuterede. Og stadig så afhænger det vel af stand og kvalitet. Jeg ville da personligt gerne betale en god pris selvom tøjet er brugt, hvis jeg sparer penge, men det behøver da ikke være minimum 50% jeg sparer. Det kommer da helt an på hvilken kvalitet der er tale om og hvor meget det er brugt

#14 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  3. marts, 2011 · kl. 12.33)

Svar til Camilla T Bentzen:
Hvem siger det??

#15 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  3. marts, 2011 · kl. 21.58)

Jeg giver Camilla T Bentzen 100 % ret.
Jeg hopper også let og elegant videre i annoncerne, hvis en sælger mener, at hun kan tage mere end 50 % nypris for et stykke tøj som er brugt og som hun ikke selv mere kan bruge - dyrt mærke eller ej.
For mig er brugt = brugt, så er jeg ret ligeglad med, at sælgeren måske skriver, at hun kun har brugt varen få gange.
Sidste år havde jeg en masse dyrt mærketøj til salg.
2 sække faktisk.
Tøjet var på underlig vis blevet syet mindre i løbet af natten
Jeg havde sat mig for, at jeg bare skulle have til lidt nyt efterårstøj for de penge jeg fik ind ved salget.
Jeg solgte derfor tøjet til ca. 10-15 % af nyprisen.
Mange troede at jeg havde skrevet forkert ved prisen, men jeg forklarede, at jeg jo ikke havde glæde af tøjet mere og heller ville få lidt penge ud af det, end slet ingen.
Ha' en super weekend

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: