• 498.702 annoncer
  • 44.378 nye annoncer
  • 1.252.180 medlemmer
  • 5.384 online
Tråd startet: d. 23. februar, 2011 · kl. 11.23
Sidst opdateret: d. 20. oktober, 2011 · kl. 20.41
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 11.23)

volvo bm 500

Hej er der noget der har noget godt/skidt at sige om volvo 500?? Hvad skal sådan en koste hvis den er i ok stand?

#2 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 13.07)

15.000,-

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 14.08)

En volvo 500 er en IH 574 i forklædning, det eneste "volvo" der er på en 500 er førehus og klistermærker resten er en ih 574 med perkins motor. Prisen afhænger jo meget om huset er tærret op ( det gør volvohuse ) hvor mange timer den har kørt, og den mekaniske stand. Een i flot stand må ikke koste ret meget mere end 25.000,-

#4 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 14.24)

Svar til erik f:
Hvor har du den viden fra. Volvo traktorerne blev lavet i Sverig helt nøjagtig Eskilstuna, og BM står for Bolinder-Munkteil men de blev opkøbt af volvo som senere fusionerede med Valmet og som nu hedder Valtra. IH blev lavet af både England og Tyskland men stammende oprindeligt fra USA og i dag høre de under Case koncernen.

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 14.45)

Ja det er rigtigt, men men en volvo 500 og volvo 2200 og volvo 2250, er bastarder, ved ikke lige hvorfor volvo havde købt bagtøj +gear+fortøj hos Ih og motorer fra perkins, prøv at se på en ih 474, 574, 585 684, 784, 585, 685, 785, 885, og du vil se at der stort set kun er førehus og pladedele til forskel.
Til en oreintering, så har volvo brugt perkins moterer i andre traktorer bla. volvo 320, 400 og 430
check evt. http://www.konedata.net/Traktorit/volvo.htm

Boligstedet.dk
Gratis boligannoncer.
Klik her!
Alt inden for transport
og flytning. Levering af grus og sten klarer vi også!
http://kdckran.dk/
Teknisk Isolering
Brug for Teknisk Isolering til Erhverv? Læs mere her!
Teknisk Isolering Fyn ApS
Alt i havesmaskiner
Reservedele og tilbehør
Aabybro Skov og Have
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 15.06)

Svar til erik f:
Det er stadig ude i tågen, der er forskellige udvekslinger i bla ´gearkassen. Men nu er perkins lige den motor der ligger i de fleste traktormodeller udover ferguson som også ejer perkins. Men alle gearkasser og bagtøj samt div eldele bliver produceret hos samme firma som alle traktorbygger køber ved derfor ligner de hinanden men er forskellige. Og Volvo motorerne er licens fremstillet efter tilladelse fra Perkins, men prøv du og tag en starter fra IH500 og sæt den over på Volvoén så ser du meningen i det hele.

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 15.46)

Jeg skulle måske have sammenlignet med in IH 474, for den har også perkins motor og der sidder et mellem stykke mellem koblingdhus og motorblok og derfor passer starteren jo nok ikke fra en 574, men det er nu lige meget for jeg har kørt med både volvo 500 og ih 574 og de er identiske bortset fra gruppegearet, for på volvo'en skubber man bare gearstangen ud mod skærmet så er den i bakgear, hvor man i ih'en skal ud til skærmet og så ned.
Jeg tror nu heller ikke at volvo selv har bygget en perkins motor - de har købt en motorblok og topstykke og så selv monteret dysser og brændstofpumpr fra enten CAV eller Bosch, men lad det nu ligge vi er blevet spurgt om pris for en volvo 500 og jeg mener stadig maks 25.000,00

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 17.54)

Svar til erik f:
Ja enig bliver vi nok ikke om Volvomotorerne og deres oprindelse, men det er så skønt at man ikke er enig i alt. Men prisen kan jeg godt tilslutte mig hvis ellers den går godt i motoren.

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 22.25)

nå men så blev mand da så klog....har i nogen ide om det er en god traktor? Gode/svage sider.

#10 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 22.31)

Svar til idomlund:
Som min nabo sagde:En gang Volvo-altid Volvo!

Boligstedet.dk
Gratis boligannoncer.
Klik her!
Alt inden for transport
og flytning. Levering af grus og sten klarer vi også!
http://kdckran.dk/
Teknisk Isolering
Brug for Teknisk Isolering til Erhverv? Læs mere her!
Teknisk Isolering Fyn ApS
Alt i havesmaskiner
Reservedele og tilbehør
Aabybro Skov og Have
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 22.38)

Jeg har et lille spørgsmål til jer kyndige:Skal man både have millimeter og tom`s værktøj til jeres ovenfor nævnte modeller? Havde selv en 425 (krabat) med B16 motor,altså ren millimeter!

#12 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 23. februar, 2011 · kl. 22.57)

det er en meget handy og velkørende traktor hvad enten den hedder volvo eller ih, man skal vænne sig til at gear sidder i venstre side, er lidt træls hvis man skal fra 1 gear og i 4 gear, så skal man forbi 2 + 3, tror ikke der er flere problemer med den ,end med andre mærker,
alt kan ødelægges og slides op
m.h.t. millimeter og tommer så har jeg altid brugt millimeter nøgler uden problemer, har skifter bremsebelægning, kobling, motor, vandpumpe + alm service

#13 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 24. februar, 2011 · kl. 00.15)

var der ikke nogen af dem som brugte renault motorer
det er rigtigt at ih kom fra usa Macormik harvester farmall eller sådan noget jeg kan ikke huske historien i detaljer

#14 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 24. februar, 2011 · kl. 00.17)

både ih og volvo er udmærkede men det er deutz og john deer også leyland ursus zetor belarus vil jeg nok holde mig fra

#15 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d. 24. februar, 2011 · kl. 09.10)

faldt lige over beviset på at en volvo 500 er en blanding af ih og perkins check lige http://www.konedata.net/Traktorit/Volvo500.htm
T 430:n ja T 650:n välissä oli melko suuri aukko, joka täytettiin keväällä 1974 mallilla T 500. Uudessa mallissa oli Internationalin voimansiirto ja Perkinsin 3860 cm3:n moottori teholtaan 61 hv. Vaihteisto oli IH:n synkronoitu 8+4 ja myös vaihdevivut olivat IH:n tapaan vasemmalla puolella. TracTrol -pikavaihde oli lisävaruste. Ohjaamo oli samankaltainen kotelorakenteinen kuin T 650:ssa ja ergonomialtaan aikansa kärkitasoa. Tekniikasta kannattaa mainita hydrostaattinen ohjaus, työntövarsitunnustelu, 12 " yksilevykytkin ja oikean nostovarren säätö ohjaamosta.
beklager volvo fan's volvo er ikke altid volvo

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: