• 500.299 annoncer
  • 49.457 nye annoncer
  • 1.253.774 medlemmer
  • 9.649 online
Tråd startet: d.  6. februar, 2011 · kl. 10.51
Sidst opdateret: d. 25. april, 2011 · kl. 00.58
Antal brugere der overvåger denne tråd: 6

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 10.51)

Hjælp omkring forældremyndighed

Godmorgen

Jeg er en pige på 20 år, der ved et uheld er blevet gravid med min xkæreste, som jeg var sammen med i et år.. jeg har lige fundet ud af, at jeg er 2 måneder henne, og gik fra ham for 1 månede siden..

mit problem er, at han er udlænding, (ikke troende) men stadig har sine overbevisninger om, at han skal se barnet hver dag.. Vi er enige om, at barnet skal bo hos mig.. jeg har prøvet at søge om, hvordan forældremyndigheden falder automatisk, og da vi aldrig har været gift, og ikke har boet sammen 10 måneder før barnets ankomst, virker det til, at den automatisk falder til mig, når jeg er dansk mor, og faderen er udlænding uden dansk statsborgerskab..

Jeg tror, at han vil være en god far, og ønsker derfor ikke at nægte ham samvær, men frygten for endnu en børnebortførelse sidder stadig i mig.. - Hvis jeg har forældremyndigheden, kan jeg nægte ham at rejse ud af DK med barnet, samt at han ikke må hente barnet uden min tilladelse fra vuggestue osv..

Han følger ikke graviditeten, dvs. jeg selv ordner alt med læger + babyudstyr.. så med disse oplysninger, plus at han kun har opholdstilladelse på ubestemt tid (IKKE dansk statsborger) - vil det mon så være muligt for mig, at vinde en evt. retssag om fuld forældremyndighed? - Han har stået uden for min lejlighed og prøvet at tvinge sig adgang, i 1 time, hvor politiet blev kontaktet.. plus han har truet mig med, at han eller andre kunne sørge for, at jeg ikke er gravid mere.. - Så man kan roligt sige, at jeg ikke skal i nærheden af ham, før barnet er født.. Han skriver hver dag, at jeg har ødelagt hans liv, og at jeg kommer til at betale for det.. Hvad tror i, mine chancer er?? Er ret sikker på, at jeg stadig har mange af de trusler på skrift..

#2 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 10.54)

Svar til Milooo:

Når du nu selv nævner det med børnebortførelse....At du får den fulde forældremyndighed er ingen garanti for at han ikke bortfører barnet. Det er alt hvad jeg vil sige til den sag.

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 10.58)

nej det er det ikke.. - men jeg kan gøre nogen ting, for at forhindre det.. (der er en side, hvor det står på) at man kan ringe til ambassaden i det land man frygter bortførelse til, og oplyse at barnet ikke må komme ind i landet.. og det samme med her i DK, at barnet ikke må forlade landet.. - så hvis faren prøver at få barnet om bord på et fly, eller søge visa eller hvad det hedder, til barnet, får de afslag og bliver tilbageholdt.. Plus, at jeg kan nægte al udlevering til ham.. så udlevering af barnet skal ske via mig..

#4 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.03)

Du bør med mulige (og næsten umulige) muligheder komme HELT ud af det der. Det er kynisk for (vi) andre at meddele dig noget sådant, men hverdagslæsning og statistik, har intet lykkeligt kunne meddele om tilsvarende kulturel berigelse hos andre!
Du kan stadig, ung som du er, nå at få et andet godt liv. Mvh.

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.06)

Svar til Milooo:
Allerførst tillykke
Men når det så er sagt, så lyder situationen bestemt ikke rart for dig, men hvis i ikke har boet sammen i de foregående måneder inden du blev gravid, mener jeg at forældremyndigheden tilfalder dig. Men samværsretten har han til enhver tid, forudsat selvfølgelig at det er til barnets bedste. Han skal selvfølgelig opføre sig ordentlig både overfor dig og barnet, men hvis jeg var dig så ville jeg søge råd og vejledning hos en familieadvokat og statsforvaltningen, som samtidig kan forklare dig de gældende regler for forældremyndighed og samvær http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4557 Hvis han bliver ved med at opføre sig truende eller voldlig, så sørg for at få beviser evt. med vidner eller gem sms eller optag samtaler, ellers kan det være svært for politiet at hjælpe dig. Pøj pøj med det hele. Mvh Anette
Ps. Mener at han kan blive pålagt at betale noget til anskaffelse af babyudstyr, men spørg statsforvaltningen.

Vi har over 5000 kvalitets
helsekost produkter til konkurrence dygtige priser.
En verden af sundshed
Babyudstyr!
Babyalarmer, Flaskevarmer, Termometre...
og meget mere. Klik her!
Farvel til passiv rygning!
Ryg hjemme uden at skade dine børn - Prøv for 0Kr
XSmoke.dk/Gratis-Ecigaret
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.10)

Hvis et lille barn skal ud af landet,så skal det barn skrives i et pas,små børn har ikke sit eget pas,og i det tilfælde her,er det dit pas da du får forældermyndigheden,så det blever noget svært for ham at bortføre barnet,da han ingen papir har på barnet

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.13)

Svar til Milooo: Hej og Tilykke
Når i ikke er gift/bor sammen, så får du automatisk forældre myndigheden, efter barnet er født, skal i skrive under om i vel have fælles.
Og du kan altid spørge din læge tilråds, så kan han/hun rådgive dig.
Husk og passe på dig selv, når du har det godt, så har dit barn det også.

Du har sikkert tænkt det hele igennem, men det er ikke den nemmeste start, og der er mange mange følelser når man bliver mor.
Meget svær og ubehagelig situation du står i ( de trusler, dem må du ikke slette, så du har bevis )
Du skal nok få forældre myndigheden og dit barn til at bo hos dig ,men som far til barnet har han også sine rettigheder ( har ikke sat mig så grundig ind i det, at jeg vil rådgive dig ) Men evt kontakte statsforvaltningen og forhøre dig, så du måske kunne få lidt ro.
Jeg vil ikke komme med en masse, selvom du er ung ( er selv ung mor til to dejlige børn)
Hvis jeg havde stået i den situation, havde jeg skulle tænke mange ting igennem, for det bliver et langt liv, hvis du skal frygte osv.)

Men held og lykke med det hele

BLOKERET BRUGER
#8 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.15)

pu det var en grim en, du mener han kunne blive en god far,
udfra det du skriver så kunne jeg faktisk være bange for lige dette.
hvordan kan han være en god far, hvis han truer sit barns mor.,
og jeg håber du søger hjælp hurtig.s muligt, måske gå til kommunen,
der kan du få en cocialrådgiver, der kan hjælpe dig på vej,til de rette instanser,
og få snakket med en om alt dette.
det problem du står i nu, er ikke bare sådan ligetil,
slet ikke for os der sidder herinde,
tænk det er et lille ny, der bliver kastebold, mellem jer,
det vil koste mange sorger både for dig og ikke mindst for dit barn.,
håber virkelig du søger rådgiving så hurtigt som muligt,
så du ved hvad du kan, og få det hjælp der skal til.
god søndag.-

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.18)

Svar til kjeld s:
Nej! dagligt rejser fætter/onkel ud af DK med "de forkerte børn" !! Og i øvrigt skal du på landevej ikke normalt vise Pas, fra f.eks. D-Ktil spanien. Mvh.

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.28)

Svar til Milooo:
Jeg synes bestemt at du skal anmelde de trusler til politiet Det hører ingen steder hjemme at han truer dig Du siger du tror bestemt at han kan være en god far Undskyld en mand med truende adfærd og hvor du frygter bortførelse mit råd til dig Få ham ud af dit og barnets liv. Henvend dig i statsamtet i din lokale region De kan rådgive dig yderligere i forhold til hvordan du er stillet
I betragtning af, at han ikke har opholdstilladelse og under henvisning til at han har truet dig ville jeg anmode om overvåget samvær hvis du absolut synes han skal være en del af barnets liv Jeg havde valgt at notere barnets far som ukendt hvis det var min beslutning

Vi har over 5000 kvalitets
helsekost produkter til konkurrence dygtige priser.
En verden af sundshed
Babyudstyr!
Babyalarmer, Flaskevarmer, Termometre...
og meget mere. Klik her!
Farvel til passiv rygning!
Ryg hjemme uden at skade dine børn - Prøv for 0Kr
XSmoke.dk/Gratis-Ecigaret
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.31)

jeg forstår jeres bekymringer, dem har jeg også selv, samt min familie..han mener, at et barn hører til hos sin mor, men han vil stadig også se sit barn hver dag.. og som jeg har prøvet at forklarer ham, kan han ikke komme rendende hver dag, når barnet bor hos mig.. han mener, at der er nogen love omkring farens ret til at se barnet, og derfor opsøger han en advokat.. det har han sagt, at han er velkommen til, men jeg frygter at denne advokat vil opfordre ham til at søge fælles forældremyndighed, som jeg under ingen omstædigheder vil gå med til.. jeg kontakter statsforvaltningen imorgen, samt kommunen, der virker bare så uoverskueligt, og ved slet ikke hvad jeg skal starte med hvor..

det med at jeg tror han ku blive en god far, er begrundet i, at han mener at det er for barnets bedste, at se begge forældre, så meget som muligt.. men da vi ikke er sammen, kan dette ikke lade sig gøre.. jeg tænker selv, at så længe jeg ammer, kan han komme og besøge os 2-3 gange om ugen et vidst antal aftalte timer, men først når barnet er 1 år, vil han kunne få det på overnatning, hvis alt går vel.. jeg ved ikke, om det er nogle rimelige samværsregler at foreslå??

#12 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.35)

Svar til thykjaer:

Du har fuldstændigt ret, og ja, overvåget samvær er nok en god ide.. han har aldrig hentydet til at tage det ud af landet, men derfor frygter jeg det jo stadig.. - han er også ret bundet her i dk, da han er selvstændig med 2 forretninger, og hans familie er her.. men man må altid tage sine forholdsregler i disse sager

#13 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.40)

Svar til Milooo:
Få statsforvaltningen til at fastsætte samvær, når barnet er helt lille, vil det oftest være et par timer om ugen, derefter øges samværet i takt med barnets alder. Hvis der er en reel risiko for børnebortførelse, kan myndighederne indrage barnets fars pas under samvær.

#14 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.42)

kjeld s skrev:
Hvis et lille barn skal ud af landet,så skal det barn skrives i et pas,små børn har ikke sit eget pas,og i det tilfælde her,er det dit pas da du får forældermyndigheden,så det blever noget svært for ham at bortføre barnet,da han ingen papir har på barnet
Svar til kjeld s:

det er så ikke helt rigtigt alle skal i dag selv have et pas også selv om man kun er 1 uge gammel det blev lavet om for ca 7 år siden så i dag kan du ikke stå i dine forældres pas.

men han skal jo bruge barnets pas hvis han skal flyve i bil køre man jo bare og håber

#15 - Skrevet for ca. 2 år og 3 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.51)

Prøv at læse: Ikke uden min datter, For mit barns skyld begge af Betty Mahmoody, og Befri mit barn.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: