Jeg er en pige på 20 år, der ved et uheld er blevet gravid med min xkæreste, som jeg var sammen med i et år.. jeg har lige fundet ud af, at jeg er 2 måneder henne, og gik fra ham for 1 månede siden..
mit problem er, at han er udlænding, (ikke troende) men stadig har sine overbevisninger om, at han skal se barnet hver dag.. Vi er enige om, at barnet skal bo hos mig.. jeg har prøvet at søge om, hvordan forældremyndigheden falder automatisk, og da vi aldrig har været gift, og ikke har boet sammen 10 måneder før barnets ankomst, virker det til, at den automatisk falder til mig, når jeg er dansk mor, og faderen er udlænding uden dansk statsborgerskab..
Jeg tror, at han vil være en god far, og ønsker derfor ikke at nægte ham samvær, men frygten for endnu en børnebortførelse sidder stadig i mig.. - Hvis jeg har forældremyndigheden, kan jeg nægte ham at rejse ud af DK med barnet, samt at han ikke må hente barnet uden min tilladelse fra vuggestue osv..
Han følger ikke graviditeten, dvs. jeg selv ordner alt med læger + babyudstyr.. så med disse oplysninger, plus at han kun har opholdstilladelse på ubestemt tid (IKKE dansk statsborger) - vil det mon så være muligt for mig, at vinde en evt. retssag om fuld forældremyndighed? - Han har stået uden for min lejlighed og prøvet at tvinge sig adgang, i 1 time, hvor politiet blev kontaktet.. plus han har truet mig med, at han eller andre kunne sørge for, at jeg ikke er gravid mere.. - Så man kan roligt sige, at jeg ikke skal i nærheden af ham, før barnet er født.. Han skriver hver dag, at jeg har ødelagt hans liv, og at jeg kommer til at betale for det.. Hvad tror i, mine chancer er?? Er ret sikker på, at jeg stadig har mange af de trusler på skrift..